Pufuleţii Gusto se lansează în peisajul comunicării printr-o amplă campanie pro optimism, care provoacă românii să zâmbească exact când toată lumea vorbeşte despre criză. Iniţiativa reprezintă o premieră atât pentru Gusto, cât şi pentru categoria pufuleţilor. Pentru prima dată o campanie de comunicare readuce în atenţia publicului, într-o maniera neconvenţională, pufuleţii româneşti autentici, de nostalgică amintire şi totuşi veselă prezenţă contemporană.
Patru agenţii de comunicare au colaborat la dezvoltarea campaniei, de la strategia de brand, spoturi TV şi până la campania de PR şi on-line.
Poziţionarea pe teritoriul optimismului a pufuleţilor Gusto a fost identificată de Publicis România, pornind de la inocenţa produsului fabricat după o reţetă unică din mălai, sare şi aer … proaspăt. “Pufuleţii Gusto nu au cum să-ţi cadă greu la stomac şi nici nu au ingrediente care să te îngrijoreze, problemă pe care ţi-o pui în cazul majorităţii snacks-urilor. De aici şi generoasa direcţie creativă, aceea a unui optimism indestructibil, indiferent de situaţie”, spune Răzvan Căpănescu, Creative Director la Publicis România.
Publicis România a dezvoltat pentru Gusto două spoturi TV. Primul, denumit „Headless”, a fost difuzat deja într-o campanie pilot la jumătatea anului trecut şi a primit recunoaştere internaţională, fiind premiat cu Argint la festivalul Golden Drum, ediţia din 2008, şi primind anul acesta o nominalizare la New York Festival. Pentru lansarea în forţa a campaniei pro-optimism, a fost finalizat şi un al doilea spot TV – "Dogface", care păstrează linia umorului absurd din prima execuţie. Cele două reclame vor rula în paralel începând de la jumătatea lunii iunie, pe baza unui mix de media alcătuit de compania Optimedia.
Pornind de la poziţionarea produsului, THE PRACTICE a dus mai departe ideea optimismului. “Pe baza insight-ului oferit de studiile europene potrivit cărora românii sunt printre cei mai trişti locuitori ai vechiului continent, am elaborat o strategie de PR care transformă Gusto într-un adevărat brand militant. Pufuleţii voioşi produşi la Băicoi îşi asumă astfel misiunea de a le readuce românilor zâmbetul atât de mult uitat în aceste vremuri de recesiune” a declarat Oana Bulexa, Consumer Practice Director la THE PRACTICE.
Campania de PR a pufuleţilor Gusto a debutat cu misterioasa apariţie în lanurile de lângă Băicoi a trei feţe zâmbitoare gigant. Pentru o săptămână, cele trei desene au fost subiect de discuţii atât în presă, cât şi pe cele mai importante bloguri, şi nimeni nu a făcut legătura cu fabrica de pufuleţi de la Băicoi. Prin aceste desene, pufuleţii Gusto au atras atenţia oamenilor pentru a da startul campaniei pentru optimism care va dura cel puţin până la finalul anului. Odată interesul stârnit, pentru a aduce zâmbetul pe feţele românilor, pufuleţii Gusto au creat Liga Optimiştilor (LOL). Grupul de iniţiativă LOL s-a întâlnit deja cu reprezentanţii presei şi a mărşăluit în centrul Bucureştiului într-o amplă acţiune de sampling cu pufuleţi şi voie bună.
Suportul on-line al campaniei de PR a fost asigurat de agenţia de comunicare interactivă iLeo. Compania a creat pentru Gusto blogul www.ligaoptimistilor.ro pe care sunt aşteptaţi toţi cei care doresc să îşi hrănească optimismul. Aici ei pot găsi ştiri haioase, glume şi filozofii despre optimism, toate menite să le reamintească de ce viaţa merită trăită cu seninătate şi umor.
“Această campanie ni se potriveşte ca o mănuşă, pentru că reprezintă exact felul nostru de a fi – mereu optimişti şi înzestraţi cu simţul umorului. Optimismul acesta ne-a adus pe noi, o companie românească din Băicoi, acolo unde suntem azi – la poziţia de lider de piaţă. Agenţiile noastre au surprins perfect filozofia companiei şi au transformat-o într-o caracteristică a brandului Gusto. Suntem foarte încrezători în rolul nostru de brand militant şi nu ne vom lăsa bătuţi până nu vom reuşi să punem un zâmbet pe faţa românilor, consumatorii noştri care ne cunosc şi ne apreciază de ani de zile”, a declarat Eliodor Apostolescu, unul dintre deţinătorii companiei Phoenix, producătorul Gusto.
Echipa Publicis România este formată: Mihai Ion – Copywriter, Bogdan Nestor, Cătălin Rulea – Art Directori, Oana Radu – Account Director, Camelia Efrimov – A/V Producer, Răzvan Căpănescu – Creative Director. Campania TV s-a bucurat de aportul studioului Animotion Production şi al casei de producţie Trilogy Film. Regizorul spoturilor a fost Tobias Noelle, iar D.O.P. a fost ales Oleg Mutu, cel care a lucrat la "4 luni, 3 săptămăni şi 2 zile", premiat cu singurul Palme d’Or câştigat de România până acum.
Echipa Optimedia, agenţia de media – parte a grupului Publicis România, este formată din: Ioana Cornoiu – Media Planner şi Victor Popa – Senior Media Planner.
Echipa THE PRACTICE este formată din Oana Bulexa, Consumer Practice Director, Floriana Cristea, PR executive, Andrei Bălan, Strategic Planning Director şi Gabriela Lungu, Managing Partner. Pentru realizarea misterioaselor feţe zâmbitoare şi a filmării lor, agenţia a lucrat cu casa de producţie Multimedia Est.
Echipa iLeo este formată din Anca Preduş, Brand Communication Manager, Cosmin Năstasa, Media Director, Bogdan Zavera, Art Director, Andreea Mitea, Copywriter, Dominic Timotin, Chief Programmer, Mugur Pătraşcu, Managing Partner.
{mosloadposition user10}