Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Câștiguri oportune pentru cine? Clienții așteaptă beneficii pe măsură ce industria se agață de dobânzi

Kim Fournais, fondator și CEO Saxo Bank

de Kim Fournais, CEO și fondator Saxo Bank

În lumea labirintică a băncilor și a investițiilor, în care opacitatea tinde să pretindă că e tradiție, puțini sunt conștienți de faptul că, în mijlocul fluxului și refluxului piețelor financiare, un număr semnificativ de bănci și brokeri aleg să-și păstreze beneficiile majorării dobânzilor băncilor centrale, mai degrabă decât transmiterea acestora către clienții lor.

Kim Fournais, fondator și CEO Saxo Bank
Kim Fournais, fondator și CEO Saxo Bank

Această practică, deși nu este vizibilă imediat, are implicații semnificative pentru toți oamenii și este timpul să aruncăm puțină lumină asupra acestui subiect. Da, industria financiară trebuie să facă bani – la fel și noi la Saxo – dar echilibrul trebuie să fie corect; trebuie să cultivăm relații de win-win cu clienții noștri.

Pe măsură ce navigăm pe terenul complex al finanțelor personale, ratele dobânzilor oferite de bănci pot părea un concept ezoteric, îndepărtat de preocupările cotidiene. Cu toate acestea, ceea ce trece adesea neobservat este că nu toate băncile tratează aceste dobânzi în același mod.

În timp ce câțiva îmbrățișează o abordare axată pe client, împărtășind rapid beneficiile creșterii dobânzilor cu cei care le încredințează fondurile lor, majoritatea urmează o cale diferită.

Se pare că jocul bancar – după ani de dobânzi scăzute – este de a culege beneficiile majorărilor, adesea în detrimentul clienților lor. Acest lucru este evident în rezultatele trimestriale ale băncilor, unde unii chiar par surprinși de profiturile raportate – majoritatea ca rezultat direct al luării deciziilor băncilor centrale. Acest lucru a determinat și autoritatea de reglementare financiară din Marea Britanie să solicite instituțiilor financiare să îmbunătățească ratele de depozit oferite consumatorilor.

Cartea de joc pare să fie aceeași în toată zona euro, unde rata medie a dobânzii bancare pentru conturile de depozit cu acces instantaneu pentru retail este de doar 0,23% pe o bază anuală. Asta într-un moment în care rata oficială a depozitelor Băncii Centrale Europene (BCE) este de 3,75%!

Băncile centrale au majorat frecvent dobânzile în ultimul an pentru a reduce inflația. În timp ce intenția din spatele unei astfel de mișcări este de a reduce inflația și cererea agregată, realitatea poate fi cu totul diferită pentru cei care cad victimă a ceea ce pare a fi noua normă.

Informarea ușor de citit a BCE despre acest subiect descrie impactul negativ asupra creditorilor de la dobânzi mai mari. Dar, după cum recunosc ei, „funcționează și invers. Dobânda sunt banii pe care banca ți-i plătește pentru economiile tale, adică atunci când banca împrumută bani de la tine.” Dacă chiar așa a fost…

Acest lucru ne aduce în miezul problemei. La Saxo, refuzăm să acceptăm status quo-ul. Politica noastră de transmitere imediată a creșterii dobânzilor este un răspuns direct la un peisaj financiar în care interesele clienților nu sunt pe deplin servite.

Recunoaștem că alegerile financiare pe care le fac clienții noștri nu sunt doar numere pe o foaie de calcul – ele reprezintă vise, aspirații și căutarea unui viitor mai bun. Este responsabilitatea noastră să ne asigurăm că aceste aspirații sunt îndeplinite prin acțiuni oportune și transparente, mai degrabă decât un șir de beneficii întârziate.

Politica noastră de anunțare imediată a creșterii dobânzilor nu este doar un simplu gest. Este un angajament de a redefini relația bancă-client – ratele mai mari ale dobânzilor ne pot aduce beneficii afacerii, dar ar trebui să beneficieze și clienții noștri. Credem în win-win.

Politica arată determinarea Saxo de a pune clienții – și succesul acestora – în centrul operațiunilor noastre. Sper că industria va reflecta asupra priorităților ei și va îmbrățișa o filozofie bazată pe valorile încrederii, transparenței și va pune clientul în centrul ei.

Luați în considerare acest lucru mai mult decât un articol de opinie – este un îndemn la acțiune. Nu doar pentru industrie, ci și pentru investitori și cei care economisesc, care ar trebui să ceară mai mult de la băncile lor.

A îmbrățișa schimbarea înseamnă a trece peste curentele care sunt la modă. Pe măsură ce luăm această poziție, invităm întregul ecosistem financiar să ni se alăture în remodelarea normelor de economisire și investiție – pentru că fiecare client merită să se bucure de beneficiile pe care le-a câștigat și fiecare instituție ar trebui să aspire să pună interesele clienților pe primul loc.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.