Caravana de film eco Guerilla Verde se incheie astazi la Bacau. Traseul a inclus orasele Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca si Iasi. Pana acum 2 000 de tineri au raspuns invitatiei de a viziona filme eco si de a discuta pe teme de mediu cu ONG-urile invitate. Astazi tinerii bacauani au ocazia de a afla mai multe despre initiativele ecologice din orasul lor. Caravana Guerilla Verde s-a desfasurat in perioada 18 – 28 octombrie. Au fost proiectate filme documentare, filme artistice, chiar si desene animate pentru cei mici. Caravana Guerilla Verde foloseste filmul ca metoda alternativa de a transmite informatii pentru a motiva tinerii sa protejeze mediul si sa se implice activ in actiuni de ecologizare. Conform sondajului realizat in randul participantilor la editiile anterioare, astfel de actiuni sunt necesare si binevenite in contextul educational romanesc. Concursul EcoPaparazzi isi asteapta participantii pana pe 18 noiembrie. Castigatorii vor fi anuntati pe 25 noiembrie.
Caravana Guerilla Verde a atras atentia a 2 000 de tineri pana acum. Acestia au participat la proiectiile de film eco si la dezbaterile din Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca si Iasi. Tinerii ieseni au surprins in mod placut prin preocuparile si initiativele lor fata de mediu. Peste 600 au participat la evenimentele Guerilla Verde, care au avut loc in 4 locatii diferite din Iasi : Grupul Scolar Radu Cernatescu, Casa de Cultura a Municipiului Iasi « Miha ursachi », Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” si Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”. Asociatia Tinerii Ecologi Romani din Iasi (TERIS), Asociatia Mai Bine, Let’s Do It Romania si Agentia Pentru Protectia Mediului Iasi au expus participantilor exemple concrete de protectie a mediului inconjurator si i-au incurajat sa se implice in actiunile de ecologizare organizate local. Nu in ultimul rand, ONG-urile de mediu locale au subliniat importanta voluntariatului atat pentru comunitate, cat si pentru dezvoltarea personala.
Astazi caravana isi incheie periplul prin tara. Bacaul este ultimul oras aflat pe lista destinatiilor verzi.
Elevii si studentii bacauani sunt invitati sa vizioneze, asadar, filme pe teme de mediu si sa discute cu invitatii speciali.
Programul evenimentelor care se vor derula in Bacau este urmatorul :
08.00 – 09.00 – Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”
09.00 – 10.00 – Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”
13.00 – 14.00 – Colegiul Naţional Tehnic de Comunicaţii „Nicolae Vasilescu Karpen”
14.00 – 15.00 – Universitatea „Vasile Alecsandri”, Aula Universităţii
14.30 – 15.30 – Colegiul Naţional Tehnic de Comunicaţii „Nicolae Vasilescu Karpen”
Caravana a inceput lunea trecuta la Bucuresti. Elevii Colegiului National Sfantul Sava si studentii de la ASE au discutat subiecte verzi si au vizionat filme pe tema colectarii selective, alaturi de invitatii speciali la eveniment. Andrei Orban, Presedintele Asociatiei Environ, le-a explicat tinerilor importanta gestionarii responsabile a DEEE-urilor, tinand cont de faptul ca acestia folosesc foarte multe aparate de acest gen. Doru Mitrana, Director Executiv al Asociatiei MaiMultVerde a continuat in aceeasi directie si a vorbit despre colectarea selectiva, pornind de la filmul vizionat de catre elevi. Csibi Magor, cunoscut pentru Caveman Project, actualmente journalist la Think Outside The Box (HotNews.ro), a vorbit despre posibilitatea Reprezentantii ONG-uri de mediu prezente (MaiMultVerde, Reper21, Viitor Plus, Copacul de Hartie, Salvati Dunarea si Delta, Ecopolis, Terra Milleniul III) au avut ocazia de a le prezenta tinerilor proiectele pe care le au in derulare si de a le adresa invitatia de participa la acestea in calitate de voluntari.
