pun pret pe design
Caesar si Biroul Cannes Lions in Romania anunta o alianta de elita: odata cu cel de-al patrulea an al Gradinitei lanseaza prima forma de invatamant alternativ ce cultiva design-ul ca disciplina. Este vorba despre Catedra Alternativa de Design sustinuta de Caesar, cea mai expresiva revista de cultura a obiectului de la noi. Catedra apare intr-o forma de reverenta fata de sectiunea design, lansata din 2008 ca spatiu competitional in contextul festivalului.
“Am ales Caesar drept “godfather” al catedrei de Design din foarte multe motive. Mai intai ca pledoaria acestei reviste pentru bunul gust si rafinamentul in executie incepe cu propriul sau layout si cu propria sa filosofie. Felicitari lui Jean Louis Boisnard pentru calitatea experientei vizuale. Am mai ales Caesar pentru valorile despre care vorbeste implicit – invata sa traiesti viata buna dupa reguli ale lumii bune autentice – e o filosofie valabila si pentru corecta digestie a festivalului de la Cannes.
Caesar ne invata implicit ca nu conteaza doar sa ai resurse, ci sa stii cum sa le folosesti. Investitia in tridimensionalul expresiv e una dintre intelepciunile alesei reviste. Designerii de obiect si lumea lor, de regasit in cei 4 ani de Caesar sunt referinta ultima a selectiei noastre”, argumenteaza project managerul Roxana Balan, prezenta Caesar in economia Scolii Alternative de Gandire Creativa.
Temele sectiunii design vor viza in egala masura desenarea de identitati vizuale, dar si cea de obiect de business. Este vorba de obiecte sofisticart, obiecte functionale, dar cu gust, care ar trebui sa se regaseasca pe biroul si in universul oricarui om de business (agenda, port-cardul, suportul de cd /dvd). Studentii vor trebui sa gandeasca structura si aspectul acestor obiecte, in functie de valorile de brand ale companiei care genereaza brief-ul.
“Asocierea cu Biroul Cannes Lions in Romania este o evolutie fireasca a conceptului CAESAR si ne onoreaza. Misiunea revistei, de a oferi definitia luxului ca stare interioara, nu a fost una usoara in contextul unei societati in formare, pentru care lux inseamna a te afisa cu orice pret. Din fericire, viitorul suna foarte bine iar nou creata alianta dintre CAESAR si Cannes Lions va demonstra ca Romania are si o noua fata, aceea a generatiei care intelege si isi asuma adevaratele valori ale societatii moderne”, completeaza Constantin Baches, redactor-sef CAESAR.
Contextele oferite de catedra de design reprezinta un mod subtil si eficient de a le explica studentilor scolii cum functioneaza mecanica brandingului si mai ales ce forme trebuie sa imbrace obiectele care endorseaza in mod autentic o marca.
Catedra de design se alatura celor de Media, PR, strategie si vizual in ideea de a dezvolta mecanismele gandirii creative indiferent de mediul in care aceasta urmeaza sa fie declinata.
Orange Concept Store va reprezenta spatiul in care se desfasoara cursurile catedrei de design.
Caesar, dar si Biroul Cannes, va promit surprize alese la capitolul invitati.
Folosind aceeasi mecanica deja traditionala, momentele de teorie, vor alterna cu cele de lucru efectiv, prin rezolvare de brief-uri reale si comentare a lor in spatiul public al clasei. Cele mai interesante momente vor fi saptaminal expuse pe blogul Scolii.
O singura echipa finalista la modulul design va pleca la festivalul de pe Riviera Franceza, in contextul sectiunii 15forcannes. Este un alt semn ca scoala ofera foarte mult, dar si cere pe masura.
{mosloadposition user10}