PR sau cum te vede lumea
Luiza Puchiu
BOS – Business Organization for Students
Studentia nu aduce numai carti peste carti si teorie pana la epuizare. Si pentru ca toata viata invatam, am luat o hotarare acum ceva timp sa patrund mai adanc in seva afacerilor. Mi-am ales un punct asupra caruia nu te prea opresti in drumul tau sinuos prin facultate: relatiile publice.
{viewonly=registered,special}Cautand un loc in care poti sa te dezvolti bine-merci alaturi de oameni care nu au depasit cu mult varsta de 20 de ani, dar care invata din propriile greseli, luandu-si asupra-le responsabilitati, am deslusit in marea de organizatii studentesti Business Organization for Students unde aveam sa fac cunostinta cu… ghici ce : PR. Si asa a inceput incursiunea.
Initial, uitadu-ma in stanga si in dreapta am observat ca nu stiam mai : NIMIC. Usor-usor bagheta magicianului pe post de PR manager a facut minuni asupra mea. Din spatele cortinei au aparut : comunicatul de presa, imaginea organizatiei, conduita si coloana vertebrala a relatiilor publice.
Inceputul nu s-a dovedit atat de usor : usi trantite zgomotos, la figurat desigur, ochi rosii de stat in fata calculatorului, adrese de mail care nu mai existau sau mailuri trimise in dublura mi-au pus piedici, m-au deblusolat, dar nu m-au descurajat.
Am inceput cu Expeditie in HR si am pus suflet in ABM Days, doua proiecte de anvergura ale organizatiei. Vantul a suflat in sfarsit in panzele corabiei mele ratacitoare si am reusit sa completez echipa. PR-ul nu mi s-a mai parut atat de necunoscut si cetos. Practica bate teoria si asta o spun nu din auzite, ci din proprie experienta .
Esential este sa iti gasesti drumul si n-am nici cea mai mica indoiala atunci cand afirm ca drumul ti-l gasesti in pasiunea pentru un domeniu, nu in inepuizabilele carti de teorie. Mie PR-ul in BOS mi-a dat o directie, m-a ajutat sa descopar ce imi place, sa simt pe varful limbii dulceata lucrului bine facut si a unei zone in care nu te plictisesti niciodata .
E vorba de factorul uman aici, de mape de presa pe care le citeste un om experimentat, de o imagine pe care o construiesti caramida cu caramida si amprenta intiparita pe un camp plin de alte organizatii similare. Comunici, prinzi viteza si experienta; mi-am luat inima in dinti si am trimis mai departe mesajul, intr-o fraza : am descoperit ca totusi se poate.
Ca sa nu ramana un mister vreau sa conturez putin si imaginea organizatiei (ca doar vorbim despre comunicare). BOS s-a nascut acum cinci ani din dorinta unor studenti de a face mai mult pentru colegii lor. Si-au facut curaj si au intrat in lumea adevarata a afacerilor unde randurile prafuite ale unei carti de teorie se aplica prea putin. Proiectele pe care le implementeaza sunt menite sa descurce rand pe rand itele cercului si multitudinii de ipostaze in care te regasesti ca om de afaceri sau ca viitor angajat : HR , PR , Advertising , Marketing si lista poate continua.
Nu am decat 21 de ani si doi ani de studentie la Facultatea de Administrarea Afacerilor la ASE. Cand am pasit tiptil in BOS , acum mai mult de jumatate de an nu stiam cu adevarat ce imi place. Am gasit traiectoria, acum imi pun la punct vehiculul. Nu e rau sa aruncati o privire asupra organizatiilor studentesti; eu v-as recomanda sa incercati PR , subiectivismul nu se tradeaza… fiecare insa canta la un instrument diferit : gasiti-l pe al vostru. {/viewonly}
{mosloadposition user10}