Background: Nikon unul dintre cei mai importanti jucatori ai industriei foto la nivel mondial. Cunoscut mai ales pentru aparatele foto SLR profesionale si pentru traditia de aproape 100 de ani in producerea elementelor optice, Nikon a castigat in ultimii ani din ce in ce mai multa notorietate pentru aparatele foto digitale compacte pe care le produce.
Scop: Campania a dorit sa aduca in prim plan noua gama de aparate foto compacte Nikon COOLPIX prin intermediul unui studiu despre legatura dintre amintire, fotografie si miros.
Concept creativ: Exista o legatura intima intre amintire si simtul mirosului. Fotografia ne aminteste vizual de un anumit moment in timp, iar daca imaginea este asociata unui parfum, amintirea va fi cu atat mai vie, iar retrairea momentului mai puternica.
Implementare: Nikon a dorit sa masoare aceasta legatura in perceptia romanilor prin intermediul unui sondaj de opinie. Acesta a fost realizat pe un esantion reprezentativ, avand suportul stiintific al Dr. Rachel Hertz, expert mondial in psihologia mirosului si profesor al Universitatii Brown din SUA. Sondajul a relevat cele mai iubite amintiri parfumate ale romanilor, precum si felul in care acestia fotografiaza avand in vedere mirosul asociat imaginilor.
Alaturi de sondaj a fost publicata o brosura continand imagini parfumate cu mirosurile cele mai populare conform sondajului. Parfumurile au fost realizate cu ajutorul companiei britanice Celessence, care a oferit si tehnologia de microcapsulare necesara pentru a parfuma paginile brosurii. Imaginile au redat vizual mirosurile respective: de vin fiert si brad, de iarba proaspat taiata, de foc de tabara, de vata de zahar, de cauciuc ars pe pista de aterizare, etc. Brosura a fost oferita jurnalistilor pentru a explica mai bine conceptul sondajului realizat de Nikon.
Rezultatele sondajului:
{mosloadposition user10}