într-un cadru plin de stil
• Studenţii câştigători ai concursului european de artă aplicată şi-au primit premiile în cadrul evenimentului de modă de la Berlin
• Câştigătorii sunt de naţionalitate belgiană, cehă, franceză, germană şi italiană
• Jurul de specialişti îşi arată aprecierea pentru standardele creative ridicate
• A fost Lansată ediţia din 2010 a competiţiei
Festivitatea de decernare a premiilor pentru studenţii câştigători ai ediţiei din 2009 a concursului Young Creative Chevrolet a avut loc pe data de 29 octombrie 2009. Evenimentul de mare distincţie „Spark of Fashion" organizat de Chevrolet la Berlin, în Germania a reprezentat decorul ideal pentru ceremonia de înmânare a premiilor întrucât tema serii a fost moda, una dintre cele cinci discipline ale concursului. Starul serii, o versiune personalizată a noului model de autovehicul de oraş Chevrolet Spark, a fost creat de tânăra creatoare de modă din Berlin, Mischa Woeste de la Smeilinener.
Lansat în 2007, concursul de artă Young Creative Chevrolet susţine tinerele talente promiţătoare, încurajând studenţii să privească automobilele Chevrolet din propria lor perspectivă creativă. Concursul a luat amploare rapid, ajungând de la cele 32 de şcoli de artă participante în 2007 la 120 în concursul de anul acesta.
La începutul verii anului 2009, un juriu internaţional a desemnat câştigătorii de anul acesta ai concursului european Young Creative Chevrolet, proiectele câştigătoare la secţiunile modă, fotografie, arte vizuale, video şi muzică fiind alese din cele peste 530 de proiecte prezentate la concursurile naţionale din cele 19 ţări europene participante.
Criteriile de decizie ale juriului au fost: creativitatea/inovaţia, interpretarea mărcii, calităţi artistice, capacitatea de utilizare în comunicarea mărcii.
Membrii juriului european vin din diferite ţări din Europa (Croaţia, Germania, Italia, Elveţia şi Marea Britanie) şi au pregătiri profesionale şi domenii de specializare diferite (mai multe informaţii cu privire la membrii juriului vă sunt prezentate în continuare). Aceştia au analizat proiectele câştigătoare din fiecare din cele 19 ţări europene participante.
Jasmine Bertusi, membră a juriului din 2009 specializată în fotografie, a afirmat: „Proiectele arată un angajament extraordinar din partea tuturor studenţilor: o combinaţie de creativitate vie, muncă asiduă şi interpretări pline de inspiraţie ale mărcii."
Fabio Falleti, membru al juriului din 2009 specializat în modă, a afirmat: „Au existat un spirit şi o energie extraordinare în ziua deliberării. Am fost mândru să fac parte dintr-un proiect organizat de Chevrolet care susţine creatori şi artişti tineri. Proiectele au arătat creativitate şi profesionalism, ceea ce a însemnat că am avut o misiune grea, dar interesantă în alegerea proiectelor câştigătoare".
Jens Lueg, membru al juriului 2009 specializat în arte vizuale, a afirmat: „Acest concurs a deschis drumul pentru colaborări fructuoase cu aceşti tineri artişti talentaţi. Anul acesta au existat proiecte foarte diversificate, cu o mare varietate de stiluri grafice."
Urmând modelul succesului competiţiei Young Creative Chevrolet 2009, Chevrolet a lansat astăzi cea de-a patra ediţie a programului său unic şi creativ. Având din nou teme ca moda, fotografia, artele vizuale, domeniul video şi cel muzical, studenţii vor avea ca surse de inspiraţie modelele „electrizante" ale mărcii, Chevrolet Spark şi Chevrolet Volt.
CÂŞTIGĂTORII COMPETIŢIEI EUROPENE, EDIŢIA 2009
MODĂ
Rezumat: studenţilor li s-a cerut să creeze o costumaţie personalizată foarte modernă şi creativă pentru animatoarele standului Chevrolet la saloanele auto internaţionale. Rochia câştigătoare va fi purtată la un salon auto viitor.
Primul loc
Erica Fuschini
Şcoală: Istituto Carlo Secoli, Bologna, Italia
Comentariul juriului:
„Costumaţia personalizată câştigătoare este atât elegantă, cât şi foarte modernă. Un design foarte bine pus în practică, cu materiale naturale şi detalii originale alese perfect."
Locul al doilea
Ninela Ivanova
Şcoală: Academia Naţională de Artă, Sofia, Bulgaria
Comentariul juriului:
„Designul creat de student prezintă o interpretare foarte vizibilă a logo-ului Chevrolet, integrat plăcut în rochie. Un design liniar, uşor de produs şi de purtat."
Locul al treilea
Maja Špoljar şi Petra Špoljar
Şcoală: Universitatea din Zagreb, Facultatea de tehnologii textile, Zagreb, Croaţia
Comentariul juriului:
„O costumaţie bine proiectată, care prezintă o interpretare proaspătă, romantică şi originală a codurilor de design ale mărcii."
