Campania #PeBune? privind eliberarea locurilor de parcare pentru persoanele cu dizabilități și ocupate abuziv, a aniversat 2 ani de implementare.
Fundația Motivation România a lansat în luna noiembrie 2017 campania „#PeBune?” cu scopul de-a atrage atenția asupra situației locurilor de parcare destinate persoanelor cu dizabilități și ocupate abuziv, din cadrul magazinelor cu produse de uz larg.
La nivel național, între anii 2012 și 2019, numărul total al autovehiculelor adaptate a ajuns la peste 7.500. Dintre acestea, 433 au fost adaptate și omologate pentru persoane cu dizabilități, șoferi și pasageri, în perioada ianuarie – septembrie 2019. Datele au fost oferite de Registrul Auto Român, în urma unor solicitări înaintate de Fundația Motivation România.
Campania „#PeBune?” se adresează șoferilor cu și fără dizabilități, precum și publicului larg și transmite un mesaj de încurajare a respectării drepturilor persoanelor cu dizabilități din România.
„Accesul la locuri de parcare dedicate este foarte important pentru ca persoanele cu dizabilități să fie active și independente, să facă activități firești, precum mersul la cumpărături sau plata facturilor. De aceea, prin campania #PeBune? ne propunem să educăm șoferii privind importanța caracteristicilor locurilor de parcare dedicate și să îi încurajăm să parcheze regulamentar. De exemplu, pentru o persoană care folosește scaun rulant este important ca locul de parcare să fie mai lat, astfel încât să aibă loc să urce și să coboare din mașină, să deschidă portiera la maximum pentru a asambla și dezasambla scaunul rulant. E vorba de o nevoie, nu de un moft și de aici se inspira și mesajul nostru: persoanele cu dizabilități NU ÎȘI DORESC loc de parcare dedicat, însă AU NEVOIE de el”, a declarat Erika Garnier, specialist comunicare Fundația Motivation România.
În cadrul campaniei, prin companiile implicate, Fundația Motivation a distribuit pliante și autocolante la casele de marcat, a amplasat panouri cu mesajul campaniei la locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilități și în spații publice, și a distribuit un clip video cu mărturii ale șoferilor cu dizabilități despre cât de dificil le este să găsească liber un loc de parcare dedicat atunci când merg la cumpărături.
Campania „#PeBune?” este prezentă în peste 265 de magazine la nivel național, iar partenerii care o susțin sunt: Mega Image, Mega Mall, Ikea România, Sun Plaza, Lidl România, Aurora Shopping Mall Buzău, Shopping City Târgu Jiu, Coresi Shopping Resort, Ambasada Suediei la București.
Partenerii media ai campaniei sunt Europa FM, revista BIZ, revista Auto-Business.ro, Eva.ro.
Ideea campaniei „#PeBune?” a fost conturată în cadrul proiectului „8 ore peste program pentru o cauză bună” al Fundației Comunitare București, care a adunat laolaltă pentru o întâlnire de lucru, profesioniști din mai multe arii profesionale și ONG-uri.