41 de premii au fost acordate la Gala de Premiere Effie 2020, prima în format digital
Grand Effie: The Banknote Concerts
18 agenții și companii au fost premiate la ediția a XVII-a a Galei Effie, care s-a desfășurat pentru prima dată în istoria competiției în format online pe paginile de Facebook EFFIE România și IAA și pe platforma Discord. În total, au fost acordate 1 Grand Effie, 8 Gold Effie, 13 Silver Effie și 19 Bronze Effie.
Agențiile și companiile câștigătoare de anul acesta sunt Cohn & Jansen WT, HEADVERTISING, Kubis Interactive, GMP+WEBSTYLER, LEO BURNETT, Graffiti PR, Mainstage The Agency, Mercury360, Minio Studio, Most Wanted Ideas, MRM // McCann România, Propaganda, Publicis România, Saatchi & Saatchi + The Geeks, The Onion Media, Tribal Worldwide, VODAFONE ROMÂNIA și Zenith.
Cele 3 agenții care au obținut cel mai mare punctaj din competiție sunt Leo Burnett România, Publicis și MSL The Practice.
Leo Burnett a obținut 15 premii – 1 Grand Effie, 4 Gold Effie, 5 Silver Effie și 5 Bronze Effie cu proiectele Samsung – The Banknote Concerts (Grand Effie, 1 Gold Effie în Branded Utility și 3 Silver Effie în categoriile Seasonal Marketing, Brand Experience și Carpe Diem), Telekom – Storytime (Gold Effie în Brand Experience și Silver Effie în Branded Utility), Telekom – Smart Wi-Fi (Gold Effie în Telecommunications), Curtea Veche Publishing – #TimeToRead (Gold Effieîn Other products & services, 2 Bronze Effie în categoriile Engaged Communities și Positive Change: Social Good – Brands), Gillette Skinguard – “Life without Irritations” (Silver Effie în Branded Content & Entertainment și Bronze Effie în Personal Care Products & Services, alături de Graffiti PR), Telekom – THE BURNOUT HOTLINE (2 Bronze Effie în categoriile Branded Utility și Positive Change: Social Good – Brands).
Publicis România a adunat în total 8 premii, dintre care 1 Gold Effie, 3 Silver Effie și 4 Bronze Effie, cu campaniile Timișoreana – The unconditional supporter of football (Gold Effie în categoria Sports Marketing), Drama Queen – Magnevie Stress Resist (1 Silver Effie în Brand Experience), OLX – NO TWO JOBS ARE THE SAME și GET THE WHOLE STORY ON AUTOVIT.RO, cu câte 1 Silver Effie în categoria E-Commerce, Carrefour – Proofs of Love (1 Bronze Effie în Retail), ORANGE LOVE + HBO (Bronze Effie în Telecommunication), Coca-Cola – The gift of listening (Bronze Effie în Seasonal Marketing) și Kinder – SANTA’S CALLING (Bronze Effie în categoria Brand Experience).
Topul celor 3 clienți ai anului îi aduce la egalitate pe Telekom și Samsung România. Pe lângă Grand Effie pentru The Banknote Concert, Samsung a mai obținut 1 Gold Effie și alte 3 Silver Effie pentru aceeași campanie, iar Telekom și-a adăugat 5 premii Effie în portofoliu: 2 Gold Effie, 1 Silver Effie și 2 Bronze Effie. Ursus Breweries s-a clasat pe locul 3, cu Gold Effie pentru Timișoreana și alte 5 nominalizări pentru URSUS.
Cele trei branduri desemnate câștigătoare în cadrul competiției sunt Telekom și SAMSUNG la egalitate, iar locul al treilea este ocupat de Curtea Veche Publishing.
La capitolul branduri câștigătoare, clasamentul îi menționează pe 5 to go, Aqua Carpatica Autovit.ro, BCR, Carrefour, Coca-Cola, Curtea Veche Publishing, Durex, Edenia Foods, Funky Citizens, George, Gillette, ING Bank, KFC, Kinder, Magnevie Stress Resist, Mountain Dew, Napolact, OLX Jobs, ORANGE, ROMANIAN POLICE, Rompetrol GO, SAMSUNG, Telekom, Timișoreana, TUC, Unisol și Vodafone.
Conform Romanian Effie Rankings, calculat în baza sistemului internațional Effie Index, Clientul Anului este Telekom România și Samsung Romania, Brandul Anului este Telekom și Samsung, iar Agenția Anului Leo Burnett România.
Gala de premiere Effie 2020 s-a desfășurat online și a fost moderată de Andi Moisescu, gazda evenimentului. Pe lângă decernarea efectivă a premiilor, Effie 2020 și-a propus să recupereze o parte din poveștile ultimului an și jumătate și să facă o radiografie a industriei prin intermediul unui panel talk interactiv la care au luat parte opt invitați din publicitate, marketing și sfere conexe: Mihai Bârsan, Presedintele Comitetului de Organizare EFFIE 2020, Victor Dobre, Director Executiv IAA Romania, Dana Pascu, Brand Strategy Consultant, Răzvan Căpănescu, Creative Partner Wings CLL, Hypno, Imagemaker, Raul Gheba, Comedian, writer & copywriter, Bogdan Naumovici, Managing Partner 23 Communication Ideas și, nu în ultimul rând, Șerban Pavlu, actor.
Aceștia au dezbătut subiecte diverse, de la cum se traduce un insight bun, până la impactul storytellingului în piața locală de advertising, relevanța conținutului vizual sau măsurarea rezultatelor unei campanii.
Președintele Juriului Effie 2020 a fost Charlie Hiscocks, Founder Curious Eye Ltd, el fiind si Președintele Scoring Committee, structură nou formată anul acesta care setează pragurile de accedere în runda finală, stabilind astfel nominalizații ediției, precum și câștigătorii competiției după runda doi de jurizare.
Comitetul de Organizare Effie 2020 a fost format din: Mihai Bârsan, President Romanian Effie Awards Committee 2020 & Business Leader, Entrepreneur, Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer, Publicis Groupe România, Bogdan Țurcanu, Commercial Manager, Ursus Breweries, Costin Radu, Independent Strategy Consultant, Dan Petre, Business Developer, D&D Research, Mihai Trandafir, Managing Director, UM România, Ruxandra Rău, Director Brand & Communication Strategy, Telekom România, Silvia Mihăilescu, Director of Brand, Marketing & Communications, ING România şi Victor Stroe, Head of Strategy & Associate Director, Leo Burnett.