peste 2.200 de minute
Televiziunea Română a transmis, astăzi, 30 noiembrie a.c., Parlamentului României, raportul privind modul în care postul public a mediatizat, în perioada 26 octombrie – 23 noiembrie 2007, campania pentru Parlamentul European şi campania referendumului pentru votul uninominal.
Conform raportului, campaniile electorale dedicate alegerilor pentru Parlamentul European şi referendumului pentru votul uninominal au beneficiat de un spaţiu de emisie de peste 2.200 de minute. În total, partidele parlamentare şi cele neparlamentare, precum şi candidaţii independenţi înscrişi în cursa pentru Parlamentul European au beneficiat, în perioada amintită, de 1.483 de minute la TVR 1 şi TVR 2, dintre care 950 minute în emisiuni de dezbateri. Şi românii din afara graniţelor au fost informaţi, TVR Internaţional difuzând, o dată pe săptămână, 30 de minute de emisiuni dedicate dezbaterilor cu privire la alegerile pentru Parlamentul European. Televiziunea Română şi-a adaptat, în perioada 26 octombrie – 23 noiembrie, grila de programe a canalelor TVR 1, TVR 2, TVR Internaţional, precum şi a studiourilor teritoriale, pentru a statisface pe deplin nevoia cetăţenilor, dar şi a formaţiunilor politice şi a reprezentanţilor societăţii civile, de informare cu privire la importanţa celor două scrutinuri.
Emisiunile de dezbateri privind referendumul pentru votul uninominal au însumat 676 de minute la principalele canale ale televiziunii publice, 583 minute la TVR 1 şi 93 de minute la TVR 2. Referendumul a fost şi tema unor emisiuni de dezbateri difuzate, o dată pe săptămână, timp de jumătate de oră, de către studiourile teritoriale TVR Cluj, TVR Craiova, TVR Iaşi şi TVR Timişoara.
Din totalul minutelor alocate pentru referendum, 112 i-au revenit preşedintelui României, care a putut explica electoratului proiectul său pentru votul uninominal, în Ediţiile speciale moderate de Monica Ghiurco (în 5 noiembrie, timp de 60 de minute, şi în 20 noiembrie, timp de 30 de minute), dar şi în mesajul transmis în seara de 23 noiembrie, de la Palatul Cotroceni sau prin clipurile cu mesaj primite de la Administraţia Prezidenţială şi de la Partidul Democrat. Şi consilierul prezidenţial Cristian Preda a fost prezent la postul public timp de 48 de minute.
În campania pentru Parlamentul European, TVR a alocat timpi de antenă partidelor parlamentare şi neparlamentare după algoritmul prevăzut în Legea 373/2004 (regula celor patru cincimi plus o cincime) şi în conformitate cu negocierile care au avut loc cu reprezentanţii acestora în cadrul comisiei paralamentare de resort şi la sediul televiziunii publice.
Timpii de antenă au fost distribuiţi în cadrul emisiunilor Europarlamentar 2007 (TVR 1), Faţă în faţă (TVR 1), Între bine şi rău (TVR 1), Fără frontiere (TVR 1), Alegeri europene 2007 (TVR 2), Parlamentul României (TVR 1).
Pe lângă spaţiile dedicate special referendumului şi campaniei pentru alegerea reprezentanţilor în Parlamentul European, postul public a informat alegătorii şi în jurnalele de pe TVR 1 şi TVR 2. Dacă ar fi să contorizăm doar principalele jurnale, ştirile având ca temă votul uninominal au totalizat 66 de minute –Jurnalul de ora 19.00, de la TVR 1, Ora de ştiri, de la TVR 2, iar alegerile pentru Parlamentul European au ocupat 52 de minute – 25 de minute în Jurnalul de la ora 19.00, de la TVR 1, şi 27 de minute la Ora de ştiri, de la TVR 2.
TVR consideră că pe tot parcursul campaniilor privind alegerile pentru Parlamentul European şi referendumul pentru votul uninominal şi-a îndeplinit misiunea publică de informare a cetăţenilor României, păstrându-şi echidistanţa şi imparţialitatea cerute de lege şi de deontologie.
{mosloadposition user10}