Compania IKEA România lansează astăzi, 24 august, Catalogul IKEA 2017. În perioada 25 august – 10 septembrie, peste 875.000 de exemplare ale noului catalog vor fi distribuite în locuințele din București și împrejurimi.
Catalogul de anul acesta vorbește mai mult ca oricând despre oameni. Iar mesajul de pe copertă ,„Pentru oameni, nu consumatori”, reflectă modul în care au fost create soluțiile și produsele IKEA, cu nevoile reale ale celor mai mulți oameni în minte. Cele 324 de pagini aduc inspirație pentru a renunța la presiunea așteptărilor din viața de zi cu zi acasă. În România, în centrul atenției este preocuparea de a inspira femeile din viața noastră să renunțe la reguli impuse de alții și să-și facă timp de lucrurile cu adevărat importante pentru ele.
„IKEA România a primit cu multă bucurie tema noului catalog și ne-am dat seama că poate fi tradusă într-un mod foarte relevant pentru țările din regiunea South East Europe. Am pornit de la ceea ce ne spun oamenii atunci când mergem în vizite în casele lor și am aflat că presiunea pe care o simt când vine vorba despre treburile casnice este reală și este valabilă în primul rând pentru femei. Da, așteptările de la femei sunt mari și vin din multe direcții: de la societate, familie, prieteni, parteneri de viață sau copii, dar credem că ele pot fi prioritizate pentru ca lucrurile să se întâmple potrivit dorințelor fiecăreia. Nu avem soluții perfecte, dar avem o mulțime de întrebări care să ne ajute să redescoperim lucrurile cu adevărat importante. Pentru a ilustra mai bine tema locală, am întrebat câteva femei cu povești diferite cum se confruntă cu așteptările din fiecare zi. De aici a rezultat un film scurt în care Raluca Popescu, conferențiar la Facultatea de Sociologie de la Universitatea din București și Otilia Mantelers, expert în parenting, ne-au explicat ce se află în spatele acestor așteptări și cum pot fi depășite, iar Cristiana Stancu, Campioana Mondială Arte Marțiale Mixte și artist plastic, Alexandra Coliban, traducător și mamă care a lăsat Bucureștiul pentru Brașov și Clara Ionescu, Specialist Recrutare IKEA România, ne-au împărtășit din experiența lor de viață trăită fără să se conformeze așteptărilor celorlalți,” a declarat Daniela Stoican, PR Manager IKEA România.
Conținut editorial
Catalogul IKEA 2017 va include pentru prima oară și editoriale. 13 povești au fost adăugate între paginile catalogului pentru a aduce mai multă savoare temei anuale și pentru a arăta situații de viață din mai multe colțuri ale globului. Cum este povestea lui Johan Reider, fost „chef al căminului” din Universitatea Columbia, care gătește simplu, amuzant și fără să se teamă de neprevăzut. Sau ce cred patru oameni care locuiesc în orașe diferite din Europa despre „Ce face o casă acasă?”. Sau chiar o poveste despre cum a început o echipă de designeri IKEA să cerceteze posibilitatea de a face mobilier din hârtie.
Scopul acestor articole este să ofere exemple despre cum produsele IKEA leagă oameni diferiți din culturi diferite. Este o colecție de povești care prezintă IKEA așa cum puțini o știu. O altă noutate este că articolele au un font diferit față de cel al Catalogului pentru a atrage atenția cititorului: fontul New Century Schoolbook a fost folosit în loc de Verdana, în aceste pagini.
Noutățile din catalog te inspiră să spui adio așteptărilor
Coperta catalogului vorbește despre diversitate și despre cum imperfecțiunile sunt perfect normale. Tot ce se întâmplă în compania IKEA pornește de la nevoile și visurile oamenilor reali. Persoane din toată lumea, din culturi diferite, cu povești diferite.
