Comisia de licitaţie din cadrul ANCOM anunţă astăzi că în urma primei etape a licitației pentru multiplexurile regionale au fost determinați ofertanții câștigători și numărul de multiplexuri adjudecate de fiecare dintre aceștia.
În data de 11 februarie 2015 se va desfășura o rundă de alocare în care se va stabili alocarea specifică pentru categoriile în care există mai multe multiplexuri disponibile, în urma achitării unei taxe suplimentare pentru alocarea preferată a multiplexurilor câștigate. Toate cele cinci companii participante la această licitație și-au adjudecat multiplexurile pentru care au licitat.
Astfel, 2K Telecom şi-a adjudecat 5 multiplexuri regionale (4 în Bucureşti şi unul în Ploieşti), Radio M Plus a obținut 1 multiplex regional (Iaşi), Regal şi-a adjudecat 1 multiplex regional (Râmnicu Vâlcea), Cargo Sped a câștigat 1 multiplex regional (Sibiu), iar Digital Video Broadcast şi-a adjudecat 1 multiplex regional (Satu Mare), toate licenţele fiind valabile pentru perioada 17.06.2015 – 17.06.2025.
Companiile Regal şi Cargo Sped vor intra în runda de alocare, care se va desfăşura în data de 11 februarie 2015, pentru stabilirea multiplexului câştigat dintre cele două scoase la licitaţie în cadrul categoriilor în care au depus oferta. După runda de alocare, ANCOM va anunța rezultatele finale ale licitației, inclusiv taxele de licență pe care fiecare dintre companiile câștigătoare va avea obligația de a le achita.
Câștigătorii multiplexurilor regionale vor putea să furnizeze servicii comerciale de transmisie a programelor de televiziune după data de 17 iunie 2015, iar până la data de 1 mai 2017, aceștia trebuie să pună în funcțiune cel puțin un emițător în fiecare zonă de alocare.
Prin intermediul fiecărui multiplex național se vor putea furniza servicii de televiziune digitală terestră la nivelul întregii țări, în timp ce multiplexurile regionale și locale vor acoperi fiecare câte o anumită zonă de alocare ce poate fi echivalentă cu un județ, respectiv o localitate.
Multiplexul digital reprezintă un grup de programe de radiodifuziune şi televiziune, servicii multimedia suplimentare şi alte date asociate de identificare transmise de la staţiile de emisie către utilizatorii finali pe cale radio terestră, utilizând modulaţie digitală în limitele unui canal de televiziune standard/bloc de frecvenţă.
{mosloadposition user9}