Cu ocazia ultimei editii a caravanei Guerilla Verde, organizatorii au realizat un sondaj de opinie, care scoate in evidenta obiceiurile eco ale tinerilor si gradul lor de informare. Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 10% dintre participantii la evenimentele Guerilla Verde, editia a treia, cu varste cuprinse intre 11 si 22 de ani. Astfel, doar 46,3% dintre respondenti cunosc centre de colectare in orasul lor si numai 20% dintre au declarat ca exista asemenea centre amenajate in cadrul unitatilor de invatamant. La momentul efectuarii sondajului, doar 49,4% dintre respondenti participasera deja la o actiune ecologica. Ponderea cea mai mica de implicare au avut-o elevii bucuresteni : doar 36.5% dintre ei au declarat ca au participat la actiuni ecologice. Sondajul a fost realizat in luna martie a.c., inaintea actiunii Let’s Do It Romania.
Noutatea acestei editii o reprezinta transformarea Ecopaparazzi, concursul foto-video de ”politie verde a bunului simt”, intr-o adevarata platforma de socializare pentru cei interesati de ecologie. Pentru participarea la concurs, doritorii trebuie sa surprinda imagini de pe strada, din scoala, liceu, campus sau imagini din calatorii, care sa reflecte modul in care comunitatile locale respecta, sau nu, mediul inconjurator si sa le incarce pe www.ecopaparazzi.ro . Castigatorii vor fi desemnati in functie de numarul de vizualizari. Detalii despre regulament pot fi gasite pe www.ecopaparazzi.ro. Plaftorma Ecopaparazzi.ro este dezvoltata impreuna cu Trilulilu, UPC Romania si Asociatia Environ.
Cele mai curajoase, originale si expresive materiale vor fi premiate dupa cum urmeaza:
Marele Premiu : Rama foto digitala
3xPremiul I: mouse pad+ mouse wireless
3Xpremiul II: USB speaker
2xPremiul III: web cam
Premiile sunt oferite de UPC, partener Guerilla Verde.
“Partenerii Guerilla Verde provin din industrii extrem de variate, ceea ce denota faptul ca modalitatea noastra de a transmite mesajul catre tineri este eficienta si apreciata de catre factori cheie in procesul de protectie a mediului. De asemenea, dorim ca prin Ecopaparazzi.ro sa oferim tuturor posibilitatea de a se exprima si de a lua atitudine in privinta problemelor de mediu cu care se confrunta comunitatea locala.” spune Nicoleta Talpes, Managing Partner, Media Image Factory, organizatorul Guerilla Verde.
Caravana Guerilla Verde este un proiect sustinut de Ministerul Mediului, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, UPC Romania, Danone Romania, StudentBank.ro powered by Raiffeisen Bank, Rompetrol, Asociatia Environ, Recolamp,Tetra Pak, primariile din orasele aflate pe traseu (Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Bacau), Clorofilm, Colegiul National Sfantul Sava Bucuresti, Facultatea de Economie Agrosalimentara si a Mediului – ASE Bucuresti, Colegiul Banatean Timisoara, Facultatea de Mecanica – Universitatea Politehnica Timisoara, Liga de Mecanica – Universitatea Politehnica Timisoara, Universitatea de Vest – Timisoara, Casa de Cultura a Municipiului Cluj, Universitatea de Medicina si Farmacie “Iuliu Hatieganu” Cluj, Casa de Cultura a Municipiului Iasi “Mihai Ursachi”, Grupul Scolar Radu Cernatescu Iasi, Facultatea de Biologie – Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi, Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Iasi, Colegiul Tehnic de Comunicatii “N.V.Karpen” Bacau, Colegiul National “Vasile Alecsandri” Bacau, Univesitatea “Vasile Alecsandri” Bacau, Liga Studenteasca Bacau.
