Pandemia de coronavirus și, în particular, perioada de izolare la domiciliu au influențat inclusiv preferințele consumatorilor de produse de îngrijire a părului. Specialiștii din industrie au analizat tendințele de achiziție ale acestui tip de produse în 2020 și explică ce schimbări au avut loc și ce produse au fost cele mai cerute.
1. S-au cumpărat kituri complete de îngrijire în detrimentul produselor singulare
“Industria de frumusețe a fost dintotdeauna una din cele mai dinamice, întrucât schimbarea și adaptarea au stat dintotdeauna la baza acesteia. Perioada atipică pe care o traversăm nu a fost excepție de la această regulă. Preferintele consumatorului s-au schimbat destul de mult și observăm anumite tendințe care s-au menținut de-a lungul anului.
Îngrijirea părului primează în materie de înfrumusețare. Femeile din România acordă, în general, cea mai mare atenție produselor pentru îngrijirea părului: șampon, conditioner, mască.
Dacă înainte de pandemie se cumpărau mai mult produse individuale, în 2020 s-au cerut programe complete de îngrijire care să conțina șampon, conditioner sau masca din aceeași gamă, ulei tratament sau leave-in, în special kituri care conțin 3 sau 4 produse. Notăm și o preferință catre kiturile ambalate în port-farduri sau travel case-uri”, declară Diana Baicu, Director General al Top Line, compania lider în România de distribuție de produse cosmetice profesionale și tehnologii profesionale destinate clinicilor și saloanelor.
Cele mai vândute kit-uri în 2020: Seturile Twinkle Twinkle de la Moroccanoil ce conțin șampon, conditioner, mască și tratament pe bază de ulei de argan.
2. Produsele de reparare iau locul celor de hidratare și volum
“Înainte de pandemie, cele mai căutate erau produsele pentru hidratare și volum. În 2020 primul loc a fost ocupat de produsele pentru reparare”, declară Diana Baicu.
Cele mai vândute produse de reparare a firului de păr:
Kitul K-Pak de la Joico (șampon și conditioner) – cocktail de aminoacizi și tehnologie inteligentă cu keratină care începe să repare și să întărească firul de par de la prima aplicare. Produsele ce conțin ulei de Primrose, o sursă bogata de Omega-6 și Acid Gamma-Linolenic, reduc ruperea părului cu 65%, ajută la refacerea părului fin și deteriorat și restaurează instant hidratarea pierdută a părului uscat.
Kit Repair Moroccanoil – destinat părului deteriorat de factorii externi, chimici și termici.
Kit Shine Bright de la Kevin.Murphy – conține șampon Hydrate.me Wash, pentru superhidratare si netezire, conditioner Hydrate.me Rinse, balsam cu formula bogată în antioxidanți, și Young Again oil treatment, un tratament leave-in infuzat cu ulei de imortelle, special pentru a anula acțiunile de oxidare și îmbătrânire ale părului.
3. Cerere mare pentru tratamente, măști și produse leave-in
“În 2020 s-a observat o creștere semnificativă a cerereii pentru tratamente de păr, măști și produse de tip leave-in (care nu necesită clătire), ce se înscriu în special în trendul ‘Skincare for your hair’, adică produse care conțin aceleași ingrediente ca și cele folosite în îngrijirea pielii și care au texturi asemănătoare. Tot aici am încadra și scruburile pentru scalp care au fost din ce în ce mai solicitate și tendința de a combina produsele între ele pentru personalizare și beneficii crescute”, declară Diana Baicu.
Cele mai vândute produse din această categorie:
Tratamentul leave-in Staying.Alive de la Kevin.Murphy – conține extract de frunze de masline, ulei de trandafiri și proteine de mătase. Ajută instant la repararea părului deteriorat. Este îmbogățit cu proteine de mătase pentru a ajuta la netezire și reparare, plin de antioxidanți, și întărește firul de păr, având efect antifrizz.
Exfoliant Scalp.Spa Scrub de la Kevin.Murphy – curăță ușor impuritățile de la nivelul scalpului și rădăcina firului de păr pentru a oferi sănătatea optimă a scalpului și creșterea părului. Potrivit și părului vopsit.