FOTOGRAFIE
Rezumat: studenţilor li s-a cerut să facă o fotografie neobişnuită cu noul Chevrolet Aveo, noua generaţie de autovehicule Chevrolet, care combină linii elegante, forme line şi caracterul practic.
Primul loc
Juliana Křížová şi Jakub Vlček
Şcoală: Universitatea Jan Evangelista Purkyne, Departamentul de fotografie aplicată şi publicitate, Ústí nad Labem, Republica Cehă
Comentariul juriului:
„O fotografie cu compoziţie foarte bună şi profesionistă. Studenţii au exprimat în mod clar şi direct mesajul mărcii prin intermediul proiectului lor."
Locul al doilea
Barnaby Cotte şi Alexis Raimbault
Şcoală: Ecole Les Gobelins, Paris, Franţa
Comentariul juriului:
„O fotografie bine realizată, care prezintă autovehiculul Chevrolet Aveo într-un mod extrem de original. Studenţii au avut o abordare nonconformistă şi au conferit fotografiei o notă proaspătă."
Locul al treilea
Marcel Kaca şi Peter Besser
Şcoală: Mediadesign Hochschule Düsseldorf, Germania
Comentariul juriului:
„O fotografie foarte creativă, cu o compoziţie remarcabilă, care permite mai multe interpretări interesante."
ARTE VIZUALE
Rezumat: studenţilor li s-a cerut să proiecteze un nou element decorativ pentru Chevrolet Cruze WTCC, autovehiculul care participă în Campionatul Mondial de Turisme (WTCC). Proiectul câştigător va fi implementat într-unul dintre cele trei autovehicule de curse Chevrolet care va concura în cursa WTCC din Porto, Portugalia, care va avea loc pe 5 iulie.
Primul loc
Britt Raes
Şcoală: Koninklijke Academie voor Schone Kunsten (KASK), Ghent, Belgia
Comentariul juriului:
„Proiectul grafic conferă o senzaţie de viteză; o combinaţie excelentă de creativitate şi eleganţă. Un design şi o interpretare a logo-ului foarte interesante."
Locul al doilea
Reka Fignar, Veronika Nagy şi Barbara Nyiri
Şcoală: Universitatea de Vest a Ungariei, Sopron, Ungaria
Comentariul juriului:
„Un concept extraordinar şi jucăuş. Acest proiect indică o abordare unică, care este atât inovatoare, cât şi distractivă."
Locul al treilea
Marta Dudina
Şcoală: Şcoala de Artă J. Rozentala Rīga, Riga, Letonia
Comentariul juriului:
„Un concept distractiv şi original, care utilizează în mod original autoportrete şi culori pentru un autovehicul de curse."
VIDEO
Rezumat: studenţilor li s-a cerut să creeze un clip video viral inspirat de spiritul mărcii Chevrolet şi care exprimă următoarele mesaje: Chevrolet, „alegerea inteligentă"; un preţ bun pentru un design bun, obţineţi tot ce este necesar la un preţ mai redus. Obiectivul a fost să se arate într-un mod neaşteptat sau amuzant modul în care clienţii Chevrolet pot să fie mai inteligenţi decât alţii.
Primul loc
Sylviane Bec, Aurélien Bouillon, Hugo Bravo, Stéphanie Mercier şi Matthieu Gaillard
Şcoală: Ecole Emile Cohl, Lyon, Franţa
Comentariul juriului:
„O lucrare de calitate şi o bună interpretare a cerinţelor: proiectul a combinat umorul de calitate şi profesionalismul."
Locul al doilea
Yuko Ichikawa
Şcoală: Universität für angewandte Kunst (Institut für Video), Viena, Austria
Comentariul juriului:
„Un clip video viral adevărat şi puternic, cu creativitate şi umor remarcabile."
Locul al treilea
Karina Stepanisina
Şcoală: Şcoala de artă din Liepaja, Liepaja, Letonia
Comentariul juriului:
„Studenţii au creat un clip video plin de viaţă, prospeţime şi culoare, care se potriveşte cu imaginea mărcii."
MUZICĂ
Rezumat: studenţilor li s-a cerut să compună o piesă muzicală originală, veselă şi plină de viaţă, care ar putea fi utilizată pentru clipuri publicitare Chevrolet din diverse media (TV, radio şi Internet).
Primul loc
Leander Bauer
Şcoală: Popakademie, Mannheim, Germania
Comentariul juriului:
„Această piesă muzicală nonconformistă este plină de atitudine şi include o serie de elemente compoziţionale foarte curajoase. Este atât creativă, cât şi puternică."
Locul al doilea
Karina Milone-Raspino
Şcoală: Universität für angewandte Kunst (Institut für Musik), Viena, Austria
Comentariul juriului:
„O piesă muzicală relaxată şi veselă care ar putea atrage un public larg; această compoziţie este perfect adecvată filozofiei mărcii Chevrolet."
Pe lângă premiile în bani primite de cei trei câştigători ai fiecărei secţiuni, câştigătorii primelor locuri au primit şi excursii exclusiviste în diverse locuri din Europa, pentru a privi experţi în domeniile respective în timpul lucrului.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}