Advertorialele reprezintă un instrument de publicitate tot mai popular. Publicate pe diverse site-uri, rețele sociale sau bloguri, acestea oferă un tip de reclamă plătită, sub formă de articol. Interesul adevertorialelor se bazează pe sinergia căutată între diferitele articole promoționale și a celor cu scop informativ. Scopul final este de a oferi informații utile pentru o anumită categorie de public țintă.
Ce sunt advertorialele?
sursa foto
Advertorialule reprezintă o formă de reclamă plătită, redactate sub forma unor articole publicitare. Sunt o combinație între o reclamă și un editorial și sunt publicate pe site-uri web sau bloguri, drept conținut propriu.
Prin intermediul lor, întreprinderile mici, mijlocii, dar și entitățile mari, site-urile web sau chiar blogerii și influencerii, își fac publicitate, oferind informații relevante pentru cititorii publicației, unde advertorialele vor fi publicate.
În funcție de scopul lor comercial, advertorialele pot fi redactate într-un stil cognitiv, pentru a face cunoscut produsul sau marca, conativ, pentru a convinge subtil utilizatorii să devină cumpărători sau afectiv, cu scopul de a face consumatorii să îndrăgească și iubească produsul.
Obiectivele advertorialelor
Orice operațiuni de publicitate au drept scop atragerea atenției clienților și familiarizarea lor cu privire la produsele și serviciile oferite, precum și conștientizarea asupra mărcii. Prin intermediul unor advertoriale, vei convinge în mod subtil cititorii, că produsele oferite răspund cerințelor lor. Advertorialele au un impact considerabil asupra clienților, inspirându-le încredere.
Advertorialul, spre deosebire de un editorial obișnuit, își propune să modifice un comportament sau chiar o atitudine în beneficiul unui produs. Urmărește să-și influențeze ținta, iar toate informațiile regăsite în cuprinsul unui advertorial, precum aspectul, modalitatea de exprimare, informațiile livrate, servesc acestui scop.
Realizarea unei advertorial este importantă pentru a oferi credibilitate și pentru a pune în valoare un brand sau chiar o inițiativă. Comercializarea produselor sau promovarea companiilor, se face doar indirect.
Deși ar trebui ca orice afacere să cunoască importanța publicității, advertorialele sunt esențiale, deoarece companiile, trebuie să își poată vinde produsele sau serviciile pentru a crește și a se dezvolta.
Prin intermediul advertorialelor, publicul țintă va obține informații despre un anumit produs. Informațiile pot descrie lansarea unui nou produs pe piață, promoții sau informații generale despre beneficiile unui anumit serviciu, pentru a construi o imagină a brandului.
Totodată, articolele plătite vor menține imaginea mărcii în ochii consumatorilor și le va crește interesul către aceasta. Astfel, va construi o bună percepție a utilizatorilor asupra brandului și îi poate adăuga un plus de valoare. Iar prin modelarea preferințelor publicului pentru un anumit produs sau o marcă, utilizatorii vor fi convinși să achiziționeze produsul promovat, într-un mod alinător, și nu agasant.
Advertorialele transmit un mesaj unidirecțional
Dacă ai ales drept mijloc de publicitate advertorialele, atunci ai aflat deja că scopul lor principal este acela de a transmite un mesaj unidirecțional, cu scopul final de a vinde cât mai multe produse. Pentru a-ți atinge țelul, advertorialele trebuie să aibă la bază un mesaj care îndeamnă consumatorul să achiziționeze produsele descrise în articol.
Mesajul transmis prin intermediul articolelor plătite, este întotdeauna unul pozitiv și se învârte în jurul brandului. Redactorii advertorialelor adoptă un ton potrivit cadrului și clientelei țintă, pentru a se asigura că ajung la clienții lor.
Mesajele advertorialelor vor ajuta la creșterea vânzării, găsirea de noi clienți, generarea de profituri și dezvoltarea economică a întregii afaceri. Însă, pentru a înțelege și a adopta în mod eficient strategiile potrivite și elementele de bază ale advertorialelor, este necesar să apelezi la ajutorul unei firme de publicitate, cu experiență în domeniu.