Campaniile sociale având ca obiectiv situații, probleme, cauze etc. din domeniul educațional se află între cele mai cunoscute și apreciate activități de responsabilitate socială (CSR), arată un studiul realizat de compania pentru cercetare de piață Reveal Marketing Research. Studiul și-a propus să descopere cât de important este pentru candidatul român ca angajatorul să întreprindă activități de responsabilitate socială.
În funcție de domenii, campaniile ale căror cauze sociale sunt percepute a fi susținute în cea mai mare măsură de către angajații companiilor care le derulează sunt campaniile pentru mediu, reciclare, ecologie – 40%, acțiunile caritabile în general (proiecte de voluntariat, salvarea animalelor etc.) – 38%, proiecte și campanii pentru copii/investiții împotriva sărăciei, ajutoare pentru familiile sărace, cauze sociale – 37%, campanii pentru sport și viață sănătoasă – 24%, construire/donații pentru spitale – 22%, proiecte pentru prevenirea cancerului – 14%.
57% dintre persoanele chestionate active pe piața muncii declară că au auzit de cel puțin un proiect social în care compania la care lucrează în prezent se implică în mod active.
Familiile cu copii se rezultă că sunt angajate în cea mai mare măsură în acțiuni sociale – 82%. Tinerii activi pe piața muncii cu educație superioară și cu venituri mai mari se declară angajați în astfel de acțiuni într-o măsură mai mica – 65%.
Dintre respondenții care nu sunt angajați, 49% declară că ar fi influentați în alegerea unui job de nivelul de implicare a companiei în rezolvarea problemelor sociale, în măsură semnificativ mai mare declarând astfel tinerii din segmentul de vârstă 18-30 de ani – 57% și familiile cu copii – 66%.
Cele mai importante cauze sociale conform opiniei respondenților neangajați sunt reprezentate de campaniile pentru mediu – 51%, investiții impotriva sărăciei – 47%, campaniile de susținere a accesului la educație – 46%.
Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research: „Responsabilitatea corporativă este un termen cu care angajtorii operează tot mai frecvent în comunicarea cu angajații dar și cu potențialii angajați. În lumina acestor lucruri, candidații spun adesea că sunt mai dispuși să se angajeze în cadrul unei companii care face bine. De aceea am încercat să identificăm prin acest studiu care este percepția românilor, fie ei activi sau inactivi pe piața muncii, despre implicarea angajatorilor în proiecte sociale, dar și cum răspund ei având cunoștințe despre astfel de acțiuni.”
Studiul s-a desfășurat online în martie 2022, pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Detalii: https://reveal.ro/reveal-trends/38-dintre-romani-prefera-angajatorii-care-se-implica-social/.