2006 a fost un an în care investiţiile în publicitate au crescut mult atingând cifra de aproximativ 4 mld de euro pe TV, ziare, reviste şi radio. Care sunt advertiserii anului 2006, ce sume au cheltuit pe fiecare canal de comunicare si pentru ce branduri au investit, sunt principalele întrebări la care proiectul TOP 100 Advertisers al revistei Campaign, şi-a propus să răspundă.
În paragrafele următoare facem publice cele mai importante cifre ale acestui proiect:
A. Investiţii brute pe media (totaluri):
Mediu Valoare
Total 3.718.509.548, 50
TV 3.320.500.578, 90
Ziare 162. 691. 255, 70
Reviste 154. 285. 746, 10
Radio 81. 031. 967, 80
*Rate-card-uri, fara bartere si discount-uri; sume in euro
Sursa: Alfa Cont Media Watch
B. Top 30 investiţii brute categorii în 2006*:
Nr. Categorie Valoare (EUR)
1 Telefonie mobila 246.008.128,10
2 Bere 199.174.726,00
3 Sucuri carbonatate 134.943.937,90
4 Sampoane & balsame 129.327.573,30
5 Masini 123.484.747,40
6 Ziare & reviste 117.065.642,70
7 Detergent de rufe 113.838.974,20
8 Iaurt 93.448.730,20
9 Banci & servicii bancare 77.030.061,00
10 Tablete de ciocolata 70.080.341,80
11 Pasta de dinţi/ periuţe de dinţi 68.185.145,60
12 Produse de întreţinere casnica 66.061.583,50
13 Teleshopping 65.444.832,00
14 Produse de îngrijire a tenului 57.710.830,50
15 Campanii 55.082.032,60
16 Deodorante 41.119.082,80
17 Vopsea de par 40.444.005,50
18 Telefoane (aparate) 38.785.645,30
19 Apa minerala 36.753.132,50
20 Sucuri de fructe 35.352.983,50
21 Cafea tradiţionala 33.478.056,60
22 Produse din carne si peste (Brand Group) 32.276.162,60
23 Aparate de uz casnic de mari dimensiuni 31.771.831,50
24 Magazine, centre comerciale, supermarketuri 30.757.810,70
25 Alte medicamente 29.603.011,30
26 Brandy/Cognac 29.463.930,00
27 Chipsuri 29.250.882,00
28 Cosmetice 29.193.972,50
29 Alta carne procesata 28.814.860,00
30 Vitamine 28.549.639,20
*Preţuri în EUR. Rate card si fara bartere si discount-uri; sume în euro
Sursa: Alfa Cont Media Watch
C. Top 30 Investiţii brute pe brandrui în 2006*:
Nr Brand Investiţie totala
1 Danone** 95.861.577,80
2 Vodafone*** 69.328.623,70
3 Orange 68.650.286,30
4 Garnier 52.315.797,50
5 Cosmote 50.023.284,80
6 L’Oreal 48.653.353,50
7 Jacobs 47.595.047,50
8 Pepsi 43.144.933,10
9 Germanos 36.340.554,80
10 Nivea 36.311.215,10
11 Colgate 35.918.119,60
12 Petrom 33.596.605,50
13 Coca-Cola 30.986.259,90
14 Zapp 30.016.058,30
15 Romtelecom 28.884.389,70
16 Frutti Fresh**** 26.522.410,40
17 Dero 25.374.410,10
18 Dove 25.127.649,50
19 Elite***** 24.243.121,60
20 Milka 23.623.504,50
21 Nescafe 21.987.365,80
22 Burger Premium Pils 21.466.561,70
23 Blend A Med 21.279.425,00
24 Dacia 20.782.194,70
25 Altex 20.482.000,40
26 Poiana 19.916.256,50
27 Avon 19.864.551,20
28 Head&Shoulders 19.661.060,50
29 Golden Brau 19.408.523,30
30 Scandia 19.009.919,00
*Rate-card-uri, fara bartere si discount-uri;sume în euro **Acest brand include Danette si Danonino, *** Acest brand include Connex-Vodafone, **** Acest brand include Frittia, ***** Acest brand include Elite si Elita
Sursa: Alfa Cont Media Watch
Primii 3 cei mai importanţi advertiseri locali sunt:
Pe primul loc se află Procter&Gamble cu un total de 228 785 497,3 de euro dintre care:
è 226 560 085,5 de euro pe TV;
è 149 110,3 de euro pe ziare;
è 1 819 039 de euro pe reviste;
è 257 262,5 de euro pe radio.
Advertiserul nu a menţionat agenţia/agenţiile cu care s-a lucrat, dar a făcut public pentru proiectul Campaign mărcile pentru care s-a făcut publicitate în 2006: ACE, Alldays Discreet, Always, Ariel, Blend A Med, Bonux 2 în 1, Bonux, Camay, Fairy, Fixodent, Head&Shoulders, Hugo Boss, Lenor, Londa, Max Factor, Mr Prooper Universal, Pampers, Pantene Pro-V, Procter&Gamble, Tide, Wash&Go, Wella, Wixk Vaporub;
Pe poziţia a doua regăsim Unilever South Central Europe cu un total de 139 634 225,9 de euro dintre care:
è 136 537 944,5 de euro pe TV;
è 158 098,3 pe ziare;
è 2 205 162,1 pe reviste;
è 733 021 pe radio.
Agenţiile cu care au lucrat sunt ADDV, Brands&Bears, BrandsOn, Draft, Engines, Gavrilă şi Asociaţii, GMP, Lowe, Ogilvy Action (141 WorldWide), Punct Advertising, BBH London, iar pentru partea de media cu agenţia MindShare. Mărcile pentru care acest advertiser a făcut reclamă sunt Dero, Coccolino, Cif, Domestos, Sunsilk, Dove, Rexona, Axe, Delma, Rama, Knorr.
Primele 3 poziţii se închid cu European Drinks SA/European Food SA, advertiser care anul trecut s-a aflat pe locul 9 anul trecut, în cadrul aceluiaşi studiu. Acesta a investit în reclamă 119 118 377 de euro astfel:
è 117 830 241,2 de euro pe TV;
è 483 446 de euro pe ziare;
è 88 539 de euro pe reviste;
è 716 150,8 de euro pe radio.
Advertiserul nu a dezvăluit agenţiile cu care au lucrat, însă brandurile promovate au fost Adria, Amore Paste Făinoase, Burger Premium Pils, European Drinks, European Food, Frutti, Gillman’s Gin, Intermark, Izvorul Minunilor Stâna de Vale, Meister Premium Pils, Naty Napolitane, Olla Aluniţe cu Cremă, Regal, Rieni tărie de Bihor, Scandic, Supermarket European Discount şi Viva.
TOP 100 Advertisers este proiectul special Campaign, aflat la a doua ediţie anul acesta, arată cum şi-au cheltuit bugetele de reclamă cei mai importanţi advertiseri locali.
{mosloadposition user10}