organizata de Comisia Europeana
Campania a fost cofinanţată din fonduri europene nerambursabile atrase de TVR de la CE
Campania TVR „Agricultura – gustul vieţii” de informare şi promovare a Politicii Agricole Comune (PAC) a fost selectată pe lista scurtă a primei ediţii a competiţiei Communication Awards, organizată de Comisia Europeană pentru a marca 50 de ani de Politici Agricole Comune. Campania, derulată în perioada iunie 2011 – martie 2012, a fost cofinanţată din fonduri europene nerambursabile atrase de TVR de la Comisia Europeană (CE).
În competiţie s-au înscris 118 proiecte de comunicare pe tema politicilor de agricultură şi dezvoltare rurală la următoarele categorii: comunicarea către acţionari, comunicarea către publicul larg, comunicări inovative şi acţiuni cofinanţate.
Direcţia Generală pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Comisiei Europene va include campania „Agricultura – gustul vieţii” în baza de date a celor mai bune exemple de comunicare pe tema PAC, potrivit mesajului primit de TVR din partea organizatorilor competiţiei.
În premieră pentru mass-media din România, TVR a atras în 2011 fonduri europene nerambursabile de la Comisia Europeană (CE) – Direcţia Generală pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală – pentru cofinanţarea campaniei „Agricultura – gustul vieţii” de informare şi conştientizare a publicului general şi publicului tânăr din mediul urban asupra Politicii Agricole Comune (PAC). Astfel, în perioada iunie 2011 – martie 2012, TVR a difuzat informaţii de interes din domeniul agriculturii în aproximativ 120 de ediţii ale emisiunilor „Viaţa satului”, „E-forum”, „Europa mea”, „În grădina Danei” (la TVR 1), „Viaţa la ţară” (TVR 3) şi ale tronsoanelor „Info+” (TVR INFO).
Campania a inclus o abordare de tip informativ menită să prezinte: evoluţia şi principalele beneficii ale Politicii Agricole Comune, noua reformă a PAC, politica de dezvoltare rurală, provocările conservării peisajului rural, dezvoltarea durabilă şi conceptele de planificare a utilizării terenurilor. De asemenea, dezbaterile din cadrul campaniei au abordat teme de interes major pentru public: tendinţele în materie de securitate alimentară, produsele alimentare şi procesele de producţie, semnificaţia noţiunilor bio şi eco, provocările legate de schimbările climatice şi dezvoltarea turismului în contextul conservării peisajului rural.
Ceremonia primei ediţii a Communication Awards 2012 va avea loc în data de 10 decembrie, la Bruxelles.