Competiția PowerUp! By InnoEnergy a organizat în luna Octombrie etapa regională a proiectelor din România înscrise în concurs. Cele mai bune șapte start-up-uri și-au prezentat soluțiile inovatoare în fața juriului specializat și au luptat pentru a câștiga un loc în marea finală din 22 Noiembrie, la Budapesta.
InnoEnergy, motorul inovator în energie sustenabilă din întreaga Europă, a dat startul acestui proiect în luna iunie a acestui an. Start-up-urile au avut la dispoziție o perioadă de trei luni pentru a-și înscrie proiectul în competiție și pentru a intra în cursa premiului de 150.000 de euro.
Scopul proiectului PowerUp! By InnoEnergy este de a-i ajuta pe antreprenori și start-up-uri care creează afaceri durabile să se dezvolte rapid și să contribuie la ecosistemul energetic global. InnoEnergy pune în legătură fiecare element al structurii de rezistență a industriei energiei durabile de care are nevoie Europa pentru a accelera dezvoltarea soluțiilor de piață.
Câștigătorul etapei regionale din 19 Octombrie în România este inovația HOMEPOD (www.homepod.ro), proiect prezentat în cadrul competiției de către Andrei Toma, fondatorul acestei tehnologii. HOMEPOD a creat un sistem endotermic pentru eficiența energetică în clădiri (VERDI) care ajută la reducerea umezelii și poate opri orice formă de creștere a mucegaiului dar care poate produce energie în acelaș timp. Acest termosistem smart este conectat la echipamentele electrice și de încălzire și se auto-reglează în funcție de temperatura de afară putând să prezică consumul de energie folosind date din vreme. Clienții câștigă cu 30% mai mult, reducând costul cu energia și protejând casele de mucegai.
Andrei Toma, câștigătorul finalei regionale din România ne-a povestit pe scurt despre ideea inovației HOMEPOD și despre experiența participării în proiectul PowerUp! By InnoEnergy:
”Participarea la această competiție este o oportunitate unică în ceea ce privește feedback-ul primit de la experți în domeniu la nivel de tehnologie dar și tips-n-tricks de la investitori. Consider că această experiență îți oferă resursele necesare ca să îți marketezi cu success afacerea atunci când vrei să scalezi spre un alt nivel,” menționează Andrei Toma.
Viziunea HOMEPOD este să ofere o nouă abilitate clienților: aceea de a construi proprietăți eficient energetic cu un singur click. ”Pentru a ne atinge obiectivele, dezvoltăm în paralel un centru de producție regională la care am fost selectați să depunem un proiect pentru o finanțare de 850.000 euro. La nivel de comercializare construim parteneriate cu proprietarii de unități locative și cu firmele de asigurare pentru a introduce sistemul de eficiență energetică la o scară mai mare. Momentan am discutat la nivel de implementare cu parteneri în Belgia, Olanda și Marea Britanie care au volum mai mare de mucegai în clădiri în comparație cu România. La nivel de distribuție vrem să exportăm acest produs în toată lumea. Urmează să lansăm o serie de finanțare unde invităm investitorii să se alăture misiunii noastre de a ajuta cei 54 de milioane de europeni să reducă mucegaiul pentru a trăi mai sănătoși,”a menționat Andrei Toma.
Pe 22 noiembrie, Andrei Toma se va confrunta cu câștigătorii altor ediții regionale ale concursului la RaM Colosseum din Budapesta, unde va concura pentru premii financiare (20.000 de euro pentru câștigarea primului loc), precum și pentru participarea la prestigiosul accelerator Highway®, care ajută la transformarea start-up-urilor într-o etapă de dezvoltare timpurie în afaceri de succes.