Canopy, una dintre cele mai mari agenții de performance marketing din România, a analizat îndeaproape comportamentul utilizatorilor din mediul online privind interesul pentru Black Friday și Christmas Sales, duetul reducerilor de final de an.
Canopy a identificat un trend care s-a remarcat anul acesta și anume că a scăzut importanța menținerii campaniilor de Black Friday pe o zi sau un weekend, majoritatea vendorilor menținând ofertele o perioadă mai îndelungată, de la câteva zile, la o lună.
Inflația a determinat activarea unui comportament de tip „fear of missing out” (FOMO) în rândul utilizatorilor care și-au dorit oferte la produsele de uz necesar. Extinderea perioadei de research a dus la creșterea volumelor de trafic pe majoritatea website-urilor care au derulat astfel de campanii, dar și la un apetit consistent pentru shopping din partea clienților.
Indicatorii „revenue” și „coșul mediu de cumpărături” au înregistrat creșteri pe toate verticalele de e-commerce, deși a existat o majorare a prețurilor față de oferta din anii anteriori.
„În România, comportamentul de Black Friday este puțin diferit în comparație cu piața internațională, pentru că nu există o dată fixă pentru acest eveniment, iar fiecare companie alege în care săptămână din luna noiembrie să dea startul reducerilor. Noi, pe 25 noiembrie, am încheiat ultimele campanii și suntem în plină desfășurare cu cele pentru Christmas Sales. Față de anii precedenți, observăm deja un interes crescut din partea clienților pentru această perioadă și ne întâlnim cu un cumpărător din ce în ce mai bine informat, ceea ce ne confirmă, o dată în plus, că etapa de planificare a strategiilor de digital marketing reprezintă o investiție necesară pentru ca targetul clienților să fie atins cu succes. Campaniile de teasing care au fost construite pe mecanisme de tip creare de cont, abonare la newsletter sau îndemn de adăugare produse în coș/ wishlist au generat vizibilitate asupra ofertelor și au ajutat la atragerea cumpărătorilor” – menționează Ivona Gal, CEO Canopy.
Black Friday 2022 s-a încheiat la nivel internațional pe 25 noiembrie. În România, campaniile de reduceri masive au debutat la început de noiembrie, iar fiecare retailer a adoptat o strategie diferită. În portofoliul Canopy există clienți care au avut ca start date de 11, 18 sau 25 noiembrie.
Rezultatele din digital marketing pentru perioada de Black Friday arată astfel:
- Black Friday rămâne cel mai așteptat moment din an pentru români, iar preferința pentru digital este din ce în ce mai mare.
- Există o creștere a costului per click între 10% și 45% în toate industriile.
- Deși majorările de buget pentru această perioadă au fost mai mici față de anii precedenți, rezultatele pe vânzări și revenue au crescut cu procente între 50% și 70%.
- Industriile de pharma și beauty au înregistrat creșteri la nivel de average order value, datorită boost-urilor ofertelor atractive de Black Friday.
- Conform Google, peste 70% dintre campaniile desfășurate pe YouTube au condus la o creștere semnificativă a vânzărilor offline.
Video marketingul este trendul pentru campaniile de Crăciun
„La Canopy, suntem specializați în furnizarea de materiale creative video și PPC. Schițăm videoclipul, scriem scenarii, prezentăm storyboard-ul, filmăm videoclipurile, edităm videoclipurile împreună, apoi publicăm și urmărim conținutul pentru cele mai bune rezultate” – adaugă Ivona Gal, CEO Canopy.
Interesul pentru Christmas Sales a crescut considerabil în ultimii ani, iar conținutul video este preferat de utilizatori, motiv pentru care agenția Canopy recomandă ca marketingul video să fie în centrul campaniilor de Crăciun.
Conținutul video are cele mai bune rezultate pentru o campanie de marketing de sărbători.
Utilizarea reclamelor video pe toate platformele este un început bun pentru campania de Christmas, mai ales că utilizatorii fac alegeri bazate pe emoție în această perioadă.
Marketingul video crește încrederea generală a consumatorului, timpul de vizionare și conversiile anunțurilor video. Toate acestea duc la performanțe mai mari pentru anunțurile de Crăciun, rezultat reflectat și în vânzări.