Anul trecut, firmele din România au cheltuit, în medie, 115 euro pentru training-ul unui angajat, în creștere cu 5% față de anul 2015, potrivit HPDI, companie care furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane, prin servicii de training, coaching și teambuilding. În ceea ce privește programele de teambuilding, companiile au alocat circa 60 euro per angajat (fără costurile de cazare).
Companiile își doresc angajați comunicativi și relaxați
Prin intermediul programelor de training, firmele și-au propus ca angajații lor să dezvolte în special abilitățile de comunicare, de gestionare a timpului și de depășire a situațiilor stresante.
“Cel mai solicitat program de training a fost cel de Presentation Skills, care are ca rezultate cunoaşterea metodelor de generare, structurare şi transmitere a informaţiilor. Training-ul oferă şi abilitatea de a corela conţinutul cu tehnicile de prezentare (comunicare verbală, paraverbală şi nonverbală). Foarte căutate au fost și programele de Stress Management, Conflict Management, Leadership sau Time Management”, susține Petru Păcuraru, managing partner și trainer HPDI.
Pentru dezvoltarea angajaților și crearea unor echipe cât mai omogene, companiile autohtone au apelat și la programe de teambuilding. “«Vedeta» teambuilding-urilor de anul trecut a fost «E-hunters», un program hi-tech care își propune să dezvolte abilitățile strategice și cele de leadership, dar și devoalarea secretelor muncii în echipă. Valea Prahovei, litoralul, Valea Oltului și marile orașe – Brașov, Cluj, Timișoara, Sibiu și Sighișoara – au fost în topul preferințelor firmelor din România”, a mai explicat Păcuraru care adaugă că firmele preferă programele care îmbină atât mediul indoor, cât și cel outdoor.
Potrivit estimărilor HPDI, în 2017, piața locală de teambuilding va ajunge la o valoare de circa 10 milioane de euro, în această sumă fiind incluse și costurile de cazare.
Întoarcerea la fundamentele educației
În anul 2016, HPDI a interacționat cu 87 de companii interesate de dezvoltarea personală și profesională a angajaților, de-a lungul a 267 de evenimente. Numărul total de participanți la programele HPDI a fost de 7081 de persoane în 527 de zile de livrare. S-au folosit 75 de locații la nivel național și s-au parcurs 70.723 de kilometri în drumul către acestea. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 600.000 de euro.
“Anul 2016 a fost surprinzător pentru că ne-a întors către fundamentele educației. Am făcut și multe programe noi, însă și cele deja clasice au avut impact și căutare majoră”, a mai completat reprezentantul HPDI.
Perspective în 2017
Este impetuos necesar ca și 2017, programele de teambuilding și training din România să țină pasul cu dezvoltarea tehnologiei, dar și cu noile generații de angajați.
“Mereu am simțit că digitalizarea, gamificarea și generațiile tinere vor schimba această industrie și că training-urile în sală și teambuilding-urile clasice vor dispărea încet-încet. Și suntem și noi pregătiți pentru direcția asta cu programe bazate pe hi-tech, descoperirea și exploatarea inteligenței emoționale, leadership și comunicare autentice, creativitate și gândire out of the box și delegare”, susține Petru Păcuraru care estimează o creștere a business-ului cu 30% în 2017.
Un alt proiect pe care mizează cei de la HPDI în 2017 este “Academia First Time Manager”, o serie de sesiuni de training, dedicată managerilor lipsiți de experiență. Scopul acestor cursuri este de a-i învăța pe manageri cum să-și gestioneze timpul, cum să fie niște buni lideri, dar și cum să devină un jucător de echipă, cum și ce să comunice, astfel încât să se ajungă la rezultatele dorite, cum să ofere feedback asertiv și cum să gestioneze și să rezolve conflictele. Programul se desfășoară pe o perioadă de 4 luni și este structurat în 4 module.