Șamponul Scalp.Spa Wash de la Kevin.Murphy – calmează și curăță scalpul lăsând părul curat și hidratat, conținând extract de semințe de țelină, apă micelară și perlită.
Masca Dual Senses Rich Repair 60s Tratament de la Goldwell – mască ce restabilește chiar și structura părului foarte sensibilizat, redobândind strălucirea naturală a părului.
4. Produse pentru tratarea căderii părului
“Căderea parului este una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă bărbații, dar și femeile. În 2020 s-a remarcat un interes mult mai mare decât înainte de pandemie pentru produsele ce au ca efect densifierea părului și îngrijirea scalpului, pentru curele intensive complete ce oferă rezultate vizibile”, spune Diana Baicu.
5. Mai multe produse de styling cu efect natural
“Dintre produsele de stilyng cel mai mult s-au vândut cele pentru volum, dar nu cele de tip clasic, precum spumă volum sau fixativ, ci cele multifuncționale și cu efect natural de tipul ‘I woke up like this’”, declară Diana Baicu.
Cele mai cerute produse de styling în 2020:
Bedroom.Hair de la Kevin.Murphy- Spray perfect pentru o fixare flexibila și naturală, ce menține elasticitatea părului și protejează împotriva factorilor de stres externi. Conține extract de frunze de Camelie, bogat în antioxidanți, extract de semințe de floarea soarelui, bogat în emolienți, și extract de rădăcină de ghimbir, ce oferă rezistență și întărește firul de păr fără a-l încărca.
Dry Texture Spray de la Moroccanoil – spray uscat, infuzat de ulei de argan, ce se poate utiliza ca spray de finisare pentru coafuri cu volum, texturizante, ori ca bază pentru a asigura aderenta necesară pentru împletituri.
6. Șampoane cu pigmenți violet
“În ultimii ani au început să fie folosite, din ce în ce mai mult, produsele special destinate părului blond, în special șampoanele care conțin pigmenți violet, ce neutralizează culoarea galbenă din păr. În 2020 vânzările acestor produse au continuat trendul ascendent căutându-se în special produsele care conțin pigmenți violet sau albastru pentru neutralizare, dar care au și acțiune de reparare în același timp”, explică Diana Baicu.
Cele mai vândute produse pentru părul blond în 2020:
Moroccanoil Purple Shampoo estte special creat pentru parul blond, având beneficii triple:
• pigmenții puri de violet neutralizează nuanțele nedorite de galben și portocaliu pentru a obține un blond rece perfect
• conține tehnologia Argan ID de reparare profundă
• curăță delicat părul.
Goldwell Dualsenses Blondes & Highlights – șampon pentru păr blond ce neutralizează tonurile de galben. Tehnologia Luminescine transformă razele non-vizibile UV în raze vizibile UV pentru o strălucire magnifică, iar FadeStopFormula menține pigmenții de culoare în timpul șamponării.
7. Creștere a vânzării șampoanelor uscate
“Șampoanele uscate au crescut ca și vânzări în 2020 fiind folosite și pentru a prelungi perioada dintre două spălari, dar, mai ales, pentru a obține mai mult volum și textură în funcție de modul în care sunt aplicate. Cele mai cerute au fost produsele infuzate cu ulei de argan cu variante care și neutralizează reflexiile nedorite din păr – galben pentru părul deschis la culoare sau roșcat pentru părul șaten”, declară Diana Baicu.
Cele mai cumpărate șampoane uscate în 2020:
Dry Shampoo Light & Dark Tones de la Moroccanoil – reîmprospătează și revitalizează instant părul și scalpul pentru a prelungi viața stylingului. Formula cu amidon de orez ultra-fin, absoarbe sebumul și acumularea de produse, fără a lăsa reziduuri.
Weekend Hair de la Joico absoarbe instant excesul de sebum de la rădăcina părului, lăsând părul curat și mătasos. Formula conține amidon din orez care absoarbe excesul de sebum, adăugând în același timp volum de la rădăcină, și argilă, care previne încâlcirea părului și contribuie, deasemenea, la efectul de păr curat și mătasos.
Produsele best seller în 2020 sunt disponibile în magazinul Top Line (Bd. Regina Maria 14, București), pe www.toplineshop.ro și în saloanele partenere Top Line.