Într-un peisaj financiar în continuă evoluție la nivel global, adaptabilitatea și inovația în comunicare sunt esențiale pentru a păstra atenția publicului țintă. XTB România, companie de tranzacționare și investiții pe bursele internaționale, prin abordarea sa strategică și orientarea către client, oferă un exemplu de performanță în acest domeniu.
Pentru a răspunde cerințelor pieței și pentru a-și consolida poziția, XTB România a vizat dezvoltarea unei strategii cuprinzătoare de PR și media relations, alegând agenția Lighthouse PR să ofere sprijin în eforturile de comunicare.
Dacă în 2019, XTB România a avut circa 220 de apariții media, în 2020, prezența în media a crescut la peste 1,300 apariții. În anul 2023, XTB a înregistrat peste 3,700 de apariții media.
Strategia de comunicare implementată
Conștientizând un nivel încă redus de educație financiară la nivel local, XTB România a înțeles această cerere în creștere și a identificat o oportunitate de a deveni un ghid în lumea nouă a investițiilor la bursă pentru mulți români.
În calitate de promotor al educației financiare pe piețele de capital încă din 2008, de la lansare, eforturile de educare a românilor interesați de investițiile la bursă au fost, sunt și vor continua să fie prioritatea unu a companiei. Prin urmare, nevoia principală a devenit identificarea unui mod eficient de a transmite experiența analiștilor XTB unui public cât mai larg și doritor de acces pe bursele internaționale.
Nevoia era clară: construirea și consolidarea notorietății, încredere, educație financiară și demonstrarea integrității și profesionalismului în serviciile oferite.
Unul dintre cele mai eficiente instrumente de comunicare implementate de XTB și Lighthouse PR a fost trimiterea regulată de analize de piață către media. Aceste analize, transmise o dată, de două sau chiar de trei ori pe săptămână, nu doar că au reliefat expertiza echipei XTB România, dar au poziționat compania ca lider de opinie și sursă de încredere pentru informații financiare.
La baza acestui demers de informare și educare s-a aflat echipa de analiști ai XTB România. Compania a avut avantajul de a se baza pe o suită de profesioniști cu experiență impresionantă în domeniul financiar.
Pentru a răspunde cerințelor pieței, XTB România, împreună cu agenția de comunicare Lighthouse PR, a adoptat tactica de “newsjacking”. Exploatând evenimentele curente și transformându-le în oportunități de PR, XTB România a reușit să se poziționeze ca o voce autoritară și relevantă în discuțiile financiare din România.
Analizele prezentate au fost concepute în funcție de specificul pieței românești, oferind perspective valoroase pentru investitori. Mai mult, XTB pus accent pe realizarea unor analize comprehensive, care pot fi înțelese cu ușurință nu doar de cei pasionați de investiții, ci și de audiența generală dornică să înțeleagă mai bine economia la nivel micro și macro. Subiectele abordate au fost explicate atât în context local, cât și european și global.
Pentru a întregi abordarea holistică, comunicarea a acoperit și subiecte adiacente care să furnizeze investitorilor toate informațiile necesare. Printre acestea se numără: criteriile de bază care trebuie urmărite în alegerea unui broker autorizat, informații despre taxele și impozitele impuse în domeniu, strategii de diversificare a portofoliului.
Pe de altă parte, compania a implementat tactici de paid media care au completat eforturile de comunicare organică. XTB România a devenit un susținător activ al evenimentelor legate de finanțe și investiții, fie că vorbim de conferințe, seminarii sau workshop-uri. Participarea la astfel de evenimente a consolidat poziția companiei ca lider de opinie în domeniu.
Prin publicarea de advertoriale în publicații financiare de top și în media mainstream, XTB România a reușit să comunice direct cu o audiență largă, explicând serviciile și produsele oferite într-un mod informațional și educativ.
Dacă, în 2019, comunicarea cu media era slabă spre inexistentă, în 2020 au fost trimise către presă 41 de analize de piață și 6 comunicate de presă. În 2023, au fost realizate 82 de analize de piață și 13 comunicate de presă.
Mai mult decât atât, participarea analiștilor XTB la emisiunile TV și radio a generat o creștere semnificativă a datelor AVE (Advertising Value Equivalent). În 2023, valoarea AVE a crescut față de anii anteriori, ajungând la 3.3 milioane Euro.
Nu doar că XTB a înregistrat o creștere exponențială a vizibilității, dar a redefinit și modul în care se comunică în piața financiară. Comunicarea clară, concisă și convingătoare a pus XTB în centrul atenției, stabilindu-l ca trendsetter în industrie, multe companii din domeniu replicând această strategie în ultima perioadă.