Aproape toate business-urile momentului au si o ramura online. Este imposibil sa nu o aiba, atata vreme cat fiecare om este conectat la internet, fie prin telefon, fie prin tableta, laptop sau computer. Avantajele unui business online sunt uriase:
- O targetare foarte buna a potentialilor clienti;
- Posibilitatea de a construi o baza de clienti cu care sa fii mereu in legatura;
- Posibiltiatea de a plati mult mai putin pentru promovare, atata vreme cat modalitatea aleasa este una inteligenta.
Totusi, investitiile in online pot fi si foarte proaste, ceea ce duce la aparitia unui numar foarte mare de intrebari. Una dintrebarile pe care si le pun o multime de antreprenori este urmatoarea: merita platit pentru promovare prin advertoriale?
Avantajele si dezavantajele advertorialelor
Advertorialele sunt articole platite publicate pe diverse website-uri cu scopul de a obtine trafic si backlinkuri. Aceasta metoda de promovare este foarte eficienta atata vreme cat se respecta o serie de reguli. Printre avantajele majore ale avertorialelor le putem aminti si pe urmatoarele:
- Aduc trafic targetat. Daca se alege publicare advertoriale pe site-uri relevante, din acelasi domeniu cu site-ul promovat, traficul va fi unul bine targetat.
- Ajuta la o pozitionare mai buna in Google pentru cautarile relevante;
- Ajuta la constructia brandului.
Printre dezavantaje amintim de faptul ca pot fi destul de costisitoare daca sunt achizitionate pe site-uri foarte mari si de incredere iar daca sunt achizitionate pe site-uri mici pot prezenta riscuri de penalizare.
Cum trebuie sa fie un advertorial pentru a fi eficient?
1. Trebuie sa fie scris corect. Este bine sa fie redactat cat se poate de corect si sa fie usor de citit. Conteaza structura, conteaza mesajul, lungimea articolului si o multime de alte detalii care il pot face eficient sau nu. Foarte multi administratori de site-uri aleg sa cumpere advertoriale doar pentru backlinkuri.
2. Trebuie sa fie publicat pe un site relevant. Este bine sa cauti intotdeauna calitate in detrimentul cantitatii. Un site relevant va aduce intotdeauna mult mai multe beneficii si per total va fi mai ieftin decat multe site-uri care nu au o relevanta chiar atat de mare.
3. Trebuie sa fie unic. Este extrem de important ca textul publicat sa fie unic. Copierea unor texte sau chiar si copierea unor paragrafe din texte poate sa fie extrem de daunatoare atat pentru site-ul promovat, cat si pentru site-ul pe care se promoveaza.