Cand s-a decis relansarea Asirom, strategia multi-brand Vienna Insurance Group, a fost: Asirom este “prenumele” si “Vienna Insurance Group” este numele iar principala misune a Agentiei a fost reinnoirea si repozitionarea imaginii Asirom. lma International si Ashley & Holmes au lucrat impreuna la acest proiect, executand campania ATL, strategia de media si a conferintei de presa, evenimentul de lansare, identitatea brandului, strategia de comunicare pana in 2010, platforma pentru urmatoarele proiecte speciale si nu in ultimul rand strategia si rebranding-ul online. In peisajul pietei romanesti de asigurari, Asirom e marca ce beneficiaza de cea mai solida istorie cu consumatorul. Este singura asigurare ce exista pe piata “dinainte de ‘89” – ceea ce face ca notorietatea marcii sa fie extrem de crescuta, mai cu seama in randul paturii mai mature a target-ului. Este asigurarea romaneasca prin excelenta – diferentiator puternic, care nu trebuia “ingropat” si inlocuit, ci fructificat.
Provocarea noastra nu era deci aceea de a face cunoscuta marca sau de a genera incercarea ei de catre consumator. Provocarea noastra era una ceva mai grea (daca intelegem profilul consumatorului roman si mecanismele ce il determina sa aleaga): aceea de a (re)construi capitalul de incredere pe care o marca “made in Romania” il poate insufla publicului sau.
De aceea, primul pas a fost gasirea unui simbol romanesc relevant pentru beneficiile oferite de o companie de asigurari, un simbol de care publicul roman sa se simta atasat si – in mod ideal – mandru.
Practic, efortul din spatele noii comunicari a marcii Asirom a fost mult mai mult unul de analiza decat de creatie propriu-zisa.
Cand ne-a venit ideea asocierii Asirom cu ciobanescul mioritic, am tresarit cu totii surprinsi. Apoi am inceput sa intoarcem noul simbol pe toate partile. Si tot ce descopeream nu facea decat sa il valideze: dincolo de constatarea evidenta a faptului ca atat produsul nostru, cat si simbolul ales sa il comunice, reprezentau “prieteni statornici ai romanului”, ambele aveau o istorie – in mod aproape incredibil – similara.
Dupa o perioada in care a fost data uitarii, rasa ciobanesc mioritic a fost omologata in mai 2004; din acel moment, a inceput o perioada de “revival” al acestei rase. Romanii au redescoperit un bun national de care sunt, din nou, atasati si mandri.
Imensa simpatie pentru ciobanescul mioritic, acest adevarat simbol al Romaniei si atributele de legatura cum ar fi siguranta si protectia , loialitatea, puterea, increderea, experienta si prietenia, sunt exact valorile pe care Asirom vrea sa le comunice prin “Asirom – Prietenul statornic al romanului” spune Nikolaus Riegler – General Manager lma International.
“Primele ecouri ale noii imagini Asirom, care deja s-au facut simtite pe piata, confirma ca munca noastra de “pastori ai brandului” a fost bine facuta. Asirom a fost, este si ramane Brandul Romanesc de Asigurari de pe piata, bucurandu-se de o familie internationala care garanteaza putere si durabilitate”, a adaugat Dimitris Tranakas, Regional Director Ashley Worldgroup
Zen|Team Romania – divizia de digital Ashley&Holmes-lma a finalizat prima parte a rebranding-ului website-ului Asirom, www.asirom.ro. “Noul website Asirom are un look curat si modern in linie cu noua identitate Asirom. Avand in vedere ca un asemenea site se adreseaza in mod special clientilor sau potentialilor clienti Asirom, pentru noi a fost prioritar sa asiguram o navigare cat mai usoara si sa asiguram un acces direct la principalele categorii de produse pe care le-am pozitionat in layout-ul paginii principale” spune Andreea Guidea, general manager Zen|team. “Feedbackul primit de la client si de la vizitatori a fost unul extrem de pozitiv iar in acest moment lucram la cea de-a doua parte a proiectului care presupune introducerea unor instrumente de lucru suplimentare atat pentru reteaua interna cat si pentru utilizatori”.
Zen|Team Romania s-a lansat la inceputul lui 2008 completand oferta de servicii oferite de Ashley&Holmes-lma, parte a Ashley Worldgroup- agentie de publicitate regionala cu birouri in 12 tari.
Din bucataria campaniei
Le multumim celor 7 ciobanesti mioritici extraordinari, care ne-au ajutat sa realizam aceasta campanie in special vedetei spoturilor TV – Ella, o femela de 6 ani, extraordinar de inteleapta si cooperanta, care a reactionat incredibil de prompt si de “profi” pe parcursul celor 19 ore de filmare continua.
{mosloadposition user10}