Campania dedicată salvării Mării Negre s-a bucurat de susținere din partea liderilor de opinie și a avut o audiență semnificativă
Campania ”Mesaje pentru Marea Neagră”, inițiată şi derulată pro bono de 4 ACE-pr&publicity, pentru susţinerea Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare Marină “Grigore Antipa” din Constanța, a avut ca scop, pe lângă strângerea de fonduri și echipamente pentru Institut, informarea și sensibilizarea publicului cu privire la dezastrul ecologic care amenință Marea Neagră.
Campania de informare a implicat transmiterea succesivă a mai multor mesaje, cuprinzând rezultatele unor cercetări privind diminuarea drastică a numărului de delfini din Marea Neagră, dispariția anumitor specii, dar și despre cauzele dezastrului din Marea Neagră și timpul necesar refacerii ecosistemului marin. Mesajele au fost astfel concepute încât să sensibilizeze publicurile vizate și să determine implicarea activă a acestora în proiect.
Parteneriatele încheiate în prima etapă a campaniei, derulată în perioada 13 octombrie-13 noiembrie, au asigurat proiectului o bună vizibilitate în toate mediile de comunicare locale, dar și la nivel internațional. Punctul forte al acestei campanii a fost componenta online, prin care ”Mesaje pentru Marea Neagră” a beneficiat de sprijinul unor bloggeri precum Cabral, Alina Gorghiu și Bogdan Ciuclaru. În plus, mesajele campaniei au fost comunicate activ pe Twitter și Facebook, unde au fost urmărite de numeroase persoane.
Campania a fost puternic promovată online, atât prin parteneriatele încheiate cu Realitatea-Cațavencu, cât și prin cele cu Agora Media și Green Report. Site-ul campaniei, www.mesajepentrumare.ro a fost vizitat de 11.859 ori, iar utilizatorii au postat peste 350 de mesaje de susținere. De asemenea, proiectul s-a bucurat de promovare și la radio Guerrilla și RFI, intervențiile fiind ascultate de aproximativ 40.000 de persoane.
”Ne-am pus foarte mari speranțe în această campanie și ne bucurăm că, fără a avea niciun fel de sprijin financiar, am reușit să atingem un public atât de vast. Toți partenerii implicați în proiect au lucrat pro bono, evenimentele, promovarea și creația campaniei realizându-se cu buget 0. Oamenii ne-au demonstrat că sunt dornici să se implice într-un astfel de proiect și că le pasă de viitorul Mării Negre. Am fost plăcut surprinși să primim 28 de oferte de voluntariat, chiar și de la români din străinătate”, a declarat Elena Olteanu, General Manager 4 ACE-pr&publicity.
Campania ”Mesaje pentru Marea Neagră” va fi continuată și în 2010, la ora actuală existând perspective bune de strângere a fondurilor necesare proiectelor gândite de Institutul Grigore Antipa.
Partenerii campaniei au fost: Asociaţiile Advice Students şi ASLS, Animotion Production, Academia Cațavencu, Aesop Media, Agora Media, studioul de creaţie BroHouse, Cotidianul.ro, Club 66, eOk.ro, hotcity.ro, rețeaua Info-Sănătate, Greenpeace, Green Report, agenția de monitorizare a presei Media Image, Atelierul de Creație Mix, Muzeul Național de Geologie, Pepsi Co., Realitatea.net, Radio RFI, Casa de avocatură Sorescu şi Mateescu, subasalt.ro și Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București. Bloggerii care au sprijinit campania au fost: Alex Goagă, Alina Gorghiu, Andra Cervacov, Andrei Chirică, Artistu, Asybaris, Bogdan Ciuclaru, Cabral, Chinezu, Codrin Scutaru, Liviu Rațiu, Laurențiu Matache, Octavian David, Radu Restivan, Simona Tache, Simona Stănescu, Ștefan Angelescu, Sympra, Claudiu Vrînceanu.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}