Toți antreprenorii își doresc ca site-urile lor să ajungă pe primele poziții în motoarele de căutare, să atragă sute de vizitatori zilnic și să-și crească afacerile online. Aici intervine SEO. SEO este o abreviere a termenului “search engine optimization”, adică optimizarea conținutului website-ului pentru motoarele de căutare.
Ce înseamnă SEO
Să faci SEO înseamnă că atunci când cineva caută produse, servicii sau informații care sunt în strânsă legătură cu ceea ce oferiți dumneavoastră, motoarele de căutare să afișeze site-ul dumneavoastră în primele poziții, în mod organic. Ca mijloc de promovare online, SEO este unul dintre puținele mijloace gratuite și accesibile oricărei afaceri care deține un site web. Rolul website-ului este de a te aduce cât mai aproape de potențialii tăi clienți, fără a investi bugete mari de promovare.
Cum să-ți optimizezi site-ul pentru Google
1. Analizați toate datele site-ului dumneavoastră
Pentru acest lucru, aveți nevoie de crearea unui cont de Google Search Console( prescurtat GSC) GSC este un instrument gratuit, pus la dispoziție de cei de la Google, care vă ajută să monitorizați traficul organic și performanța site-ului dumneavoastră pe motorul de căutare.
Rapoartele de comportament ale utilizatorilor și datele de trafic din GSC ajută la o imagine clară. Rapoartele de comportament ale utilizatorilor, de exemplu, vă arată cum se comportă oamenii odată ce au intrat pe site-ul dumneavoastră. Totodată, GSC vă arată cum este indexat site-ul, ce cuvinte cheie folosesc oamenii atunci când ajung pe o anumită pagină și erorile care apar pe parcurs.
2. Faceți o cercetare avansată a cuvintelor cheie (keyword research)
Aceasta este una din cele mai importante părți din optimizarea pentru motoarele de căutare. Cuvintele cheie sunt acele cuvinte și expresii pe care oamenii le folosesc atunci când fac o căutare pe Google sau alt motor de căutare. Cuvintele-cheie răspund la o anumită intenție (de a cumpăra, de a se informa etc.) a celui care caută. Pagina sau site-ul care răspunde cel mai bine acelei intenții, va apărea cel mai sus în rezultatele căutării.
Dacă alegeți cuvintele cheie potrivite, nu doar că atrageți mai mult trafic, dar puteți crește semnificativ și rata de conversie. Înțelegând cum caută oamenii, le înțelegeți mult mai bine dorințele, fricile și obiecțiile vis-a -vis de produsul sau serviciul dumneavoastră.
3. Creați conținut valoros și relevant
Înainte de a decide cu privire la lungimea optimă pentru conținutul dumneavoastră, căutați pe Google cuvântul cheie principal și vizitați primele 10 rezultate în SERPs. Unele dintre aceste pagini au mai mult de 1.600 de cuvinte? Atunci atât ar trebui să fie și a dumneavoastră. Lungimea nu este totul, deși trimite un semnal către Google că furnizați mai multe informații. Dacă o mulțime de oameni petrec mult timp pe pagina respectivă – citind până la capăt informația – este mai probabil să vă clasați mai sus.
4. Optimizați website-ul pentru SEO on-page
Optimizarea SEO On-Page înseamnă să ajutați motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este site-ul dumneavoastră. Exemple de elemente de optimizare SEO On-Page:
- titlul paginii (headingul h1)să conțină cuvântul cheie;
- să creezi link-uri interne pentru a lega paginile între ele;
- numele imaginilor și atributul ALT (descrierea imaginii) să conțină cuvântul cheie pentru care vrei să apară pagina dumneavoastră pe Google;
- subtitlurile (heading-urile h2, h3…) să conțină cuvinte cheie ;
- website-ul să aibă o viteză de încărcare foarte bună și să–și adapteze imaginea pe toate dispozitivele.
Presărați cuvintele cheie principale și conexe pe tot corpul paginii, în subtitluri și în textul alternativ al imaginii.
5. Optimizați website-ul SEO off-page
Optimizarea Off-Page SEO înseamnă să arătați motoarelor de căutare că site-ul dumneavoastră este de încredere. Motoarele de căutare analizează câte site–uri fac trimitere (prin link) către site-ul dumneavoastră. În termeni SEO, link-urile către site-ul dumneavoastră sunt ca niște voturi de încredere sau popularitate acordate de alte site–uri. Practic, pentru a vă optimiza site-ul off-page, trebuie să adunați cât mai multe link-uri de calitate către el.
Nu vă așteptați să vedeți rezultate imediat. Clasamentele necesită timp pentru a se crea, în special cu multitudinea de informații care exista acum în online, așa că trebuie să lucrați din greu pentru a crea conținut de calitate, pentru a atrage backlink-uri și pentru a stabili credibilitatea cu Google. Dacă știți cum să vă optimizați site-ul, puteți vedea imediat conversii mai mari chiar daca aveți un trafic redus momentan. SEO îmbunătățește conversiile direcționând căutătorii potriviți către conținutul pe care îl oferiți dumneavoastră.