In incheierea primei zile a evenimentului INTERACT Online au fost anuntati castigatorii IAB MIXX Awards Europe 2021. Marele premiu al acestei editii – ales in unanimitate de jurati – este campania L’Enfant Bleu – The Fortnite Undercover Avatar derulata de Havas Sports & Entertainment pentru L’Enfant Bleu.
Campania “Nu stim! Noi doar punem intrebari!“ pentru Catmobile.ro derulata de Sector 7 si-a adjudecat un trofeu Bronze, la categoria Integrated Advertising, dintre cele 8 nominalizari pe shortlist ale campaniilor din Romania, inscrise de agentiile Sector7, Data Revolt, L2Agency, Saatchi&Saatchi+The Geeks si V8 Interactive.
Andrei Dragu, Business Development Director V8 Interactive, Vice-Presedinte al IAB Romania si Event Director al MIXX Awards Romania, pentru a doua oara parte a juriului European, declara despre competitia din acest an: “Anul acesta m-am bucurat sa vad foarte multe lucrari cu insight-uri puternice, in primul rand. Acest fapt a construit un carosabil aderent pentru abordarea creativa ce a avut ca destinatie, de cele mai multe ori, o finalitate palpabila in zona de implicare sociala a brandurilor. Cu siguranta este o consecinta organica a contextului pandemic pe care l-am traversat dar motivul nu diminueaza deloc raportul de reciprocitate intre beneficiile aduse brand-urilor si impactul benefic la nivel social.
Lucrarile din Romania au avut o prezenta consistenta in zona de top a clasamentului obtinand 8 nominalizari in cadrul a 7 categorii din partea a 5 agentii. Din pacate conversia in premii a fost destul de mica mai ales din cauza dificultatii intelegerii si descrierii contextului local. Este un rezultat foarte bun din partea Romaniei si tin sa felicit toti participantii pentru prezenta si rezultatele de anul acesta intr-o competitie extrem de incisiva.
A fost o editie cu foarte multe inscrieri si efervescenta din punct de vedere al discutiilor din spatele cortinei. Singura decizie unanima a fost cea care priveste castigatorul Grand Prix-ul. Este o campanie care a nascut un mix unic de empatie, invidie si respect. Daca sunteti curiosi va invit sa savurati case-ul.”
19 Categorii de concurs, un numar record de inscrieri si 8 trofee Gold
Anul acesta a fost inregistrat un numar dublu de inscrieri in competitie, un numar record in istoria Festivalului European MIXX Awards. Pe lista scurta au fost nominalizate peste 30 de.agentii si peste 65 de campanii din tari precum Turcia, Bulgaria, Polonia, Croatia, Franta, Romania, Grecia, Spania, Ungaria si Rusia.
Doar la 8 din cele 19 categorii au fost acordate trofee Gold:
- Campaign Effectiveness: Furiously Fast Premier League with CANAL+, Agentie: Havas Media Warsaw & Havas Warsaw (creative agency)
- Digital OOH Advertising: Dogvertising, Agentie: MediaCom; Client: Pedigree Dentastix
- Effective use of Data: Water Index by Finish; Agentie: Havas Media Turkey, Client: Reckitt Benckiser / Finish
- Games & E-Sports: L’Enfant Bleu – The Fortnite Undercover Avatar; Agentie: Havas Sports & Entertainment Paris; Client: L’Enfant Bleu
- Integrated Advertising: Cif – Beautiful When Clean; Agentie: u-Studio powered by Oliver, Client: Unilever / Cif
- Non-profit/Corporate Social Responsibility: L’Enfant Bleu – The Fortnite Undercover Avatar; Agentie: Havas Sports & Entertainment Paris; Client: L’Enfant Bleu
- Search Advertising: search against violence, Agentie: proof.. Client: Avon Bulgaria
- Social Media: fruits of diplomacy, Agentie: proof., Client: kasaba
IAB MIXX Awards Europe este competitia anuala care se desfasoara la nivel European si care recompenseaza cele mai bune campanii din mediul digital de pe continent. Anul acesta juriul a fost format din 21 de experti, reprezentanti de top ai industriei digitale europene, din partea agentiilor, clientilor si a publisherilor Europeni care si-au alocat timp pentru a analiza si discuta pe baza campaniilor inscrise pentru a decide castigatorii.
Editia cu numarul 10, din acest an a IAB MIXX Awards Romania va avea loc in a doua parte a anului acesta si va fi celebrata in cadrul Galei, organizata in mod traditional in luna noiembrie.