Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cateva consideratii despre ROI-ul in resursele umane

Florin Godean, Country Manager Adecco

La nivelul comunităţii profesionale internaţionale care se apleacă asupra mixului socio-psihologic al domeniului resurselor umane, se afirmă, tot mai des, faptul că am intrat deja în "cel de-al patrulea val", al dezvoltării societăţii omeneşti, în care principala resursa este omul. Omul, cu potenţialul său creator, cu resursele sale, este cea mai valoroasă achiziţie pe care o poate face o organizaţie, iar această paradigmă completează centrarea umanistă dintre aşa numitele valuri unu şi doi, şi anume din perioada Renascentistă.

Iată de ce binomul cheie al branşei profesionale, căreia îi dedic activitatea mea zilnică, de aproape un deceniu, şi anume recrutarea şi selecţia resurselor umane reprezintă etapa definitorie pentru orice organizaţie şi entitate care îţi propune să facă diferenţa dintre perfomanţă şi excelenţă.

Binecunoscutul proverb autohton "omul potrivit la locul potrivit" îşi găseşte aici utilitatea, ştiut şi, deopotrivă, verificat fiind faptul că, de alegerea omului potrivit pentru un anumit post, depinde întregul succes al organizaţiei. Pe de altă parte, trebuie avut în vedere şi faptul că procesul de recrutare presupune costuri mari de timp şi de bani şi, de aceea, este necesară o strategie bine elaborată de recrutare şi selecţie. Astfel, unul dintre indicatorii de performanţă esenţiali care mapează, sau nu,  pe harta succesului comercial şi reputaţional, o companie, indicatorul return of investment sau ROI este intrinsec legat de indicatori de performanţă şi evoluţie a capitalului uman al respectivei organizaţii. Aceasta, pe de o parte. Pe de cealaltă, avem de-a face cu misterul inexpugnabil al naturii umane, fiecare individ având specificităţile proprii, chiar dacă încadrabile în câteva  psiho-tipuri comportamentale, în ceea ce priveşte relaţiile de muncă. Deşi metodele de investigare şi testare ale candidaţilor şi de matching cu atribuţiile şi rezultatele dorite de angajatori au devenit din ce în ce mai sofisticate, dezvoltate arborescent pe cele două mari linii de evaluare, şi anume testele de personalitate şi testele de aptitudini – abilităţi, zona în care rata de probabilitate a cuplajului perfect în binomul client – candidat este optimă, rămâne, în multe cazuri, o terra incognita.

În acest teritoriu, catalizatorul acestui matching îl oferă, de cele mai multe ori, metodele unei agenţii specializate îm recrutarea şi selecţia candidaţilor.

Intrapolările specifice, precum înţelegerea mediului organizaţional al companiei angajatoare şi căutarea unor candidaţi care să poate cupla uşor, şi chiar să fie în priză directă deja, cu valorile declarate ale organizaţiei, sau coaching ul, consilierea în carieră şi sansele egale oferite tuturor candidaţilor aduc deasemenea valoarea adăugată necesară unui return al investiţiilor în toate formele de capital pe care o companie sau o organizaţie le aruncă în bătălia comercială.

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.