Cu ocazia aniversării a 20 de ani de activitate, Centrul de limbă engleză Shakespeare School a realizat un studiu la care au participat peste 700 de părinți ai copiilor de gimnaziu și liceu, precum și profesori.
Studiul, intitulat ”Valoarea Excelenței”, dezvăluie așteptările părinților privind modul în care copiii ar trebui să primească educația, cât de relevante mai sunt premiile și notele mari, cum și unde își doresc ca aceștia să își dezvolte cariera, dar și ce budget sunt dispuși să aloce lunar pentru activitățile educative opționale, ce îi ajută să obțină excelența profesională.
”Centrul Shakespeare School, desemnat de Cambridge University Press & Assessment drept ”Cel mai Bun Centru de Pregătire pentru Examenele Cambridge din România”, aniversează 20 de ani de activitate. În aceste două decenii, peste 40.000 de copii și tineri au absolvit cursurile de limba engleză, specializare care i-a ajutat să obțină certificatele Cambridge sau IELTS și să construiască cariere cu deschidere internațională.
Cu ocazia aniversării, am realizat un studiu privind percepția părinților din România referitoare la criteriile prin care definesc succesul în viață al copiilor. Pentru realizarea cercetării, în perioada 25 iulie 2022–2 august 2022 au fost colectate 719 răspunsuri, la un chestionar online alcătuit din 15 întrebări la care au răspuns părinți, dar și cadre didactice din toată țara, preponderent din mediul urban”, declară Adriana Alionte, fondatorul Shakespeare School.
Părinții nu mai pun preț pe premii și note mari
”Dacă ani de zile am auzit părinți care puneau accentul pe notele mari, pe mersul la olimpiade sau pe obținerea unui loc pe podiumul de premiere acum aceste criterii de succes sunt bifate de procente mici de respondenți, între 5% și 15%.
Rezultatele studiului Shakespeare School arată că în acest moment principalele ingrediente ale succesului copilului în viață, așa cum sunt percepute acum de părinții din România, sunt următoarele: să fie echilibrat emoțional (95%), starea bună de sănătate (95%), descoperirea vocației (84%) și accesarea potențialului (77%)”, declară Adriana Alionte.
Care sunt competențele care le asigură un parcurs bun în viață
Conform studiului, cele mai importante trei competențe care îi asigură copilului un parcurs bun în viață sunt: inteligența emoțională și socială (87%), gândirea creativă (77%) și limba engleză (76%). Acestea sunt urmate de alte trei competențe esențiale în percepția respondenților și anume: gândirea critică și luarea deciziilor (75%), colaborarea/ lucrul în echipă (70%) și rezolvarea problemelor (67%).
Câţi bani alocă părinţii pentru activităţile educative opţionale
Părinții din toată țara se străduiesc să le ofere copiilor accesul la activități suplimentare deoarece au înțeles că acestea ajută copilul să înțeleagă faptul că procesul de învățare este unul continuu și constant, că se poate desfășura sub diverse forme și că poate veni din partea unor oameni foarte diferiți dar care au același scop: de a educa campioni la viață.
Astfel, rezultatele cercetării arată că 33% dintre familii au un buget lunar per copil de 201-500 RON pentru astfel de activități educative opționale, în timp ce 27% au un buget lunar de 501-1000 RON per copil, iar 18% au un buget mai mare, de peste 1000 RON per copil.
Cum aleg furnizorii de activități educative opționale
Studiul realizat de Shakespeare School arată că 64% dintre respondenți cred că excelența are o valoare importantă și foarte importantă în zilele noastre.
Pentru a selecta furnizorii de astfel de activități educative opționale, criteriile principale sunt: atenția față de copil și nevoile acestuia (86%), metodele de predare sau de lucru folosite (76%) și calitatea superioară a serviciilor (52%). Alte criterii secundare includ: rezultatele sau performanțele atinse (49%), echipa alcătuită din experți și profesioniști (49%), apropierea față de casă (42%), prețul (33%).
Aproape jumătate din părinți vor ca cei mici să aibă cariere în România
Deși tendința din ultimul deceniu a fost ca absolvenții școlilor și universităților să își continue studiile ori să lucreze peste hotare, în 2022 părinții își doresc, în număr mai mare ca aceștia să rămână în țară.
Astfel, conform rezultatelor studiului realizat de Shakespeare School, 41% dintre părinți au declarat că își doresc ca ai lor copii să studieze în România și să își facă o carieră tot aici. 16% au spus că vor să studieze în străinătate și să facă o carieră acolo. 11% vor ca cei mici să studieze în străinătate și să revină pentru o carieră în România, iar 7% vor să studieze aici și să plece apoi pentru o carieră peste hotare.
”Anul acesta Shakespeare School împlinește 20 de ani. Privind în urmă, pot spune că fiecare dintre acești ani a reprezentat o provocare în sine. Și asta pentru că întotdeauna ne propunem să devenim mai buni, mai performanți și mai actuali. Suntem, fără doar și poate, principalul nostru competitor. La Shakespeare School facem lucrurile din pasiune, cu plăcere, cu deschidere spre nou, cu maximă aplecare spre cursanții noștri. Calitățile cele mai apreciate și importante ale Shakespeare School, conform rezultatelor studiului, sunt: faptul că încurajează creativitatea (74%), deschiderea la comunicare (69%), pasiunea (67%)”, spune Adriana Alionte, fondatoarea Shakespeare School.
Shakespeare School este centru GOLD din România pentru pregătirea examenelor Cambridge, și folosește o metodă unică de predare, bazată pe Teoria Inteligențelor Multiple, astfel încât procesul de învățare să fie cât mai eficient și cât mai pe placul cursanților.
Până în prezent, în cele patru locații din București, au fost predate peste 280.000 de ore de limba engleză, iar cursanții au descoperit și îndrăgit universul limbii engleze prin metode unice, menite să le dezvolte inteligența emoțională, spiritul de echipă și încrederea în sine.
Întrucât copiii și tinerii sunt deja obișnuiți cu tehnologia digitală, iar, odată cu pandemia, orele online au devenit parte din viața lor, Shakespeare School a achiziționat anul acesta tehnologie de ultimă generație care va digitaliza complet întreg procesul didactic și va duce interactivitatea orelor de curs la un nou nivel.
În acest sens, au fost achiziționate ecrane digitale interactive de ultimă generație cu care profesorii vor da viață orelor de curs, și îi pot inspira elevii prin partajarea conținutului lecției pe display.
”Am hotărât să digitalizăm întregul proces educațional: de la crearea planurilor de lecție până la susținerea orelor de curs în sistem hibrid.
Am investit peste 70.000 euro în dotarea tuturor sălilor de curs din toate cele patru centre Shakespeare School cu table interactive, digitale, astfel încât cursanții noștri să poată beneficia de toate avantajele tehnologiei moderne. Avem, de acum, clasa viitorului la Shakespeare School!”, încheie Adriana Alionte, fondator Shakespeare School.