Campania Redescopera Romania 2011, initiata de Petrom si sustinuta de Dacia, Romtelecom, BCR, Paralela 45 si Muzeul Taranului Roman, a fost declarata Campania online cu cea mai buna strategie din Europa. Redescopera Romania 2011, un proiect Petrom implementat impreuna cu iLeo Marketing Interactiv, a obtinut premiul pentru strategia anului la Digital Communication Awards, la Berlin, impunandu-se in fata campaniilor initiate de branduri ca Ritter Sport si Carl Zeiss. //www.digital-awards.eu/_files/winners.pdf
La cea de-a doua editie a acestei campanii, Petrom s-a asociat cu branduri romanesti lider in piata: Dacia, BCR, Romtelecom, Paralela45 si Muzeul National al Taranului Roman, deschizand astfel o alta dimensiune in peisajul comunicarii din Romania. Drept urmare, pe langa obiectivul initial de a pe repune pe harta destinatiile turistice din Romania, Redescopera Romania a devenit in 2011 una dintre cela mai puternice cauze sustinute de cele mai importante branduri romanesti printr-un efort comun, un exemplu de asociere si colaborare la cel mai inalt nivel pentru atingerea unor obiective care genereaza un beneficiu real pentru publicul roman si nu numai. Unicitatea parteneriatului initiat de Petrom cu brandurile romanesti, dar si cu online-ul romanesc, a convins juriul de la Berlin si a adus numele unei companii romanesti pe lista castigatorilor, alaturi de branduri ca Turkcell, Henkel, Vodafone D2, Volkswagen Danemarca, Deutsche Telekom, Disney Channel, BBVA Banca para todos, Deutsche Post, Siemens.
„In doi ani de campanie am reusit sa realizam cea mai buna actiune de comunicare de corporatie utilizand Social Media si urmarind un beneficiu de utilitate pe termen lung pentru romani, am generat si activat o comunitate coerenta de avocati ai brandului si ai Romaniei, avand un raport excelent de eficienta”, a declarat Dan Pazara, Director Departament Comunicare & Relatii Publice Petrom.
Redescopera Romania 2011 a atins rezultate remarcabile exclusiv prin folosirea Social Media si a canalelor de comunicare ale partenerilor, fara nici un fel de promovare contra cost in media traditionala sau alte forme de advertising platit.
Pana in prezent au avut loc 4 excursii in 2011 la care a participat, direct sau indirect, o considerabila parte din ulitizatorii social media din Romania. Au fost parcursi 10.000 de km in tara cu fiecare dintre cele 5 Dustere, s-au vizitat peste 30 de orase si au fost implicati direct peste 100 de oameni.Redescopera Romania este campania cu cel mai mare continut social generat vreodata la noi in tara (1.000 posturi, 13.000 tweeturi, 25.000 fotografii, 350 materiale video)
Recunoscut in numeroase randuri drept cel mai bun proiect pe utilitate si social media in Romania, Redescopera Romania se bucura acum si de recunoastere la nivel european.
Redescopera Romania a obtinut in 2010 premii la Internetics la categoriile "Best Use of Social Media" si "Campanii Interactive – categoria Corporate", o nominalizare la European Excellence Awards, la categoria "Energy", premiul la RoNewMedia pentru "Cea mai buna campanie in Social Media" si "User Generated Content". In 2011, pana in momentul de fata, campania a castigat locul I la categoriile Mobile Applications si Special Projects (Brands), la Webstock.
Echipa Petrom care a lucrat la aceasta campanie este formata din Ana Bulgar, Livia Fericean si Iliana Stanculet. Echipa iLeo este formata din Mugur Patrascu, Anca Bundaru, Marius Ilie, Elena Ristariu si Alex Tau. Partenerii Redescopera Romania implicati in proiect sunt Roxana Evanghelie (Dacia), Cristina Popescu si Irina Ilie (Romtelecom), Alexandru Negrea (BCR), Victor Caras (Paralela45) si Ana Iuga (Muzeul Taranului Roman).In campanie au fost implicate voci puternice din online, incepand cu Bobby Voicu si continuand cu Doru Panaitescu, Adrian Mihaltianu, Razvan Baciu si Augustin Radu. Puteti citi toate povestile celor peste 100 de participantilor Redescopera Romania online, pe //www.redescoperaromania.ro/ si aplicatiile de mobil.