- Inovatorul Castrol ON e-Lichidul de răcire pentru autovehicule electrice este creat pentru aplicații „directe” de răcire a bateriilor pentru autovehiculele electrice de generație următoare
- Lichidul dielectric cu viscozitate redusă asigură un management termic îmbunătățit și un nivel mai ridicat de eficiență
- Parte din noua gamă de lichide Castrol ON, pentru autovehicule electrice include și e-lichidele de transmisie și e- unsorile pentru autovehiculele electrice
Castrol a lansat un nou lichid avansat de răcire „directă” a bateriilor, care va permite generațiilor viitoare de autovehicule electrice să fie încărcate mai rapid și să ofere performanțe sporite, protecție și durabilitate.
Aproape toate autovehiculele electrice din prezent sunt echipate cu baterii care utilizează lichide de răcire pe bază de apă / glicol, protejate de o „mantă” care înconjoară modulul bateriei. În conformitate cu cerințele tehnologice ale viitorului, noul Castrol ON e-lichid de răcire pentru autovehicule electrice este un lichid dielectric, inovator, special conceput pentru răcirea „directă”, unde lichidul de răcire circulă în modul și este în contact direct cu celulele individuale ale bateriilor. Rezultatul reprezintă o îmbunătățire semnificativă a managementului termic în toate condițiile de funcționare1, la temperaturi ambiante ridicate și scăzute, pentru o durată de viață mai lungă a bateriei2.
Utilizarea Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice permite încărcarea mai rapidă a bateriilor autovehiculelor electrice. De exemplu, atunci când comparați cu lichidele pe bază de apă/glicol existente, într-un studiu de modelare independent, cu aceleași variabile, Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice a permis încărcarea mai rapidă cu 41%3. În plus, în timpul descărcării, celulele rămân la temperatura optimă de funcționare, maximizând eficiența și performanța. În testele independente, în timpul descărcării, Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice a redus temperaturile maxime ale celulelor cu 28°C comparativ cu lichidul de răcire pe bază de apă / glicol, respectiv cu 11°C în comparație cu un lichid dielectric existent4.
Noul Castrol ON e-lichid de răcire pentru autovehicule electrice asigură, de asemenea, o mai bună gestionare a potențialelor problemele tehnice din modulul bateriei. De exemplu, supraîncărcarea sau scurtcircuitarea într-un grup motopropulsor al unui autovehicul electric poate duce la instabilitate termică, unde temperaturile ridicate cauzează defectarea ireversibilă a celulelor individuale ale bateriilor. Instabilitatea termică poate duce, de asemenea, la propagare termică, unde căldura din celula deteriorată este transferată prin convecție și conducție către celulele adiacente. Acest proces poate conduce, în cele din urmă, la avarierea catastrofală a întregului modul de baterii. Cu toate acestea, cu Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice, vârfurile de temperatură din celulele individuale sunt mai puțin probabile, iar dacă apar, acestea pot fi eliminate de la sursă – spre deosebire de lichidele de răcire utilizate în sistemele cu răcire indirectă.
Un alt beneficiu al noului produs Castrol vine din modul în care se comportă în cadrul unui sistem de circulare a lichidului de răcire pentru autovehicule electrice. Lichidul are o viscozitate mai mică decât uleiurile de transformator dielectrice existente, astfel că asigură pierderi de pompare reduse, optimizând eficiența și eficacitatea procesului de gestionare a temperaturii.
„Realizăm o testare extinsă a noului Castrol ON e-lichid de răcire pentru autovehicule electrice, pentru a ne asigura că furnizează niveluri ridicate de performanță, protecție și sustenabilitate, pe toată durata de viață a bateriei”, comentariile doctorului Marc Payne, directorul de cercetare al diviziei Castrol de mobilitate electrică și emisii reduse de carbon. „Densitatea sporită a puterii care poate fi activată prin aplicarea funcției de răcire directă a bateriilor va permite producătorilor să dezvolte autovehicule electrice cu performanțe și mai mari și capacități mult îmbunătățite de încărcare rapidă. În timp ce lichidele de răcire directă sunt folosite pentru autovehicule hibride importante și pentru hipermașinile electrice cu baterii (BEV), ne așteptăm ca tehnologia să se „scurgă” și să fie adoptată pe scară largă în cazul generațiilor viitoare de autovehicule electrice vândute în volum mare.”
Castrol ON e-lichidul de răcire face parte dintr-o familie de produse Castrol ON, care include Castrol ON e-lichide de transmisie pentru autovehicule electrice și Castrol ON e- unsori pentru autovehicule electrice
Echipa cu performanțe ridicate în materie de mobilitate electric de la Castrol optimizează performanța managementului termic prin programe de proiectare comună cu partenerii.
1: Testele independente au arătat că produsul Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice asigură o performanță sporită de management termic față de lichidele de răcire indirecte cu glicol și apă și față lichidele de răcire directă dielectrice. Sursă care explică beneficiile managementului termic: Thermal management of lithium‐ion batteries for electric vehicles; G. Karimi X. Li; International Journal of Energy Research; Volumul 37, Ediția 1; ianuarie 2013; paginile 13-24.
2: Gestionarea termică eficientă a celulelor (menținerea temperaturii în intervalul lor ideal de funcționare) reduce îmbătrânirea prematură prin pierderea „stării de sănătate” și, prin urmare, menține capacitatea bateriei pentru mai mult timp. Sursa: Date capacitate vs. zile: Calendar aging of commercial graphite/LiFePO4 cell e. Predicting capacity fade under time-dependent storage conditions, Sébastien Grolleau, Arnaud Delaille, Hamid Gualous, Philippe Gyan, Renaud Revel, Julien Bernard, Eduardo Redondo-Iglesias, Jérémy Peter; on behalf of the SIMCAL Network Journal of Power Sources 255 (2014) 450-458 LFP cells.
3: În comparație cu un lichid de răcire cu glicol și apă într-un studiu de modelare independent, cu aceleași variabile, Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice a demonstrat o încărcare cu 41% mai rapidă (10 minute încărcare până la 80% din capacitate față de 14,1 min).
4: În comparație cu lichidele de răcire pe bază de apă și glicol, într-un studiu de modelare independent în timpul descărcării celulei, Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice a redus vârful de temperatură al celulei cu 28°C și a redus variația temperaturii celulei cu 8°C. În comparație cu lichidele dielectrice existente, Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice a redus vârful de temperatură al celulei cu 11°C și variația temperaturii celulei cu 2°C. Aceste îmbunătățiri au permis o performanță mai înaltă la o temperatură maximă specificată.
În comparație cu lichidele de răcire pe bază de glicol și apă, în timpul încărcării celulei, lichidul de răcire pentru autovehicule electrice Castrol ON a redus vârful de temperatură al celulei cu 17°C și a redus variația temperaturii celulei cu 2°C. În comparație cu lichidele dielectrice existente, Castrol ON e-lichidul de răcire pentru autovehicule electrice a redus vârful de temperatură al celulei cu 11°C și variația temperaturii celulei cu 3°C în timpul încărcării. La fel ca descărcarea celulei, aceste îmbunătățiri au permis o performanță mai înaltă la o temperatură maximă specificată.