Știai că succesul unei comenzi expediate spre clientul final este în strânsă legătură și cu modul în care este ambalată? În continuare, îți vom prezenta câteva greșeli de ambalare pe care să le eviți, astfel încât rezultatul final să fie nu doar unul estetic, ci și funcțional, îndeplinind funcția de protejare a bunului transportat.
În primul rând, trebui să știi că în cazul în care produsul ajunge deteriorat, de cele mai multe ori, clienții te vor contacta pe tine prima dată, nu firma de curierat. De aceea, trebuie să faci tot ce este posibil pentru ca bunurile să fie ambalate aproape perfect, pentru a le feri de orice factor. Iată care sunt greșelile de care trebuie să te ferești!
Image by Freepik
În primul rând, gândește-te la experiența de retur și fă-o cât mai simplă. Știm că este un lucru de nedorit, însă unii clienți nu vor avea de ales. În timp ce așteptările consumatorilor pentru livrarea rapidă și gratuită au crescut exponențial în ultimii ani, la fel au crescut și așteptările lor cu privire la cât de ușor ar trebui să fie returnarea produselor.
Majoritatea magazinelor online din România afișează un mesaj cu posibilitatea de ‘retururi ușoare’ sau ‘retururi gratuite’ și numărul e zilele în care produsul poate fi returnat. Cu toate acestea, experiența de retur este foarte importantă și adesea o supărare pentru clienți. Instrucțiunile care însoțesc procesul de returnare sunt foarte utile deoarece consumatorii preferă să returneze articolele pe care le-au comandat și produsele în ambalajul lor original. În cel mai bun caz, se poate introduce o etichetă de expediere preplătită, astfel încât coletul să poată fi predat curierului.
Curierii trebuie, de asemenea, să îmbunătățească acest proces. Unele companii au taxe de retur, altele au transport gratuit de retur. Cel mai simplu este să introduci o etichetă de retur preplătită, pe care clientul o poate lipi pe cutie și doar așteaptă curierul pentru a ridica pachetul. Fiecare retur este o interacțiune separată cu clientul. Atenția acordată clientului care efectuează returul ar trebui să fie la fel de mare ca atunci când trimite coletul și cel mai bine este să faci experiența de returnare cât mai simplă pentru clienți.
O altă greșeală este ambalarea excesivă. Nu te gândi la cutii de carton umplute până la refuz cu fulgi de polistiren. Nu! Ambalarea excesivă presupune ambalarea în mai multe cutii de carton sau în mai multe plicuri de curierat ori chiar folosirea în exces a hârtiilor de umplere sau a cartoanelor de separare. Va rezulta astfel un colet foarte mare, iar clienții care sunt preocupați de mediul înconjurător și de reciclare nu vor fi deloc încântați de acest aspect și s-ar putea să nu mai comande data viitoare.
Trebuie să menționăm drept greșeală și ambalarea ineficientă. Chiar dacă produsele nu sunt fragile (spre exemplu haine) este bine să le împachetezi astfel încât să nu riști să se rupă ambalajul și să se murdărească bunurile transportate.
Așadar, acestea ar fi doar trei dintre greșelile pe care să le eviți când ambalezi un produs pentru expediere.