MINI E a furnizat un feedback autentic din partea a sute de conducători auto
Rezultatele sunt comentate pe diverse medii on-line (bloguri sau facebook)
Două luni de experimente pionierat în domeniul automobilelor propulsate electric au furnizat informaţii unice cu privire la comportamentul pe şosea al MINI E. Au fost colectate informaţii de la 450 de conducători auto.
Automobilele MINI E sunt conduse zilnic pe străzile din New York, New Jersey şi Los Angeles atât de reprezentanţi ai municipalităţilor, ai universităţilor, ai instituţiilor publice, de cei ai organizaţiilor non-profit şi comerciale cât şi de clienţi privaţi.
Începând cu luna iunie, când au fost livrate primele modele, informaţiile au fost colectate MINI USA. Conducătorii auto au descris ce experimentează la volanul unui automobil în totalitate electric. Răspunsurile acestora acoperă o varietate largă de subiecte precum optimizarea consumului de energie prin recuperarea energiei la frânare, planificarea călătoriei în funcţie de autonomie sau rezultatele altor sisteme pentru reducerea consumului de energie.
Cercetarea realizată de BMW Group în parteneriat cu Universitatea din California (UC Davis) vine în completarea rezultatelor obţinute prin testarea celor 450 de masini în US. Aceasta işi propune să se concentreze şi mai mult pe experienţa reală de condus a unui automobil electric. Se asteaptă ca datele acumulate în perioada de experiment să informaţii valoroase asupra percepţiei despre automobilele electrice. Studiul colectează informaţii de la 50 de participanţi voluntari prin intermediul jurnalelor electronice, al chestionarelor dar şi printr-o serie de interviuri realizate pe parcusul unui an de studiu.
"Feedback-ul şi datele raportate de aceşti primi utilizatori sunt deosebit de valoroase deoarece nu se supun limetelor impuse în cazul testelor de laborator," susţine Jim McDowell, Vice Preşedintele MINI USA. "Fie că vin din partea cercetării UC Davis, de pe bloggurile clienţilor sau prin feedback direct către compania noastră, aceste teste ne oferă o imagine importantă desre eficienţa utilizării în ţara noastră a automobilelor în totalitate electrice."
Centrele de alimentare au fost instalate în garajele personale ale conducătorilor de MINI E. Au fost construite două sisteme de încarcare – varianta de 220 volţi si 32 de amperi ce permite încarcara completă a acumulatorilor într-un interval de la 3 la 5 ore, în timp ce sistemul de 48 de amperi permite alimentarea în maxim 3 ore. Fiecare MINI E este dotat cu un cablu de 110 volţi putând fi astfel încarcate şi de la alte locaţii în afara celor instalate la domiciliu.
Un grup de clienti MINI E a creat chiar şi un un website în care prezintă harta virtuală a centrelor de încărcare electrice pentru posesorii de MINI E "charging on the go": //www.waterway4.com/mini-e/.
Autonomia uzuală este de 160 de km. Un singur voluntar a declarat, în cadrul unor discuţii de grup pe Facebook, ca a reuşit să parcurgă 227 km doar cu o singură încarcare. Autonomia unui automobil electric depinde în mare măsura de stilul de condus şi de condiţiile de mediu, mult mai mult decat pentru un automobil echipat cu un motor.
Pentru pregatirea viitoarelor teste, BMW Group a invitat la discuţii şi Agentia pentru Protejarea Mediului Înconjurator (EPA). Acest demers are ca obiectiv identificarea unei autonomii reale pentru MINI E, obţinerea certificării EPA cât şi realizarea celui mai reprezentativ tabel de consum pentru automobile electrice. Compania a colaborat îndeaproape şi cu California Air Resources Board (CARB) pentru a obţine certificarea ZEV (vehicule cu zero emisii).
Acest experiment unic a întâmpinat şi provocări. De exemplu, procesul de instalare a sistemelor de încarcare rezidenţiale trebuie să respecte regulamentele comunităţilor, aspect ce a condus, în unele cazuri, la depăşirea temenelor de instalare. Toate aceste dificultăţi au fost în final depăşite.
MINI E constituie primul capitol al “project i” al BMW Group, proiect ce presupune angajamentul asumat pe termen lung pentru implicarea în proiecte de cercetare şi pentru dezvoltarea de noi tipuri de vehicule. Acestea trebuie să răsundă nevoilor specifice ale marilor metropole aflate într-o permanenta dezvoltare unde se anticipează şi cea mai mare creştere a numărului de automobile pentru următorii 20 de ani.
Săptămâna trecută BMW Group a anunţat oficial că a optat pentru SB LiMotive ca şi furnizor exclusiv de acumulatori pentru primele autoturisme electrice destinate marilor oraşe.
{mosloadposition user10}