Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ce drepturi avem, in calitate de turisti, in Grecia

Plecaţi în concediu în Grecia şi doriţi să ştiţi care sunt drepturile dumneavoastră. Aţi achiziţionat un produs în timpul vacanţei dumneavoastră în Grecia şi la întoarcerea în ţară aţi constatat că este defect? În scopul  informării consumatorilor cu privire la drepturile pe care le au atunci când călătoresc pe teritoriul Greciei, Centrul European al Consumatorilor din Romania a realizat o brosură intitulată „ Ghidul Consumatorului în Grecia”.

Directiva 1999/44/CE privind vânzarea bunurilor şi garanţiile asociate a fost implementată în legislaţia greacă. Regulile se aplică contractelor de vânzare a bunurilor mobile (automobile, electronice, încălţăminte, haine etc.) încheiate între consumatori şi comercianţi.

În cazul apariţiei unui defect (încălţăminte, haine) consumatorul poate solicita rambursarea sau reducerea preţului plătit, în termen de o lună. Toate măsurile luate pentru eliminarea lipsei de conformitate sunt gratuite.

Orice lipsa de conformitate a produsului de consum cu contractul de vânzare, care apare în termen de 6 luni de la livrarea produsului, este considerata a fi existat la momentul livrării sale, cu excepţia cazului în care aceasta prezumţie este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

În momentul apariţiei lipsei de conformitate consumatorul are dreptul de a solicita aducerea produsului la conformitate. În acest caz, consumatorul poate alege între repararea produsului sau înlocuirea sa cu unul nou, cu excepţia cazului în care acest lucru este imposibil.

Aducerea produsului la conformitate trebuie sa fie gratuită. Dacă sunt îndeplinite condiţiile, consumatorul poate solicita şi:

1. desfiinţarea contractului şi restituirea sumei plătite sau

2. reducerea preţului. Consumatorul nu are dreptul de a solicita rambursarea sumei plătite sau reducerea preţului produsului, în cazul în care vânzătorul este de acord să înlocuiască produsul cu unul nou sau să efectueze reparaţia în termen de o lună de la depunerea plângerii de către consumator.

Vânzătorul nu este obligat sa înlocuiască un produs dacă acesta funcţionează normal si nu prezintă nicio lipsa de conformitate.

Schimbarea produsului. Dacă produsul nu prezintă defecte, vânzătorul nu are o obligaţie legală să-l schimbe. Unii vânzători permit consumatorilor schimbarea produsului, chiar dacă nu este defect, într-o perioadă limitată de la momentul livrării (3 zile). Acest lucru trebuie indicat prin afişarea în faţa magazinului. Este bine să păstraţi bonul fiscal la achiziţie.

Garanţia legală se aplică oricărui produs achiziţionat de la un comerciant grec pentru o perioadă de doi ani de la momentul livrării. Este bine să păstraţi factura şi certificatul de garanţie. În afară de şi fără a exclude garanţia legală, vânzătorul sau producătorul vă poate oferi aşa numita „garanţie comercială”.

În garanţia comercială trebuie menţionat că drepturile consumatorului sunt stabilite de legea naţională aplicabilă vânzării şi să se arate în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate de garanţia comercială.

Garanţia comercială trebuie redactată într-un limbaj simplu şi clar şi trebuie să conţină cel puţin elementele de identificare a produsului, perioada de garanţie, obligaţiile comerciantului – service, reparare, înlocuire –, numele şi adresa comerciantului şi ale unităţii service.

Plăţi – TVA

Important! Cereţi şi păstraţi întotdeauna chitanţa ( bonul )

·         Comercianţii sunt obligaţi să afişeze preţurile produselor, la loc vizibil.

·         Nivelul TVA în Grecia este de 21%. Numai anumite categorii de produse au TVA 10% .

·         Consumatorii pot plăti numerar sau prin card de credit. În acest ultim caz, comerciantul vă poate cere buletinul , ca mijloc de precauţie, împotriva falsificatorilor de card-uri. Totuşi, această măsură nu este obligatorie. Păstraţi cardul  de credit într-un loc sigur. Informaţi imediat banca, în cazul in care aţi  pierdut  sau vi s-a furat cardul.

Modalităţi de plată

Cele mai comune modalităţi de plată în Grecia sunt în numerar, card de credit şi de debit. Bancomatele se găsesc la sediile băncilor, aeroporturi sau centre comerciale. Se pot găsi bancomate şi în oraşele sau centrele turistice

Solduri

Există două perioade pentru vânzările de soldare, care în Grecia nu sunt restricţionate. Perioadele sunt stabilite de comerciant în cadrul următoarelor perioade: sfârşitul iernii şi sfârşitul verii.

Orare de funcţionare

 

Orar Hypermarket-uri şi Mall-uri:

Luni – Vineri: 09.00 – 21.00

Sâmbătă: 09.00 – 20.00

Duminica: închis

Orar bănci:

Luni – Miercuri: 08.00 – 14.30

Vineri: 08.00 – 14.00

Sâmbătă şi Duminică: închis

Orar Oficii Poştale:

Luni –Vineri: 07.30 – 14.00

Adrese

Dacă întâmpinaţi probleme în timpul vacanţei dumneavoastră sau aveţi nevoie de asistenţă gratuită pentru soluţionarea disputelor transfrontaliere puteţi contacta:

Centrul European al Consumatorilor  Grecia

c/o Hellenic Ministry of Economy, Competitiveness and Shipping

Kaniggos Square

GR – 10 181 Athens

Tel: +30/210 3847253

Fax: +30/210 3847106

infoecc@efpolis.gr

www.eccefpolis.gr

sau

Centrul European al Consumatorilor România – ECC Romania

Bd. N. Bălcescu 32-34, Etaj 4, Ap. 16, Sector 1

Bucureşti

Tel. 0040 21 3157149

Fax. 0040 21 3110242

Email: office@eccromania.ro

Web: www.eccromania.ro

                            Orar – de Luni până Vineri de la 9.00 am până la 5.00 pm.

 
Brosura poate fi gasita pe site-ul www.eccromania.ro

 Bucuresti, 19.07.2010

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.