Ruben Cornel Ologeanu
MH Media
Sydney Dogs Home este o organizatie pentru protectia animalelor, cunoscuta anterior ca St. George Animal Shelter Inc. Initial organizatia a fost gandita ca parte a St. George Animal Hospital, organizatie fondata cu peste 50 de ani in urma. Conducerea spitalului a hotarat, la un moment, dat sa separe cele doua organizatii atat din punct de vedere financiar cat si administrativ.
{viewonly=registered,special}In anul in care a decis sa desfasoare o campanie de marketing direct, organizatia putea gazdui 60 de caini si 30 de pisici. Regula principala prin care un caine sau o pisica este acceptata sa ramana in cadrul adapostului este ca animalul sa nu fie violent.
Datorita faptului ca organizatia nu a mai dispus de fonduri guvernamentale si a fost nevoita sa se autofinanteze, dar si datorita lipsei promovarii serviciilor sale, la scurt timp fondurile au fost cheltuite iar fundatia trebuia inchisa. O solutie pentru continuarea activitatii era strangerea de fonduri. Iar pentru acest lucru au apelat la o strategie de marketing direct care se limita la un buget restrans.
Costurile materialelor trebuia sa fie foarte mic iar impactul imediat. Date fiind aceste doua cerinte a aparut campania de marketing direct All you need is a dog. Materialele folosite au fost: un bat si un bilet care descria activitatea Sydney Dogs Home. Persoanele care au fost vizate erau femeile care se plimbau la o anumita ora intr-un parc din Sydney, Australia. Intrucat era nevoie de un raspuns urgent a fost creat un text care indemna la actiune imediata. Ideea de baza a campaniei era aceea ca singurul lucru de care mai este nevoie este un caine.
Toate aceste elemente dublate de o campanie creativa au avut un impact puternic si a generat o rata foarte mare de raspuns. De fapt, dintre toate femeile care au primit materialele peste 75% dintre ele au raspuns afirmativ.
Campaniile de marketing direct de mare impact nu folosesc in mod obligatoriu materiale extem de scumpe. In istoria marketingului direct exista cazuri de campanii de succes care au pus in primul plan ideea creativa sau campanii care au pus mare accent pe calitatea extrem de mare a materialelor. In ambele cazuri campaniile au generat o rata de raspuns mai mare decat o campanie clasica de publicitate. {/viewonly}
{mosloadposition user10}