semnată de Toyota România
Toyota România îi avertizează pe șoferi asupra pericolelor din timpul condusului, în noua campanie de responsabilizare socială „Don’t text & drive”. Studiile arată că folosirea telefoanelor mobile la volan cresc riscul accidentelor auto cu 50%.
Studiile făcute de Comisia Europeană și IRU (Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere) demonstrează că utilizarea telefoanelor mobile în timpul condusului crește riscul de accidente rutiere cu 50%, iar una dintre principalele cauze ale accidentelor produse în coloană (12,8%), precum și ale celor în care este implicat un vehicul mare, se întâmplă din cauza neatenției.
Au fost analizate 624 de acidente în care au fost implicate și vehicule mari, iar rezultatele principale ne arată că folosirea telefonului mobil la volan distrage atenția la nivel fizic – prin folosirea mâinilor pentru tastare; la nivel vizual – prin citirea de pe ecran; la nivel auditiv – prin sunetul telefonului și la nivel cognitiv. Una din patru persoane implicate în accidente ajunge să fie spitalizată din cauza folosirii telefoanelor mobile la volan, iar cei care folosesc foarte mult aceste dispozitive în timp ce conduc sunt de două ori mai expuși accidentelor decât aceia care reduc la minim această activitate.
Ideea de la care a pornit campania este aceea că trimiterea de SMS-uri în timpul condusului este o acțiune mai periculoasă decât condusul sub influența alcoolului. Toyota s-a angajat să dezvăluie acest adevăr și să educe atât șoferii cât și pietonii pentru a evita accidentele rutiere.
Dezvoltată sub sloganul „Când ești la volan, sms-urile sunt mai periculoase decât alcoolul”, campania include trei spoturi radio cu scenarii diferite din viața reală și se adresează publicului larg de toate vârstele. Spoturile vor fi difuzate pe posturile Kiss FM, Magic FM, Rock FM și Pro FM în perioada 16 și 30 aprilie.
{mosloadposition user9}