mediaTRUST, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de monitorizare, prezintă vizibilitatea companiilor de transport aerian în publicitate. În perioada 1 ianuarie – 31 august 2014 s-au înregistrat 725 de reclame la această categorie.
Compania Blue Air ocupă primul loc în topul celor mai vizibile companii de transport aerian, cu 366 de reclame înregistrate în perioada analizată, și un rate card estimat la 330.379 euro. Locul doi este ocupat de compania Austrian Airlines cu 216 reclame și un rate card de 62.095 euro. Emirates este compania care ocupă locul trei în clasament cu 62 de reclame și un rate card estimat de 224.478 euro.
Tarom este în top cu 30 de reclame și un rate card estimat la 76.524 euro, urmat de Pegasus Airlines cu 12 reclame, si un RC de 45.531 euro. Compania Air Baltic a înregistrat, în perioada 1 ianuarie – 31 august 2014, 10 reclame cu un rate card de 11.682 de euro. Wizz Air este în clasament cu 8 reclame înregistrate și un rate card de 28.211 euro.
Distribuția reclamelor în funcție de tipul de media
În perioada 1 ianuarie – 31 august 2014, au fost înregistrate 725 de reclame la categoria companiilor de transport aerian, dintre care 375 de reclame au fost difuzate la stațiile de radio, 209 de reclame au fost difuzate la posturile de TV, iar 141 de reclame au fost tipărite în presa scrisă. Printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate/publicate se numără Radio Zu (254 de reclame), România TV (203 reclame), Ziarul Financiar (20 de reclame) etc.
Dintre cele 366 de reclame înregistrate de Blue Air, 203 reclame au fost difuzate la TV, 159 la radio și 4 reclame au fost tipărite în presa scrisă. Compania Austrian Airlines a optat pentru posturile de radio, cu 216 de spoturi difuzate. Emirates a înregistrat 62 de reclame în presa scrisă, Tarom – 30 de reclame în presa scrisă, Pegasus Airlines – 12 reclame în presa scrisă, Air Baltic – 10 reclame în presa scrisă, iar Wizz Air a înregistrat 5 reclame în presa scrisă și 3 la TV.
Despre raport
Pentru vizibilitatea în publicitate raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 10.483 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 31 august 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, la categoria transport/logistică.