Agenția de marketing online Today’s a analizat o tendință de care prea puține magazine online țin cont în România: cumpărăturile realizate de pe telefon. Soluția este însă simplă: pentru a reuși o achiziție fără bătăi de cap pentru utilizator și cu un feedback pozitiv din partea lui, site-urile trebuie optimizate. Când nu se poate realiza acest lucru, se poate lua în calcul o refacere a întregii infrastructuri. Desigur, această schimbare implică anumite costuri, dar pe termen lung vor fi amortizate, iar investiția va fi transformată în profit.
În 2015, volumul de căutări online prin intermediul unui dispozitiv mobil a depășit volumul celor de pe desktop, conform informațiilor Google citate de Today’s. Dacă oamenii se informează mai mult prin astfel de dispozitive, atunci și cumpără mai mult folosindu-le. În 2016, între 20 – 35% din comenzile magazinelor online vor fi realizate astfel. Totuși, vânzarea nu este totul, ci și revenirea clienților este, nu de puține ori, la fel de importantă. Today’s informează că în unele cazuri, cum ar fi proiectele de imobiliare sau servicii de sănătate, este foarte importantă legătura stabilită cu un client prin formularul de contact. Între 15 până la 25% din contactări sunt realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil.
Analiza Today’s arată un lucru evident încă de la primele computere: cu cât un mediu este mai ușor de folosit pe un anumit dispozitiv, cu atât acolo va crește în popularitate. În cazul prezenței online, este important ca site-ul să aibă un landing page bine optimizat, potrivit vizitatorilor care nu îl accesează de pe desktop. Un advertiser trebuie să țină cont de trei mari aspecte care se pot transforma în beneficii. Întâi, acțiunea dorită de utilizator să fie ușor de realizat, de la accesarea unui formular sau vizualizarea datelor de contact la navigare. Redundanța nu este utilă. Apoi, cand vine vorba de magazine online, necesitatea unui cont pentru a plasa o comandă nu este cea mai potrivită funcționalitate pe dispozitive mobile, deoarece timpul de așteptare și pașii urmați trebuie să fie cât mai scurt, respectiv cât mai puţini. În final, informațiile trebuie să fie bine structurate și ușor de parcurs pe un ecran mic – cum au cele mai folosite dispozitive mobile. Imaginile care ocupă un spațiu semnificativ sunt de evitat, la fel și un player video care încarcă greu conținut. Pentru sporirea lizibilității unui text se pot folosi butoane de tipul „Citește mai mult” sau se poate alege unul mai succint. Cel mai mult contează informaţia.
Today’s a inclus în studiul său de caz, care poate fi accesat pe site-ul agenției, mai multe screenshot-uri cu exemple când optimizarea înseamnă foarte multe.
„Când Today’s a debutat pe piața online din România, Internetul nu era nici pe departe ceea ce reprezintă astăzi. A trecut peste un deceniu și acum vedem o nouă mare schimbare: migrarea către mobil. O vreme s-a crezut că aplicațiile vor domina totul, dar vedem că un lucru a rămas valabil: cu cât site-ul tău este mai potrivit pentru majoritatea utilizatorilor, cu atât aceștia vor crește în număr. Acum, aproape toți oamenii din mediul urban au un smartphone. Nu mai este un lux, nu mai este premium, așa că nici experiența lor online n-ar trebui să fie așa“, a declarat Marius Lăzărescu, fondator Today’s.