Etapa locală a competiției internaționale de film Jameson Empire “Done in 60 Seconds” a ajuns la final. Cele 51 de remake-uri de 1 minut înscrise de români și aprobate în concurs au fost votate de juriul profesionist și de publicul larg până pe 10 februarie 2012, iar topul final poate fi văzut aici.
Astfel, locul I a fost câștigat de Vlad Andrei Ghinea care a înscris în competiție scurtmetrajul The Birds având ca inspirație celebrul film "Păsările" a lui Alfred Hitchcock. Scurtmetrajul ilustrează metaforic invazia păsărilor și lupta pe care locuitorii casei o au cu acestea. Vlad Andrei intră astfel în posesia premiului de 2.000 de euro și a unei excursii la Londra la Gala “Done in 60 Seconds” din 23 martie 2012, oferite de Jameson România.
Pe locul II, constând în 1.500 de euro, a fost situat American Beauty de Mihai Ghiță, care a ilustrat o secvență reprezentativă a filmului, în care unul dintre personaje este obsedat de frumusețea unei pungi de plastic în bătaia vântului.
Al treilea film din clasament îi aparține Danielei Tuia. Aceasta a înscris un remake al filmului Ghost în care este prezentată scena de final, în care "Fantoma" se arată fostei sale iubite. Daniela câștigă și ea un premiu în valoare de 1.000 de euro.
În continuare, filmele româneşti vor concura la nivel internaţional cu filme provenite din alte 18 ţări. Un juriu internaţional format din vedete ale filmului va alege cele mai bune 5 lucrări înscrise în competiţie, iar cei 5 finalişti la nivel global vor participa la festivalul de film Jameson Empire din Londra de pe 25 martie. Aici va fi desemnat şi marele câştigător al competiţiei. Premiul îi va fi înmânat pe scena festivalului, asemenea tuturor celorlalte vedete câştigătoare ale unui premiu Jameson Empire. Pe lângă trofeu, el va avea ocazia să se întâlnească cu un cineast celebru şi să-l întrebe tot ce vrea să afle despre industria filmului.
Este primul an în care producătorii români de film, amatori sau profesioniști, au fost invitați să înscrie lucrări la competiția “Done in 60 Seconds” din cadrul Jameson Empire Awards. Pentru a intra în concurs, participanții au făcut remake-uri de maxim 60 de secunde ale filmelor favorite. Scurt-metrajele finaliste au putut fi văzute și votate de publicul larg pe canalul oficial de YouTube al competiției. În paralel cu votul publicului larg, un juriu profesionist a echilibrat topul final, oferind și o opinie a specialiștilor: Mihai Chirilov – directorul artistic al Festivalului Internațional de Film Transilvania, Șerban Alexandrescu – Fondator și Asociat Headvertising, Liviu Țurcanu – Creative Director Mercury 360, Liviu David – Creative Director Next Advertising, Dumitru Titica – Marketing Director Pernod Ricard România și Narcisa Nicoara – project manager IQads.
Mai multe informaţii găsiţi pe www.jamesonempirediss.com şi pe pagina de Facebook Jameson România (www.facebook.com/Jameson.Romania), unde se găseşte un tab dedicat noutăților despre competiţie.
"Done in 60 Seconds" este o competiţie globală de film scurt, parte a festivalului de film Jameson Empire Awards. Competiţia este organizată la nivel internaţional de Bauer Media, iar etapa din România a fost implementată cu sprijinul IQads.