Agenţia full – service FRIENDS Advertising a realizat campania de comunicare pentru filmul Visul lui Adalbert, în regia lui Gabriel Achim. Campania s-a desfăşurat în perioada mai – iunie şi a durat 3 săptămâni.
Colaborarea dintre FRIENDS Advertising şi Gabriel Achim a pornit de la o prietenie care durează de câţiva ani.
”Am mulţi prieteni printre agenţiile de advertising şi mă gândeam, cu oarecare temeri, cu cine voi lucra la campania filmului. Singurul lucru pe care îl căutam, în afară de talent, era entuziasmul. Pentru că tot asta puteam să ofer şi eu. Din fericire şi inexplicabil, lui Sorin i-a plăcut filmul”, spune Gabriel Achim, regizor Visul lui Adalbert.
Conceptul campaniei trebuia să fie unul puternic pentru a contracara ideea generală că Visul lui Adalbert este “încă un film despre comunism”. Astfel, s-a ajuns la conceptul de “Interzis”, care a stârnit reacţii diferite în rândul publicului.
“Sorin mi-a trimis câteva întrebări în engleză, din care o să amintesc una: “What is the desire, belief, fear or attitude that helps us address them?” Iar eu am raspuns ceva de genul: “Pai cum aşa? Era video. Şi era mingea de 35 şi frunza. Lacătuş, Duckadam… Mă rog, mai e şi alergia asta cu “iar un film despre comunism!!!”, pe care hai s-o intoarcem în favoarea filmului. Aşa cum primul lucru despre anii ’80 care îmi trece prin cap nu este că stăteam la coadă sau că se lua curentul, ci cu totul altul, unul afectiv. Eu mă gândesc la o colegă din generală – Loredana – care avea un frate fotbalist la Steaua Mizil şi care îi aducea postere cu CC Catch şi bomboane gumate din turneele cu echipe din divizia B din RDG. N-aveai cum să nu o iubeşti, nu?” Noi aşa am lucrat, afectiv şi cu entuziasm”, povesteşte Gabi Achim, regizor Visul lui Adalbert.
"A fost unul din briefurile pentru care un creativ depune acatiste. Am trecut, rand pe rand, cu ideile prin Duckadam, Steaua, umor negru, glume cu soacre, glume cu părinţii noştri, Woody Allen, autoturisme Aro, video-recordere şi tot părea că se poate mai bine. E o comedie care tratează atât de multe subiecte încât orice mic spoiler nu te poate duce decât şi mai mult în ceaţă. Aşa că, la urma urmei, am decis să tratăm promovarea filmului în acelaşi stil în care filmul tratează anii ’80 din România. Cu o ironie care ne face să intrăm puţin în atmosfera vremurilor", declară Vladi Păunescu, copywriter FRIENDS Advertising.
Execuţiile de care a beneficiat campania includ: online, TV, print, radio, outdoor.
Echipa care a contribuit la realizarea campaniei:
– Din partea FRIENDS Advertising: Agi Ioţa – Senior Art Director, Vladi Păunescu – Copywriter, Cristiana Clişeru – Account Executive, Sorin Trâncă – Creative Director.
– Din partea Visul lui Adalbert: Gabi Achim – Regizor, Paul Guşă – Project Manager.