Campanie: Ajuta-ne sa-i ajutam! (Help us help them)
Client: United Way Romania
Echipa PR: Saatchi & Saatchi PR
Perioada: aprilie – mai 2005
Fundatia United Way Romania este o organizatie acreditata de United Way International din Statele Unite. Reprezentantii acesteia isi propun sa ajute comunitatile in dificultate sa isi identifice nevoile si sa gaseasca resursele necesare pentru a le rezolva. In acest sens United Way incurajeaza donatiile corporatiste dar si cele individuale si voluntariatul.
In anul 2003, grupul de initiativa care a fondat United Way Romania a derulat un proiect pilot de colectare de fonduri in 4 companii multinationale active in Romania. Succesul acestui proiect a convins comunitatea de afaceri si organizatiile non guvernamentale ca United Way Romania merita sa fie infiintata in Romania. Din membrii consiliului de conducere al United Way Romania fac parte persoane ca: Stevan Van Groeningen – Presedinte Raiffeisen Bank; Radu Enache – Country Manager Hewlett Packard; Dana Deac – Realizator TV – Antena 1, Marie Rose Mociornita si multi altii.
OBIECTIVE
Campaniei de lansare United Way Romania a avut trei obiective:
- Motivarea potentialilor donatori si voluntari in vederea implicarii in acest proiect umanitar.
- Un alt obiectiv, de asemenea important a fost comunicarea misiunii United Way Romania prin aplicarea unui studiu de caz. Acesta trebuia sa dovedeasca modul de depistare si rezolvare a problemelor printr-o selectie atenta a organizatiilor unde urmau sa fie plasate donatiile.
- Sporirea notorietatii United Way Romania si a campaniilor derulate de aceasta la nivel mondial.
STRATEGIE SI PLAN
Pasul 1:
Sub sloganul: “Ajuta-ne sa-i ajutam”, agentia a pregatit o strategie consistenta de lansare a acestei campanii. Pentru a comunica misiunea United Way Romania, a fost organizat un eveniment de strangere de fonduri atat pentru presa cat si pentru comunitatea de afaceri. La eveniment au fost prezenti reprezentanti ai celor mai importante companii de pe piata romaneasca, personalitati proeminente din domenii precum : cultura, televiziune, sport dar si reprezentanti ai organizatiilor non guvernamentale. Datorita implicarii constante in proiecte umanitare, gazda evenimentului a fost aleasa Dana Deac iar invitata de onoare Marie-Rose Mociornita, ambele profund implicate in acte de caritate.
Materialele de campanie folosite pentru promovarea acesteia au constat in afise de campanie, brosuri si alte materiale informative, precum si un film de prezentare proiectat in cadrul evenimentului. Filmul de prezentare a adunat laolalta imagini cu acele persoane defavorizate ce urmau sa beneficieze de fondurile stranse in urma campaniei si evenimentului.
Pasul 2
Faza a doua a campaniei a constat in sesiuni de evaluare post eveniment prin identificarea oportunitatilor de implicare a companiile prezente la dineu. In urma acestei sesiuni, reprezentantii United Way au programat si sustinut in fata angajatilor acestor companii, modalitatile de implicare prin donare de fonduri sau prin voluntariat. Aceste vizite au inclus si o componenta legislativa prin explicarea avantajelor deducerii de 1% din impozitul pe salarii in cazul donatiilor fionanciare facute de angajati.
Pasul 3
Fondurile stranse in urma acestor vizite au fost distribuite conform nevoilor fundatiilor sprijinite de United Way.