Best Foto Fest este primul eveniment de anvergura care a debutat in anul 2008. Atat prima editie, cat si a doua au reunit cei mai importanti artisti fotografi romani. Pentru fotografia romaneasca, Best Foto Fest reprezinta o premiera absoluta deoarece a reusit sa contabilizeze:
– cel mai mare numar de fotografii ale celor mai renumiti fotografi romani;
– reuneste nume sonore din show-bizul romanesc;
– are loc an de an, fiind prima expozitie mobila din Romania ce face un traseu record in 3 centre comerciale si are ca sustinator principal pe Carrefour Romania;
– permite accesul publicului la arta;
– permite clientilor din centrele comerciale sa isi cultive simtul estetic, prin vizionarea unei expozitii a celor mai renumiti artisti fotografi;
– introduce din anul 2009, editia a doua, o sectiune speciala pentru fotografii din presa romaneasca.
Scopul principal al expozitiei organizate de catre agentia Split Advertising, alaturi de Carrefour Romania este unul social si anume strangerea de fonduri pentru Asociatia Nevazatorilor din Romania. Din aceste donatii vor fi operate persoane cu deficiente de vedere care se pot recupera, dar sunt lipsite de posibilitati financiare. Prima editie a contribuit la recuperarea vederii a 2 persoane doar din fondurile stranse in urnele de donatii din centrele comerciale, motivand organizatorul pentru o noua editie.
Editia 2009 a Best Foto Fest reuseste sa reuneasca nume importante, fotografi renumiti precum : Mihai Moiceanu, Narcis Virgiliu, Liviu Vasile, Alin Popescu, Ciprian Strugariu, Bogdan Panait, Alexandru Matusciac, Sebastian Enache, Liviu Untaru (fotograf Gardianul), Mihai Pop (fotograf revista SPY), Dan Bistriteanu (fotograf revista Click), Ovidiu Huiban (fotograf revista Story).
Arta fotografica ofera astfel un plus de informatie ce descrie realitatea inconjuratoare redand insa in acelasi timp sentimentele si viziunile artistilor. Fotografiile pot fi artistice, pot fi relevante pentru unii dintre noi, pot fi dovezi, dar in acelasi timp, fotografia poate genera fonduri pentru operarea celor cu deficiente de vedere.
Traseul expozitiei si modalitatea de donare
Expozitia Best Foto Fest va avea loc in 3 dintre cele mai importante locatii in care Carrefour este ancora principala:
Centrului Comercial Feeria : 6 – 12 noiembrie.
Centrul Comercial Orhideea: 13 – 22 noiembrie
Galeria Comerciala Carrefour Brasov: 24 – 30 noiembrie
Pe perioadele specificate, in anumite zone ale centrelor comerciale, vor fi amplasate urne pentru donatii. In apropierea urnelor vor exista promoteri care in schimbul a 1 RON donat vor oferi una dintre vederile cu vedetele ce sustin evenimentul.
In acest an, vedetele care sunt aproape de oamenii cu deficiente de vedere sunt: Maia Morgenstern, Gabriela Szabo, Andra Maruta, DJ Wanda, Mihai Morar si Adrian Bucur.
O alta modalitate de a face donatii este prin SMS la numarul 874. Numarul a fost pus la dispozitie de catre operatorii de telefonie mobila Orange, Vodafone si Cosmote in mod gratuit si va fi activ in perioada 6 – 30 Noiembrie. Nu se va percepe TVA!
Despre Asociatia Nevazatorilor din Romania
Asociatia Nevazatorilor din Romania numara la ora actuala 80.000 de nevazatori si are filiale in toata tara, reusind sa acopere zonele urbane importante. Anual in urma accidentelor si a bolilor de afectiune oculara, tot mai multi tineri isi pierd vederea. In momentul de fata, Asociatia se confrunta cu imposibilitatea de finalizare a unui Centru Social de Reabilitare ce presupune servicii corespunzatoare tuturor etapelor reabilitarii, servicii de calificare si recalificare profesionala cat si de integrare sociala si adaptare la statutul de nevazator.
Accesul la fondurile stranse in urma evenimentului Best Foto Fest va fi posibil doar prin Asociatia Nevazatorilor din Romania. Cei care au nevoie de sprijin financiar, trebuie sa fie inscrisi in cadrul asociatiei, sa prezinte avizul a 3 doctori diferiti al caror diagnostic sa ateste afectiunea oculara si sa prezinte sanse de succes prin interventie medicala operatorie.
Best Foto Fest – campanie de implicare sociala a romanilor pentru cei cu deficiente de vedere
Proiectul se bucura de aprobarea Consiliului National al Audiovizualului si va fi prezent atat pe posturile TVR cat si pe posturile nationale Radio Romania. S-a alaturat campaniei si postul national privat Radio ZU. Best Foto Fest 2009 beneficiaza si de sprijinul publicatiilor Can Can, SPY, Sapte Seri, Oblique TV, Ring, Connect, Luxury iar campania va fi promovata si pe plasma montata pe fatada magazinului COCOR.
Sedinta foto a proiectului Best Foto Fest cu vedetele a durat 6 ore si a fost un act de voluntariat atat pentru Dana Argesan, make-up artist renumit, cat si pentru Alexandru Matusciac, fotograful considerat de catre critici noua revelatie a fotografiei artistice moderne. Vestimentatia vedetelor pentru sedinta foto a fost oferita de magazinul L’Armoire. Proiectul a fost realizat de Alexandru Florea / SPLIT Advertising cu sprijinul Carrefour Romania, Duracell, RIN Grand Hotel.
Carrefour Romania s-a alaturat cauzei sustinute in cadrul acestui proiect inca de la lansarea acestuia, in 2008. “Suntem constienti ca persoanele cu deficiente de vedere au mare nevoie de ajutor si suntem aici pentru ei, pentru a le da o sansa de a vedea lumea “intr-o alta lumina”, Andreea Mihai, Director Marketing Carrefour Romania.
{mosloadposition user10}