”Pentru noi, la IKEA, așteptările pot fi de mai multe feluri. Gătitul poate fi o aventură plină de posibilități: poți să stai în pijamale și să cânți o baladă rock de să te audă toți vecinii. Poți să gătești cu pasiune, fără presiune, chiar dacă ingredientele ajung pe podea. Cinele cu prietenii se pot lua pe canapea, în fața televizorului. Scaunele nu mai sunt obligatorii, nici măcar la masa de Crăciun, dacă pentru toți cei prezenți contează mai mult cu cine și nu ce mâncăm. Cei mici pot sta în bucătărie oricând și se pot transforma în artiști decoratori de brioșe. Femeile din viața noastră nu trebuie să facă totul. Până la urmă, viața acasă este despre toți membrii familiei și s-ar putea să descoperim că putem face lucrurile mai bine împreună,” a declarat Daniela Stoican, PR Manager IKEA România.
Uneori, designerii IKEA se mută acasă cu oamenii pentru a învăța cum să facă produse mai bune. Anul acesta, mesajul de pe coperta catalogului este „Pentru oameni, nu consumatori” și nu a fost ales întâmplător. Pentru compania IKEA, nu este un slogan; este un mod de lucru. Produsele și soluțiile sunt create cu cineva în minte, nu sunt lucruri fără un scop.
· Idei pentru a renunța la așteptări acasă – Soluțiile din acest catalog își propun să îi inspire pe oameni să spună adio așteptărilor. Cum ar fi să combine modele diferite de scaune sau să nu ofere tacâmuri la masa de nuntă. Să gătească mereu ca și când nimeni nu i-ar vedea – ustensilele pot fi manevrate în pași de dans, mai ales dacă se pot lua direct de pe raft (pag. 34). Să nu le ofere scaune tuturor invitaților dacă nu au; o masă între prieteni poate fi luată oriunde, chiar și pe podea (pag. 24).
· Mai multe pagini cu noutăți – Catalogul IKEA a venit întotdeauna cu noutăți. Produse noi, idei noi și moduri noi de a vedea viața de zi cu zi acasă. Cu toate acestea, mai puțin cunoscut este faptul că IKEA lansează produse pe tot parcursul anului. Noul catalog are mai multe pagini cu noutăți ca niciodată și o parte dintre ele sunt colecții care vor fi lansate peste câteva luni. SÄLLSKAP este inspirată de design-ul tradițional suedez și este o sărbătoare a bucuriei de fi împreună (pag. 166-168). IKEA PS 2017 este o colecție pentru viața alertă din mediul urban, cu piese de mobilier inteligente și flexibile (pag. 164 – 165).
· Soluții IKEA de zi cu zi – IKEA este o companie de fiecare zi. Îi ajută pe oameni să aibă dimineți de luni mai ușoare și după-amiezi de miercuri mai liniștite. Despre asta este vorba și în catalog – despre cum să locuiești într-un spațiu mic (pag.87), dar să creezi o casă care să îți urmeze ritmul și cum să faci sustenabilitatea să fie parte din viața ta (pag. 61). Și, desigur, cum să ai o casă în care să oferi copilului toată siguranța de care are nevoie (pag. 140).
Noutățile digitale – Aplicația Catalogul IKEA
În lumea digitală IKEA se întâmplă din ce în ce mai multe lucruri. Cea mai îndrăzneață noutate de anul acesta este re-design-ul complet al Aplicației Catalogul IKEA, care arată mai bine, funcționează mai bine și oferă mai multe informații celor care își doresc să exploreze conținutul catalogului. Aplicația Catalogul IKEA nu este numai o variantă digitală a catalogului; este o extindere și o îmbunătățire a acestuia. Iar în România va fi disponibilă de la 25 august 2016, ora 00:00.
· Conținut mai bogat și mai plin – noua aplicație este mai ușor de folosit cu ajutorul noului meniu intuitiv.
· Conține mai multe materiale video și mai multe moduri prin care să testezi soluții pentru acasă în format 3D.
· O altă îmbunătățire a aplicației este pentru modul de AR (Realitate Augmentată) care permite vizualizarea de produse în spațiul de acasă, pentru a vedea dacă se potrivesc.
Prețurile menționate în Catalogul IKEA 2017 includ TVA, sunt maxime și sunt valabile de la 1 septembrie 2016 până la 21 iulie 2017.