Aceasta este povestea unei familii din Piemont, ajunsă la a patra generație, a celor mai inspirate momente timp de 140 de ani și a unei cești de cafea ca o constantă călătorie în timp.
Povestea Caffè Vergnano a început în 1882, cu o mică băcănie la care Domenico Vergnano visase dintotdeauna, unde pasiunea sa pentru cafea s-a ridicat la rang de cult și, mai ales, a devenit o afacere. Un loc în care au luat naștere arome, s-au povestit legende, s-a discutat despre frumusețe și s-au stabilit relații sincere și durabile între oameni, un loc cu vise multe și muncă din greu.
Intuiția este întotdeauna mai iute decât privirea, și cu siguranță așa a fost în 1930, când Enrico Vergnano, fiul lui Domenico, a decis să achiziționeze prima fermă producătoare de cafea din Kenya, un punct de cotitură pentru afacerea de familie.
În 1970, aproape o sută de ani mai târziu, Carlo și Francesco (nepoții lui Domenico), care, în copilărie, au avut parte de multe momente fericite în băcănie, au preluat frâiele companiei conducând Caffè Vergnano spre începutul unei noi ere.
În 1986, achiziția businessului Casa del Caffè din Torino a marcat consolidarea poziției companiei în industria HoReCa. Până în 1996, granițele Caffé Vergnano s-au extins pe piața externă printr-un proces de internaționalizare și dezvoltare, ce a permis mărcii să devină cunoscută în 90 de țări.
De-a lungul anilor, Caffé Vergnano a făcut din cultura cafelei o filozofie de viață, prin know-how și calitate excelentă, diferențiindu-se de politicile comerciale ale principalilor concurenți.
Odată cu cea de-a patra generație, formată din Carolina, Enrico și Pietro Vergnano, dorința de a menține și de a consolida valorile familiei pentru dezvoltarea și, în special, consolidarea afacerii pe piețele emergente, a devenit esențială pentru succesul companiei, care se pregătește acum să marcheze o aniversare importantă.
Concepte precum responsabilitate socială și de mediu au făcut dintotdeauna Caffè Vergnano să iasă în evidență și se regăsesc în toate acțiunile de zi cu zi desfășurate de brand: de la capsulele compostabile la procesele de reciclare și de reducere a deșeurilor, în plus față de acțiunile întreprinse pentru colectarea deșeurilor.
În materie de etică, ‘Women in Coffee’ este, cu siguranță, proiectul care ilustrează cel mai bine angajamentul Caffé Vergnano. Creat în 2018 pentru a sprijini micile afaceri ale femeilor cultivatoare de cafea, proiectul continuă să se dezvolte și își propune să sprijine inițiative concrete cu accent pe emanciparea, incluziunea și respectul față de femei.
Cultura este o altă valoare cheie a mărcii, concepută ca un proces de dezvoltare și îmbunătățire continuă. Acesta este motivul pentru care Accademia Vergnano a fost înființată în vechea casă a familiei din Chieri, unde sunt organizate cursuri teoretice și practice pentru barista care doresc să învețe toate secretele lumii cafelei și să își îmbunătățească tehnica.
Ajuns la cea de-a 140-a aniversare, brandul Caffé Vergnano continuă să abordeze noi provocări care îi vor permite să scrie noi capitole ale unei povești care va avea multe de spus despre această familie, pasiunea pentru cafea și vise mărețe.
În anul ce vine vor urma momente festive, evenimente, surprize și cadouri pentru consumatorii noștri. Vom lansa special pentru această ocazie o ediție limitată de produse emblematice, poleite cu aur, precum și o reinterpretare a teracotei toscane coccio, un cadou tradițional de Crăciun.
Caffè Vergnano va porni, de asemenea, într-o călătorie prin Italia, aducând adevăratul espresso italian prietenilor, partenerilor și consumatorilor.
“Avem o vârstă, dar nu ne-am simțit niciodată atât de tineri. Avem o mulțime de idei, energie pozitivă, parteneri excelenți, dar, mai presus de toate, o mulțime de prieteni care își arată, zi de zi, dragostea pentru familia noastră și brandul nostru. Va fi un an de sărbătorit și de ținut minte, pentru că se vor întâmpla o mulțime de lucruri și toate vor fi inspirate de valorile în care am crezut în acești 140 de ani, de acele sentimente care ne umplu visele și le fac să devină realitate. Privim mereu spre viitor, pentru că ziua de mâine o construim împreună.” – Carolina Vergnano, CEO, Caffè Vergnano.
În 2021, compania a intrat într-un parteneriat strategic cu Coca-Cola HBC pentru distribuția exclusivă a Caffé Vergnano în teritoriile Coca-Cola HBC din afara Italiei. Acordul reprezintă o oportunitate importantă de creștere internațională și de dezvoltare a exporturilor prin consolidarea prezenței companiei dincolo de granițele Italiei.
În ciuda provocărilor, anul 2021 s-a încheiat cu o cifră de afaceri totală de 92 de milioane de euro, aproape similară cu cea din 2019. Exporturile au însumat 22,4 milioane de euro, comerțul cu amănuntul 37,6 milioane de euro, sectorul HoReCa 29,4 milioane de euro și vânzările la tonomate – 2,6 milioane de euro. Toate acestea sunt rezultate ambițioase într-un context atât de delicat și de incert cum este cel actual.
”Anul acesta, am adăugat portofoliului nostru Caffè Vergnano, o cafea italiană veritabilă, dezvoltată cu pasiune și respect pentru calitate de patru generații de antreprenori italieni. Este un brand valoros, cu tradiție, care beneficiază acum de o rețea largă de distribuție și de susținerea unui partener de business puternic, așa cum este Coca-Cola HBC. În numele echipei, urez un călduros “La mulți ani!” familiei Vergnano și ne bucurăm să ne reconfirmăm angajamentul de a fi un partener încredere și în anii ce urmează” – Mihaela Hoffman, Coffee & Premium Spirits Business Director, Coca-Cola HBC România.
Brandul Caffé Vergnano este prezent pe piața din România de la începutul anului 2022 și este distribuit de către Coca-Cola HBC România, liderul local al industriei de băuturi.
În România, Caffè Vergnano este disponibilă în locații HoReCa partenere Coca-Cola HBC, iar țara noastră s-a numărat printre primele țări din Grup care distribuie în exclusivitate brandul.
Acesta este al doilea brand de cafea din portofoliul Coca-Cola HBC România.