Carrefour România, lider în tehnologie și inovație în retail, este, pentru al treilea an consecutiv, partenerul Innovation Labs 2018, program de accelerare destinat tinerilor dornici să facă primii pași în antreprenoriat. Astfel, Carrefour susține direcția de dezvoltare în retail a evenimentului și încurajează tinerii să propună idei pentru produse inovatoare, care să contribuie la creșterea mediului de business românesc. În perioada 3-4 martie, a avut loc prima etapă a proiectului, Hackathon-ul din București, unde Carrefour a fost prezent prin mentori de top.
„Studiile arată că din ce în ce mai mulți tineri sunt atrași de ideea dezvoltării unui start-up. Suntem încrezători în potențialul lor, în ideile lor inovatoare, și vrem să le oferim sprijinul necesar pentru a trece de la idee la un prototip viabil de produs, a declarat Ionut Nițoi, mentor Carrefour în cadrul programului Innovation Labs.
Hackathonul, organizat la Biblioteca Centrală a Universității Politehnica din București, a reunit peste 200 de tineri creativi și ambițioși. Timp de 24 de ore, echipele și-au conturat ideile, le-au susținut în fața juriului din care a făcut parte și Carrefour România, și au obținut feedback de la mentori din ecosistemul inovării digitale.
Programul Innovation Labs se aliniază strategiei de dezvoltare și digitalizare a Carrefour, iar cele 2 zile petrecute alături de cele 40 de echipe înscrise la Hackathon-ul din București ne-au oferit posibilitatea să identificăm soluții creative pentru cât mai multe direcții de dezvoltare, de la îmbunătățirea experienței clienților noștri, până la simplificarea proceselor operaționale”, a declarat Gabriela Câmpean, mentor Carrefour în cadrul programului Innovation Labs.
Cele mai bune echipe au fost selectate pentru a intra în etapa de accelerare, care se va desfășura în următoarele 10 săptămâni, sub îndrumarea mentorilor, antreprenorilor și a specialiștilor din business și IT&C, parte din program.
“Innovation Labs a reușit din nou să strângă o comunitate de oameni foarte talentați, iar decizia Carrefour de a investi în proiect și în idei prin care tehnologia să facă experiența clienților săi mai bună mi se pare laudabilă. Tehnologia și zona digitală schimbă modele de business din toate domeniile, iar retailul este, în mod evident, una dintre industriile unde impactul va fi major. Cei care înteleg acest lucru la timp vor deține leadershipul, atunci când obișnuința actuală de consum și modul în care facem cumpărături se va schimba radical”, mentionează Dragoș Stanca, partener Think Digital Group și fondator iCEE.fest.
Printre proiectele câștigătoare ale Hackathonului de la București, pentru zona de Retail, se regăsesc:
· Proiectul CrowdLens care oferă posibilitatea de monitorizare a comportamentului clienților în centrele comerciale, ajutând managerii să înțeleagă și să rafineze experiențele vizitatorilor;
· Proiectul Tummy care propune o aplicație de combatere a risipei alimentare.
Ediția curentă a Innovation Labs este structurată în 3 etape: Hackathon, Boost Day și Demo Day. Hackathon-ul este un eveniment incitant ce oferă tinerelor echipe șansa de a-și contura mai clar ideile inovatoare, iar cele mai bune echipe vor continua să își dezvolte produsele în cadrul programului de mentorat din martie până în mai, prin întâlniri săptămânale cu specialiști din industria ICT și business. Împreună cu mentorii, tinerii își vor consolida și testa prototipul inițial pentru a obține un produs funcțional și atractiv. Echipele vor prezenta prototipurile pe 21 mai la Demo Day, etapa finală a proiectului, în fața juriului, potențialilor investitori, partenerilor și mass media și vor deschide un nou început prin șansa de a câștiga atenția unor finanțatori, parteneri și noi utilizatori.