Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cazul Blue Air. Comunicarea în situații de criză – un rezumat al reacțiilor în mass-media

blue air criza analiza media

Compania aviatică low-cost Blue Air este începând cu data de 6 septembrie subiectul cel mai mediatizat în mass-media.

Partea văzută și controversată este decizia firmei aviatice de a anula timp de o săptămână, toate zborurile pe care trebuia să le efectueze. Hotărârea este justificată de faptul că Administrația Fondului de Mediu a blocat conturile Blue Air și drept urmare, spun reprezentanții Blue Air, compania nu a mai putut face plăți către furnizorii de combustibil.

Conform datelor companiei de monitorizare mediaTRUST, cazul Blue Air a avut o mediatizare colosală în mass-media, înregistrând aproape 7.000 de materiale (presă scrisă, radio, TV, online si social media), în doar 2 zile, 6 și 7 septembrie!

„Datorită unei situatii neprevăzute constând în poprirea tuturor conturilor companiei BlueAir de către Ministerul Mediului pentru neplata unei amenzi, compania aeriană BlueAir Aviation se vede obligată, fiind în imposibilitate de a achita vreun furnizor, să sisteze toate zborurile programate a pleca din România, respectiv din Bucuresti Otopeni, Bacau, Cluj Napoca si Iasi pana luni, 12 septembrie 2022.” – este anunțul Blue Air, publicat în data de 6 septembrie.

În perioada 6- 7 septembrie 2022, publicațiile au avut audiență generală de peste 80 de milioane de contacte, ceea ce înseamnă că fiecare român a intrat în contact cu mesajele transmise despre subiectul Blue Air de aproape 5 ori, analizând toate mediile (presă scrisă, radio, TV, online si social media).

Cele mai multe mențiuni despre cazul Blue Air: doar în online și social media s-au înregistrat aproape 6.000 mențiuni în 2 zile (6 și 7 septembrie). Întregul conținut din această perioadă a generat un reach de peste 18 milioane de contacte potențiale, așadar fiecare român a intrat în contact cu mesajele pe subiectul Blue Air cel puțin o dată în 2 zile.

La TV s-a înregistrat cel mai mare reach, 35,712,000 contacte. Din calculele mediaTRUST, fiecare român a putut intra în contact cu mențiunile despre Blue Air de peste 2 ori în cele 2 zile, 6-7 septembrie. Televiziunile care au relatat cel mai frecvent ultimele știri despre criza Blue Air au fost Digi24, Euronews Romania, ANTENA3 și B1TV.

blue air criza analiza media

Metodologie

Notă: În prezentul studiu, Vizibilitatea partidelor politice generată de miniștrii cabinetului Ciucă – Presă scrisă, presă online, radio și TV, pentru o analiză echilibrată și pentru păstrarea echidistanței în evaluarea mediatizării echipelor ministeriale, apariţiile Primului Ministru Nicolae Ionel Ciucă nu au fost incluse. În realizarea studiului s-au luat în calcul doar miniștrii cu portofoliu.

Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii retele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.