mediaTRUST prezintă vizibilitatea companiilor de transport aerian în publicitate. În perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2015 s-au înregistrat 886 de reclame la această categorie.
Compania Blue Air ocupă primul loc în topul celor mai vizibile companii de transport aerian, cu 721 de reclame înregistrate în perioada analizată, și un rate card estimat la 240.334 euro. Locul doi este ocupat de compania Qatar Airways cu 69 reclame și un rate card de 11.640 euro. Wizz Air este compania care ocupă locul trei în clasament cu 41 de reclame și un rate card estimat de 39.635 euro.
Tarom este în top cu 34 de reclame și un rate card estimat la 27.916 euro, urmat de LOT Polish Airlines cu 5 reclame, si un RC estimat la 6.476 euro. Compania FlyDubai a înregistrat, în perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2015, 3 reclame cu un rate card de 15.525 de euro. Lufthansa este în clasament cu 2 reclame înregistrate și un rate card de 7.063 euro.
Distribuția reclamelor în funcție de tipul de media
În perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2015, au fost înregistrate 886 de reclame la categoria companiilor de transport aerian, dintre care 779 de reclame au fost difuzate la stațiile de radio, 32 de reclame au fost difuzate la posturile de TV, iar 75 de reclame au fost tipărite în presa scrisă.
Dintre cele 721 de reclame înregistrate de Blue Air, 32 reclame au fost difuzate la TV, 684 la radio și 5 reclame au fost tipărite în presa scrisă. Compania Qatar Airways a optat pentru posturile de radio, cu 69 de spoturi difuzate. Wizz Air a înregistrat 15 reclame în presa scrisă și 26 de reclame la radio. Tarom – 34 de reclame în presa scrisă, LOT Polish Airlines – 5 reclame în presa scrisă, FlyDubai – 3 reclame în presa scrisă, iar Lufthansa a înregistrat 2 reclame în presa scrisă.
Printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate/publicate se numără Rock FM (231 de reclame), România TV (27 reclame), Bursa (10 reclame).
Despre raport
Pentru vizibilitatea în publicitate raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 7.812 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 31 iulie 2015, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio și 200 de publicații centrale, la categoria transport, prin intermediul apilcației admonit.