TVR s-a implicat în perioada 14 aprilie-17 mai în campania TVR te îndeamnă să vezi pentru ei, dedicată strângerii de fonduri pentru înfiinţarea Centrului Social şi de Reabilitare a Nevăzătorilor.
Iniţiativa acestei campanii a aparţinut Asociaţiei Culturale Accendo, reprezentată de doi tineri muzicieni: Alexandru Tomescu şi Horia Mihail, cei care au demarat în 2006 primul turneu naţional de muzică clasică din România, susţinut exclusiv din fonduri private.
În urma eforturilor depuse de TVR, Accendo şi Asociaţia Naţională a Nevăzătorilor s-au strâns peste 105.000 Euro, care vor ajuta la finalizarea Centrului Social şi de Reabilitare a personanelor cu deficienţă de vedere.
Campania TVR te îndeamnă să vezi pentru ei s-a tradus „vizual” în peste 600 de minute de emisie, care au încercat să familizarizeze telespectatorii cu problemele, dar şi cu valorile acestei comunităţi, cea a nevăzătorilor. Structura materialelor difuzate a variat de la reportaj la concerte, emisiuni de divertisment, emisiuni de informare şi responsabilizare socială, talk-show etc. Campania de strângere de fonduri s-a suprapus perioadei de desfăşurare a Turneului Naţional Stradivarius 2009.
În 2009 Accendo şi-a propus să combine Turneul Naţional de muzică clasică Stradivarius cu o campanie socială dedicată celor peste 80.000 de persoane cu deficienţă vizuală din România. Scopul campaniei a fost sprijinirea în vederea finalizării lucrărilor demarate la „Centrul Social şi de Reabilitare a nevăzătorilor”, o instituţie care va oferi servicii corespunzătoare tuturor etapelor reabilitării: servicii de calificare şi recalificare profesională, o tipografie braille, studiouri de producţie de carte audio, un punct de investigaţie oftalmologică, spaţii pentru servicii specifice copiilor nevăzători, spaţii pentru consiliere şi reuniuni de lucru.
{mosloadposition user10}