Partenerii ONG care s-au alaturat sunt: MaiMultVerde, Salvati Dunarea si Delta, Asociatia Ecopolis, WWF, Terra Milleniul III, Reper 21, Viitor Plus, Copacul de Hartie, Reteaua de Actiune pentru Clima Romania (RAC- Ro), Verde pentru biciclete, Let’s Do It Romania, Asociatia Transilvania Verde, Centrul de Initiativa pentru Mediu (CRIM), Asociatia Floare de Colt, Asociatia Tinerii Ecologi Romani din Iasi (Teris), Asociatia Mai Bine, Asociatia Iubim Natura Bacau, Clubul de ecologie si turism “Veniti cu noi” Bacau, Centrul Regional de Ecologie Bacau, Asociatia EcolifeLVA Bacau, Asociatia Green Revolution, Asociatia CharityGift.
Transportatorul oficial al caravanei este Mitsubishi Motors. Compania a pus la dispozitia organizatorilor noul model ASX, prietenos cu mediul datorita pachetului ClearTec, o inovatie tehnologica de la Mitsubishi proiectata pentru un consum mic de putere cu emisii scazute, prin tehnologia Automatic Stop&Go si sistemul de franare regenerativa.
Partenerii media ai proiectului sunt: Radio ZU, TVR, TVR Timisoara, Radio Romania Actualitati, Radio Romania Cultural, Revista BIZ, Men’s Health, Revista Ecologic, Revista Terra Magazin, Revista EcoNews, Green Report, Zile si Nopti, CSR Romania, PR Romania, studentie.ro, calificativ.ro, roportal.ro, stiridebine.ro, evz.ro, port.ro, bucuresteni.ro, tion.ro, Timisoara.ro, Think Outside The Box.
Declaratii de presa
“Proiectul “Guerilla Verde” se potriveste perfect cu misiunea UPC de Responsabilitate Sociala, aceea de a investi in educatia copiilor pentru a-i ajuta sa isi construiasca un viitor mai bun. Suntem incantati sa continuam parteneriatul cu “Guerilla Verde”, avand in vedere succesul de care proiectul s-a bucurat la editia din primavara acestui an. Prin implicarea sa in toate aspectele care privesc copiii de astazi, inclusiv constientizarea mediului inconjurator, UPC Romania doreste sa trasforme mediul educational intr-un colt verde de care sa se poata bucura. „Guerilla Verde”, initiativa educativa si ecologica inedita, reprezinta o continuare naturala a misiunii noastre, unde ne unim forţele cu partenerii nostrii de proiect pentru o cauza buna”. declara Ariana Badin – PR & Communication Manager UPC Romania
"Raiffeisen Bank este prezenta in peste 200 de comunitati urbane, motiv pentru care este si responsabilitatea noastra sa pastram mediul curat. Am ales sa sustinem proiectul Guerrilla Verde pentru ca promoveaza educatia inovativa, acopera mai multe categorii de varsta in scoli si universitati toata tara si pentru ca abordeaza interactiv tema mediului", a declarat Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice, Raiffeisen Bank.
„Prin platforma de responsabilitate socială corporativă am iniţiat proiecte care au ca scop îmbunătăţirea aspectelor sociale specifice şi am încercat să răspundem solicitărilor şi aşteptărilor partenerilor noştri sociali. În cadrul acestui parteneriat cu Image Factory ne dorim sa atragem atentia asupra a doua sectoare vulnerabile ale societatii: mediu si sanatate, si sa implicam in viitoare proiecte cat mai multi membrii ai comunitatii.
Această iniţiativă face parte platforma de responsabilitate socială a Rompetrol, "Energia vine din suflet", care cuprinde programul naţional "Împreună pentru fiecare" şi alte proiecte punctuale din domeniile mediu şi sănătate”, declara Oana Nastase, Communication and Corporate director Rompetrol
“Ne bucura faptul ca Guerilla Verde a devenit o traditie in zona evenimentelor educative de mediu. Asociatia Environ a sustinut aceasta initiativa inca de la prima editie pentru ca acordam un interes deosebit vectorului de comunicare si educare a tinerei generatii. Activitatea noastra este foarte importanta in efortul de a ne alinia normelor europene de colectare selectiva, iar tinerii sunt un pilon al schimbarii” declara Andrei Orban, Presedinte Environ.