Desi suntem in plina criza economica, Gerocossen, unul dintre primii cinci producatori de cosmetice din Romania, a inregistrat in primele 6 luni ale anului 2009 o crestere de 10% a cifrei de afaceri fata de cele 10 milioane de lei inregistrate in 2008.
Aceasta crestere de 10% a cifrei de afaceri se datoreaza in mare parte faptului ca produsele Gerocossen sunt produse naturale de foarte buna calitate, lucru ce a contribuit in aceasta perioada la reorientarea consumatorilor de la produsele mai scumpe la cele cu pret mediu, dar de aceeasi calitate. Aceasta reorientare a fost stimulata si de o mai buna organizare a distributiei si a promotiilor derulate in scopul oferirii unor avantaje de pret pentru consumatori. Produsele Gerocossen sunt distribuite in proportie de 69% in sistem traditional si de 29% pe canale moderne, supermarketuri si hipermarketuri, acestea distribuindu-se insa si prin canalul farma. Importanta este si cresterea exportului in Maroc, Italia, Kuweit si Elvetia, la care vine acum sa se adauge si Dubaiul. Exportul a fost sustinut si de certificarea de la TUV Cert Rheinland 9001:2000 pentru managementul calitatii si de la Lloyd Certification GmbH 14001:2004 privind protectia mediului, exportul ajungand astfel sa depaseasca 5% din totalul cifrei de afaceri.
Toate cele peste 100 tipuri de produse ale companiei romanesti de produse cosmetice sunt vandute sub brandul Gerocossen, existand mai multe sub-branduri. Dintre acestea, cel mai vandut brand este vopseaua de par Gerocossen Color Plus, care are o pondere de circa 40% din totalul cifrei de afaceri. Gama vopselelor de par Color Plus a fost imbunatatita in acest an, atat din punctul de vedere al formulei, cat si din cel al prezentarii. O crestere substantiala fata de aceeasi perioada a anului 2008 a avut si Gerocossen Natural, gama ce contine creme si emulsii pe baza de miere de albine, ulei de masline, Aloe vera, coenzima Q10 si alte substante active pentru hidratare si efect antirid. Aceasta gama reprezinta astazi circa 24% din cifra de afaceri a companiei. La randul ei, gama Gerocossen Activa Hydraferm a patruns pe piata cu doua subgame, antirid si hidratanta, remarcandu-se prin continutul ridicat de peste 90% substante naturale.
In prezent, se deruleaza o campanie de promovare intensa, cu pliante, concursuri si promoteri in magazine pentru produsele de plaja. Cele 9 produse ale gamei de protectie solara au factori de protectie diferiti, incepand cu SPF 6, produs care este util si pentru ingrijirea tenului, apoi cu SPF 8 si cu SPF 10, emulsie care are efecte anticelulitice, intensificand circulatia datorita continutului de iedera si conducand la reducerea tesuturilor adipoase. Urmeaza produsele cu protectie medie – cu SPF 15, 20 si 25 –, iar apoi cele pe baza de filtre minerale, cu SPF 30, pentru copii, si cu SPF 50, pentru persoanele cu piele foarte sensibila.
Reprezentantii Gerocossen sunt optimisti mizand in continuare pe o crestere substantiala, peste cea generala a pietei de 5-10%. Aceasta afirmatie este sustinuta si de faptul ca femeile nu vor renunta sa investeasca in produse pentru infrumusetare, dar se vor orienta mereu mai mult catre acele produse naturale si eficiente care le ofera aceeasi calitate la preturi rezonabile. In plus, in aceasta perioada, pentru asigurarea cresterii vanzarilor de cosmetice, trebuie lansate in continuare produse noi care sa vina in intampinarea cerintelor consumatorilor si este necesar sa se investeasca mai mult in marketing si promovare. Este exact ceea ce isi propune Gerocossen, mizand pe o continuare a cresterii chiar si in conditiile unei accentuari a crizei.
{mosloadposition user10}