Aflăm asta de la VEKA România
Multe afirmații au puterea de a împărți online-ul în două tabere, dar până acum nimeni n-a încercat cu „E VEKA, nu termopan. Învață diferența”. Până la Emil, în noua campanie semnată Jazz Communication, care împarte cumpărătorii de tâmplărie termoizolantă în connaisseuri și oameni pentru care un produs consacrat încă dă numele categoriei.
De la tensiune, la idee și, în final, la execuție
“Ideea campaniei a venit dintr-un insight real, acela că proprietarii de VEKA fac research destul de serios înainte să-și cumpere un sistem de ferestre și uși clasa A, care nu e tocmai ieftin. Ne-a distrat faptul că proaspeții “connaisseuri” se aprind foarte repede atât pe forumuri cât și în viața reală, în momentul în care cineva folosește cuvântul “termopan” ca să descrie, de fapt, fereastra. “Termopan” e corespondentul în ferestre al lui “adidași” la pantofi de sport sau “dero” la detergenți. Aici am simțit că e o tensiune care nu poate fi neglijată, cu urme de pasiv-agresivitate, pline de umor. Gândul ăsta ne-a inspirat să ne imaginăm 50 de ani din viața unui proprietar de VEKA (durata de viață estimată a ferestrelor VEKA), în care trebuie să explice din nou și din nou diferența generațiilor care vor veni” – Andrei Stanciu, Senior Copywriter @Jazz.
Astfel, campania s-a lăsat cu o serie clipuri care prezintă câteva experiențe din viața lui Emil – un posesor al sistemelor VEKA și proaspăt membru al comunității connoisseur-ilor –, nevoit să explice valoarea clasei A celor care nu le diferențiază de „termopane“.
Campania numără până acum patru spoturi video online, care urmăresc momente-cheie din viața lui Emil, petrecute la distanță de 10 ani: grătarul cu vecinii, aniversarea fiicei lui, primul ei date și noile hobby-uri pe care le dezvoltă. De la un episod la altul, lumea se schimbă, tehnologia avansează și se adeveresc teorii care acum par doar conspirații. Două lucruri rămân, însă, constante: sistemele VEKA, cu o durabilitate estimată de 50 de ani, și obsesia lui Emil pentru alegerea făcută și rațiunea din spatele ei.
Episoadele sunt lansate săptămânal, iar întreaga serie poate fi urmărită aici. Execuțiile video sunt dublate de un landing page dedicat, care duce mai departe mesajul campaniei, susținut de argumente tehnice ale calității de clasa A.
“Întotdeauna ne-a plăcut să facem lucrurile altfel. Atunci când înțelegi consumatorul și îți dai voie să fii creativ, lucruri frumoase încep să se întâmple în cel mai natural mod posibil. Cu toții ne identificăm sau ne-am identificat cu Emil, personajul principal al acestei campanii, măcar o dată în viață, de aceea și mesajul e atât de simplu și puternic. Brusc, obsesia lui pentru investiția făcută pare mai ușor de înțeles, și reușim să dramatizăm motivele pentru care promisiunea VEKA nu poate fi decât una – durabilitatea de clasa A” – spune Alexandru Oancea, Marketing Manager VEKA România.
Campania „E VEKA, nu termopan. Învață diferența.” este susţinută online şi prin componentele de PR şi social media. De-a lungul clipurilor din campania de brand, şase influenceri și comunitatea VEKA reacționează la reacțiile lui Emil (și la situațiile pe care le generează).
Campania este semnată din partea Jazz Communication de către echipa formată din: Andreea Călărașu – Creative Planner, Andrei Stanciu – Senior Copywriter, Mihai Berbec – Junior Copywriter, Mircea Vlase – Art Director, Andreea Ghenoiu – Creative Director, Alexandra Vestineanu – Account Director, Bianca Iancu – Account Manager
Componenta de digital e realizată de echipa MullenLowe Profero: Adriana Sasu – Digital Media Planner Initiative, Larisa Tagarta – Digital Project Manager Profero, Ovidiu Popa – Account Director Profero
Echipa Oxygen se ocupă de amplificarea în PR și social media: Adina Trandaf – Client Service Director, Sînziana Focșa – Communications Strategist, Bogdan Epure – Social Media Strategist, Amira Daoud – Social Media Executive, Oana Iancu – Account Coordinator
Consultant digital Diana Oancea, Data Cube Lab.