În ultima perioadă, tot mai mulți antreprenori optează pentru scalarea afacerii. Acest concept este adesea confundat cu procesul de creștere a unei afaceri, însă în realitate sunt două lucruri diferite, care au același scop: evoluția unui business. În cele ce urmează, îți vom prezenta importanța procesului de scalare a unei afaceri și îți vom spune de ce trebuie realizat de către specialiști în domeniu sau chiar de către tine, dacă urmezi un curs care să te învețe tot ceea ce trebuie să știi despre scalare.
Ce reprezintă scalarea unei afaceri
Scalarea poate fi definită ca un obiectiv pe care toți antreprenori și-l doresc. Este un proces de evoluție în care veniturile unei afaceri cresc de mai multe ori decât cheltuielile. În cazul procesului de creștere a unei afaceri, veniturile cresc direct proporțional cu costurile. Aceasta este o diferență majoră între scalare și creștere.
Pe scurt, scalarea unei afaceri înseamnă optimizarea tuturor proceselor, crearea și implementarea unor noi proceduri și identificarea unor soluții care să minimizeze costurile, în timp ce veniturile se dublează, triplează și așa mai departe. Acesta ar trebui să fie scopul și obiectivul fiecărui antreprenor, astfel încât să beneficieze cu adevărat de afacerea sa.
Care este procesul de scalare al unei afaceri
Este bine să știi că nu există un tipar pentru procesul de scalare. Există anumite proceduri ce trebuie adaptate fiecărui business în parte, astfel încât rezultatul final să fie unul cât mai bun. Ceea ce a funcționat pentru o firmă s-ar putea să nu aducă aceleași rezultate și pentru firma ta. De asemenea, este indicat să afli și că procesul de scalare implică o anumită investiție, la fel, în funcție de ce rezultate îți dorești să obții și de specificul afacerii tale.
Primul pas al procesului de scalare este auditul businessului, care te va ajuta să știi exact stadiul afacerii, îmbunătățirile pe care le poți aduce și punctele tari pe care să mizezi în continuare. Ce implică auditul?
- analiza și reevaluarea obiectivelor (pe termen scurt, mediu și lung);
- analizarea planului de afaceri;
- analizarea și reevaluarea echipei sau echipelor (abilități și sarcini);
- cercetarea în amănunt a planului de marketing;
- poziționarea brandului;
- procesele de logistică;
- verificarea modului în care poți adapta instrumentele pe care le folosești;
- reevaluarea relațiilor cu furnizorii și partenerii de business;
- analizarea în detaliu a rapoartelor de vânzări, a planului financiar și a cash flow-ului.
După audit, este momentul pentru al doilea pas al scalării: planificarea obiectivă a strategiei. Ideal ar fi să observi dacă ai suficiente resurse pentru a procesa de două-trei ori mai multe comenzi pentru o anumită perioadă. Apoi, analizează și previziunile despre numărul de vânzări, clienții fideli, clienții noi. Care va fi costul pentru a gestiona creșterea vânzărilor?
După ce îți vei pune toate aceste întrebări și te vei uita la afacerea ta dintr-un unghi diferit, va veni momentul să prioritizezi sarcinile și obiectivele și să faci primii pași spre noua modalitate în care funcționează afacerea ta. Dacă ai analizat corect, în scurt timp este posibil să te bucuri de primele rezultate. Oricum, nu ar trebui să te descurajezi, ci să continui să ajustezi procedurile până găsești soluția ideală.
Curs de scalare pentru afacerea ta
La final, îți recomandăm să urmezi un curs de scalare pentru afacerea ta. În felul acesta, vei ști exact ceea ce are nevoie businessul tău. Un specialist care se va ocupa de scalare, poate nu îți va putea răspunde în timp real la toate întrebările, iar uneori chiar și câteva minute contează în calea spre succes a afacerii tale. De aceea, este important să ai cunoștințele necesare pentru a-ți scala afacerea și a te îndrepta spre succes.
Așadar, sperăm ca aceste informații să îți fie de folos!