Context
În 2012, înainte de începerea campaniei Testul Purității, românii nu erau conștienți că puritatea apei este determinată de concentrația de nitrați pe care o conține. Diferențiatorul AQUA Carpatica – puritatea apei – nu se afla pe lista lor de priorități. Mai mult de atât, considerau că apa îmbuteliată reprezintă o garanție a purității apei.
După câștigarea bătăliei de la raft, AQUA Carpatica și-a asumat o misiune mai mare: să ofere posibilitatea consumatorilor de a-și testa apa pe care o beau, fie că este vorba de apă de fântână, minerală sau de la chiuvetă.
Concept creativ
Ne-am hotărât să punem puritatea apei pe agenda socială din România. În 2014, cu Testul Purității am creat Harta Interactivă a Purității Apei, un loc în care au putut fi centralizate eforturile de testare a purității apei din România.
Mesajul a fost transmis prin intermediul unui spot TV, declinat în 3 variante, cu ajutorul căruia s-a dorit creșterea gradului de conștientizare în rândul românilor a nivelului de nitrați prezent în apa pe care o beau.
Peste 600.000 de teste pentru măsurarea purității apei au fost puse la dispoziția consumatorilor, împreună cu un ghid informativ. Testul a fost distribuit prin acțiuni de sampling în lanțurile de magazine din țară și ca insert în reviste.
Pe platfoma online www.testulpuritatii.ro au fost centralizate rezultatele campaniei, prin intermediul unei hărți interactive, unde consumatorii au fost invitați să înregistreze rezultatele testelor.
Acțiunea a fost promovată prin intermediul jurnaliștilor și a persoanelor publice care s-au alăturat campaniei, dar și a comunității de pe Facebook, cea mai mare din România pe acest segment de produs.
Rezultate
In 2014, valoarea vânzărilor Aqua Carpatica au crescut cu 44%, iar volumele cu 40%, depășind obiectivele inițiale de 30%, cu 14% și respectiv +10%.
O dovadă în plus că AQUA Carpatica a devenit un brand ce a depășit regulile categoriei o reprezintă și succesul înregistrat pe Facebook, unde brandul a strâns în timpul campaniei “Testul Purității” o comunitate de 1 milion de fani. Comunitatea a fost una dintre cele mai active de brand de pe Facebook, în mod constant în Top 5, în ceea ce privește comentariile, likes și shares.
Campania a beneficiat de 660 de menționări în presă, pe Facebook, Twitter si peste 120 de bloguri, ce s-au alăturat campaniei, ceea ce a asigurat un total de 3,141,366 de impresii, obținute organic.